تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
4

نهضت نیکوی رئیسی

  • کد خبر : 88627
  • 27 مهر 1398 - 18:20

با گذشت بیش از ۷ ماه از انتصاب حضرت آیه الله رئیسی به عنوان ریاست محترم قوه قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب شاهد اقدامات شگرف و تحسین برانگیزی از سوی ایشان هستیم.   یکی از مهم ترین و زیبا ترین رفتار و عملکرد وی توجه ویژه به مسئولیت واگذار شده به ایشان است که […]

با گذشت بیش از ۷ ماه از انتصاب حضرت آیه الله رئیسی به عنوان ریاست محترم قوه قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب شاهد اقدامات شگرف و تحسین برانگیزی از سوی ایشان هستیم.

 

یکی از مهم ترین و زیبا ترین رفتار و عملکرد وی توجه ویژه به مسئولیت واگذار شده به ایشان است که باید الگوی رفتار سایر مسئولین کشور باشد که نام آن را نهضت نیکوی رئیسی میگذاریم و آن اینکه مدام شاهد فعالیت ها و سخنرانی های ایشان هستیم که همه در مورد قوه قضائیه حقوق مردم و امر قضاست یعنی به زبان ساده تر آنکه اظهارنظر ها و گفتار و سخنرانی های ایشان در خصوص وظیفه ایست که به عهده ایشان گذاشته شده.با یک بررسی و مطالعه دقیق ملاحظه می گردد از ۱۰۴ سخنرانی و اظهار نظر ایشان فقط ۶ مورد به قوه قضائیه و یا حق و حقوق مردم ارتباط نداشته و پیرامون مسائل خارج از آن بوده،این یعنی ایشان مسئولیت خود را با این حجم از گستردگی و حساسیت دقیقا درک کرده است و در چارچوب آن فعالیت میکند و این چه کار و نهضت حسنه ایست.

 

آنچه در سال های گذشته به غلط رسم شده اظهار نظر افراد در حوزه های غیر تخصصی و نامربوط به وظایفشان بود و هست ، بگذاریم دستگاه خارجه که مسئول خود و کارشناسان خود و بودجه خود را دارد کار خودش را بکند دستگاه نظامی که مسئول خودش را دارد و کار خودش را بکند.

 

بگذایم اقتصاد ، هنر و سایر حوزه های هر کدام کار خودشان را بکنند  اظهار نظر های خودشان را بکنند.

 

دستگاه قضا که با اعلام سخنگوی خودش بیش از ۱۵میلیون پرونده جاری دارد یعنی زندگی و کار بیش از ۲۰ میلیون نفر به طور مستقیم و شاید بیش از ۵۰ میلیون نفر از شهروندان ایران به طور غیر مستقیم با آن درگیر است.

چگونه میتواند رئیسی داشته باشد که بیش از توجه به سازمان تحت امرش در همه مسائل بین الملل،اقتصاد،هنر و هرآنچه پیدا میکنند اظهار نظر کنند و تمرکز نماید و سازمانش به مخروبه تبدیل شود که برای سامان دهی آن سال ها وقت نیاز باشد.این موضوع در خصوص بیشتر سازمان ها و ادارات تسری دارد و چقدر خوب خواهد بود این اقدام شایسته و زیبای آیه آلله رئیسی به یک نهضت سراسری مبدل گردد و همه مسئولین کشور به آن اهتمام ورزند.

انتخاب درست ایشان که سال ها در قوه قضائیه  خدمت کرده بودند و تجربه بالایی در آن دارد.یکی از تجربیات و اندوخته های نیکوی نظام است که به امید خدا من بعد مورد توجه قرار می گیرد.

احمد دنیانور

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=88627

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰