تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
11

جشنواره فیلم امسال ظرفیتی برای هنرمندان انقلابی؟

  • کد خبر : 90224
  • 25 دی 1398 - 10:19
جشنواره فیلم امسال ظرفیتی برای هنرمندان انقلابی؟

محمد مهدی عرب زاده : جشنواره بین المللی فجر، پس از مدتها با موهبتی مواجه شده که سالها برای آن طرح و برنامه میریخته است. سی وهفت دوره این جشنواره، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده و چند سالیست شاهد حضور بازیگران و اکران فیلمهایی است که آشکارا به […]

محمد مهدی عرب زاده : جشنواره بین المللی فجر، پس از مدتها با موهبتی مواجه شده که سالها برای آن طرح و برنامه میریخته است. سی وهفت دوره این جشنواره، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده و چند سالیست شاهد حضور بازیگران و اکران فیلمهایی است که آشکارا به نظام مقدس جمهوری اسلامی هجوم میبرند و در کمال بی انصافی تکه پرانی میکنند. جمهوری اسلامی هرگز گریزی از نقد منصفانه نداشته و نخواهد داشت اما برخی شیفتگان غرب، گاهی با سیاه نمایی از جامعه و خود تحقیری و گاه با عبور از خط قرمزهای اخلاقی، در تلاشند تا مسیر فرهنگ ایرانی-اسلامی سینمای پس از انقلاب را به بیراهه بکشانند.

در چند روز اخیر تعدادی از همین سینماگران، به بهانه عزاداری برای سرنشینان هواپیمای اوکراینی، جشنواره سی وهشتم فیلم فجر را از نعمت وجود خود محروم کرده اند و این فرصتی است برای آن دسته از هنرمندان انقلابی که در طول این سالها از نبود ظرفیت شکایت کرده اند.

انصراف سینماگران بی انصاف از حضور در جشنوارهای که نماد فیلمسازی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی است، فرصتی برزگ برای هنرمندان انقلابی است تا جشنواره بین المللی فجر، به جای نشر و انتقال پیامهای ضد انقلاب، در مسیر اصلی خود قرار بگیرد. نمایش فیلمهایی منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی بر پرده نقره ای، مستلزم همکاری و پشتیبانی بیش از پیش مسئولین و همت مضاعف هنرمندان انقلابی است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=90224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰