تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
16

چرا رئیس دولت اصلاحات عجله کرد؟

  • کد خبر : 86875
  • 15 مرداد 1398 - 18:15
چرا رئیس دولت اصلاحات عجله کرد؟

جمهوریت : اظهارات اخیر رئیس دولت اصلاحات درباره انتخابات پیش روی مجلس بحث ها در میان اصلاح طلبان پیرامون حضور در انتخابات به صورت مشروط و یا قطعی را داغ تر کرده است. پروانه سلحشوری در گفت و گو با انتخاب درباره این موضوع گفت: من هم تحلیل هایی که در این رابطه انجام شده […]

جمهوریت : اظهارات اخیر رئیس دولت اصلاحات درباره انتخابات پیش روی مجلس بحث ها در میان اصلاح طلبان پیرامون حضور در انتخابات به صورت مشروط و یا قطعی را داغ تر کرده است.

پروانه سلحشوری در گفت و گو با انتخاب درباره این موضوع گفت: من هم تحلیل هایی که در این رابطه انجام شده را خوانده ام. در بین اصلاح طلبان هنوز وفاق کلی درمورد حضور در انتخابات وجود ندارد. برخی اساسا خود انتخابات را زیر سوال می برند و برخی مثل آقای تاج زاده، حضور مشروط را مطرح کرده اند. برخی هم این روند را یک روند در حال پیشرفت می دانند و می گویند در هر انتخاباتی باید شرکت کرد و قهر با صندوق رای را صلاح نمی دانند.

او افزود: شاید ورود زودهنگام آقای خاتمی هم به خاطر این بود که این نزاع های درونی هم کمتر رخ دهد. اما خود ایشان هم مبهم صحبت کرده اند. قبلا هم حتی گفته بودند حتی با صحبت های من هم ممکن است مردم دیگر پای صندوق نیایند. یعنی این احتمال را هم داده بودند.

سلحشوری اضافه کرد: فضای کشور در تهران به هیچ عنوان انتخاباتی نیست اما باید دقت کنیم که فضای کشور به طور کلی به هفته آخر و سه روز قبل از انتخابات برمی گردد و اینکه در آن زمان مردم چه تصمیمی می گیرند.

این نمایند ه اصلاح طلب اضافه کرد: اما در مجموع با ناکامی هایی که دولت و مجلس به بار آوردند و با توجه به اینکه اصلاح طلبان پشتوانه آقای روحانی بودند، به نظر می رسد انتظاری که مردم داشتند برآورده نشده و وقتی انتظارات برآورده نمی شود، امید کمتر می شود. اگر دولت بتواند در همین چند ماه باقی مکانده تا انتخابات تحولی به وجود بیاورد که دوباره امیدها را در دل مردم زنده کند، می شود امید داشت که مردم بیشتر شرکت کنند.

سلحشوری تاکید کرد: اما شرکت نکردن گروه های اجتماعی که آقای روحانی و یا اصلاح طلبان رای داده اند به این معنی نیست که سبد رای این افراد برای اصولگرایان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=86875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰