تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

ایران تحریم غذا و دارو است

  • کد خبر : 86662
  • 09 مرداد 1398 - 17:56
ایران تحریم غذا و دارو است

به گزارش جمهوریت ، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران تحریم پولی و بانکی است، این یعنی ما عملا تحریم غذا و دارو هستیم و اظهارات خلاف مقامات آمریکا سفسطه‌ای بیش نیست. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به ادعای اخیر برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در […]

به گزارش جمهوریت ، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران تحریم پولی و بانکی است، این یعنی ما عملا تحریم غذا و دارو هستیم و اظهارات خلاف مقامات آمریکا سفسطه‌ای بیش نیست.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به ادعای اخیر برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه ایران تحریم غذا و دارو نیست، گفت: این نوعی بازی با بندهای مختلف تحریمی است، ایران تحریم پولی و بانکی است یعنی نه تنها برای انتقال یک مریض به خارج از کشور و پرداخت هزینه بیماران نیازمند دارو و درمان تحریم هستیم که در پرداخت آب و برق سفارت‌خانه‌ها هم مشکل ایجاد شده است.

وی با تاکید بر این که آمریکایی‌ها سفسطه می‌کنند گفت: اخیرا پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفته می‌خواهد با ملت ایران صحبت کند حال این که ملت ایران او را فرد صادقی نمی‌داند؛ پمپئو تنها به دنبال راه انداختن جنگ روانی است. آمریکا شاهراه‌های مالی و بانکی را بسته و در قبال آن به ملت ایران فشار وارد می‌کند این که ما اکنون در تامین نخ بخیه مشکل داریم و یا موارد این چنینی همه به خاطر تحریم در تبادلات بانکی است.

فلاحت پیشه ادامه داد: تحریم‌های فعلی سختر از تحریم‌های زمان جنگ است البته که اثر بخشی آن در قبال ایران کمتر از آن زمان می باشد چون ایرانی‌ها ۴۰ سال است که با تحریم نهادینه شدند و راه‌های دور زدن را آموختند. از آن طرف هم بخش اعظم نیازهای استراتژیک کشور در داخل تولید می‌شود نمونه آن در بحث دارو است که ۹۵ درصد دارو را در داخل تولید می‌کنیم.

به گزارش ایسنا ، این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ذخیره کالاهای استراتژیک و اساسی دو برابر پارسال در چنین روزی است اینها همه نشان دهنده آمادگی ایران بوده که اثر بخشی تحریم را از زمان جنگ برای ما کمتر کرده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=86662

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰