تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
14

خبرنگاران پارلمانی با گوشی هوشمند به مجلس می روند

  • کد خبر : 86900
  • 16 مرداد 1398 - 21:24
خبرنگاران پارلمانی با گوشی هوشمند به مجلس می روند

معاون اجرایی رییس مجلس می‌گوید به دنبال درخواست‌ خبرنگاران پارلمانی و دستور ریاست مجلس، امکان تردد آنها در مجلس با گوشی هوشمند فراهم می‌شود. به گزارش جمهوریت به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، دکتر غلامرضا نوری معاون اجرایی رییس مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار از تحریریه خبرگزاری خانه ملت بازدید کرد و […]

معاون اجرایی رییس مجلس می‌گوید به دنبال درخواست‌ خبرنگاران پارلمانی و دستور ریاست مجلس، امکان تردد آنها در مجلس با گوشی هوشمند فراهم می‌شود.

به گزارش جمهوریت به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، دکتر غلامرضا نوری معاون اجرایی رییس مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار از تحریریه خبرگزاری خانه ملت بازدید کرد و ضمن تبریک این روز در جریان روند فعالیت خبرگزاری مجلس قرار گرفت.

تلاش برای تسهیل شرایط خبرنگاران پارلمانی

نوری در این دیدار، خبرنگار را وجدان بیدار و نیرومند جامعه دانست و گفت: مبنای روز خبرنگار، مظلومیت اهالی رسانه و متبرک به نام شهید است؛ همه خبرنگاران در مدیریت خواست‌ها و نیازهای جامعه نقش دارند و این نقش در خصوص خبرنگار پارلمانی نیز که بین افکار مردم و نمایندگان آنها پیوند برقرار می‌کنند، بسیار شاخص است.

معاون اجرایی رییس مجلس شورای اسلامی افزود: عنصر آگاهی، محور حرکت و پیشرفت کشور است و هرچقدر خبرنگاران در جهت رسالت اصلی خود که روشنگری است، گام بردارند؛ جامعه ما زودتر به قله‌های ترقی و پیشرفت خواهد رسید.

وی با اشاره به نقش و جایگاه خبرنگاران پارلمانی به تسهیلاتی که مجلس برای این قشر خدوم در جهت انتشار رویدادها و اخبار قوه مققنه فراهم کرده، اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم پیش بینی و نسبت به تقویت پهنای باند اینترنت و امکانات سخت افزاری اقداماتی صورت گرفته تا خبرنگاران بتوانند در لحظه و با سرعت اخبار مجلس را منعکس کنند.

معاون اجرایی رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنا به توصیه دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس، معاونت اجرایی خود را مکلف می‌داند شرایط را برای خبررسانی تسهیل کند که یکی از این موارد رسیدگی به درخواست خبرنگاران پارلمانی برای داشتن گوشی همراه هوشمند در محیط مجلس بود.

وی افزود: این اقدام که برای تسریع در ارسال و مخابره اخبار مجلس مورد نیاز است، در جلسه گرامیداشت روز خبرنگار با رییس مجلس مطرح شد و بنا به دستور دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس، تدابیری اندیشیده و مقرر شد تردد خبرنگاران با گوشی هوشمند در مجلس امکان پذیر شود.

نوری تاکید کرد: نهایتاً از مهرماه خبرنگاران پارلمانی می‌توانند با گوشی هوشمند خود به داخل مجلس تردد کنند.

وی یکی از مزایای این اقدام را مربوط به زمان رخدادهای مهم مجلس همچون جلسات رأی اعتماد یا استیضاح وزرا که با پخش زنده جلسه صحن علنی، همراه است دانست و گفت: خبرنگاران با داشتن گوشی هوشمند می‌توانند اخبار خود را سریعتر و راحت‌تر مخابره کنند.

خبرنگاران پارلمانی حلقه وصل مردم با نمایندگان ملت

نوری همچنین با بیان اینکه تاکید ریاست محترم مجلس بر تامین فضای مناسب و راحت برای خبرنگاران پارلمانی است، افزود: مجلس مرکز اخبار و اتفاقاتی است که عمده آنها با جامعه در ارتباط مستقیم قرار دارد؛ لذا هم مردم نیاز دارند در جریان روایت درست و کاملی از اخبار مجلس باشند و هم برای نمایندگان و مدیران مجلس اهمیت دارد که تلاش و زحمات آنها به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی ادامه داد: رسالت ارتباط بین مردم و وکلای آنها در مجلس بر دوش خبرنگاران پارلمانی است و آنها حلقه وصل این دو هستند.

راه‌اندازی فاز جدیدی از پورتال مجلس با نام پارلیران

معاون اجرایی رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر راه‌اندازی فاز جدیدی از پورتال مجلس با نام پارلیران توضیح داد: این پورتال به دنبال مشارکت‌جویی از عامه‌ مردم است؛ به عنوان مثال اگر طرح یا لایحه‌ای در یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس در دست رسیدگی باشد، مردم به آن دسترسی خواهند شد و می‌توانند نظرات خود را نسبت به مواد مختلف آن اعلام کنند./

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=86900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰