تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
11

۲۲ توصیه انتخاباتی رهبر انقلاب

  • کد خبر : 90508
  • 17 بهمن 1398 - 14:07
۲۲ توصیه انتخاباتی رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه ۱۶ بهمن در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، در آستانه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این دو موضوع را را دو آزمون بزرگ ملت ایران خواندند و با تبیین خصوصیات نامزدهای شایسته مجلس، حضور پرشور و آگاهانه همه […]

TEHRAN, IRAN – SEPTEMBER 18 : Iranian supreme leader Ayatollah Ali Khamenei delivers a speech during Islamic Revolution Guards Corps (IRGC) meeting in Tehran, Iran on September 18, 2016. (Photo by Pool / Press Office of Iranian Supreme Leader/Anadolu Agency/Getty Images)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه ۱۶ بهمن در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، در آستانه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این دو موضوع را را دو آزمون بزرگ ملت ایران خواندند و با تبیین خصوصیات نامزدهای شایسته مجلس، حضور پرشور و آگاهانه همه مردم در انتخابات دوم اسفند را در حل مشکلات داخلی و بین‌المللی مؤثر برشمردند و تأکید کردند: هرکس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد.

جدول زیر ۲۲ توصیه‌ انتخاباتی رهبر انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد:
ردیف موضوع بیانات
۱ لزوم شرکت هرکس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد.
۲ تاثیر در حل مشکلات حضور پرشور و آگاهانه همه مردم در انتخابات دوم اسفند در حل مشکلات داخلی و بین‌المللی مؤثر است.
۳ استواری نظام اسلامی بر رأی مردم برگزاری انتخابات مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نشان‌دهنده استواری نظام اسلامی بر رأی مردم است. البته نظام اسلامی علاوه بر مردمی بودن، دینی نیز هست و بر همین اساس مردم‌سالاری در ایران «مردم‌سالاری اسلامی» است.
۴ تضمین امنیت کشور

انتخابات برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید است. برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین‌کننده امنیت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.
۵ نشان‌دهنده عظمت، اقتدار و بصیرت ملی انتخابات نشان‌دهنده «عظمت، اقتدار و بصیرت ملی» است. در کشور مشکلات و گرفتاری‌هایی وجود دارد که برخی ناشی از تحریم‌ها و علت برخی هم کم‌کاری‌ها است اما با وجود این مشکلات، مردم به دلیل آنکه در انتخابات موضوع آبروی نظام و امنیت کشور در میان است، به میدان خواهند آمد.
۶ اهمیت بین‌المللی انتخابات در حل مشکلات بین‌المللی هم مهم است. در قضاوت ناظران بین‌المللی نسبت به هر کشور، مسائلی نظیر میزان حضور مردم در انتخابات و چگونگی روی کار آمدن مسئولان و نهادهایی نظیر مجلس، تأثیرگذار است، بنابراین شرکت انبوه مردم در انتخابات مجلس از این زاویه نیز کاملاً ضروری است.
۷ فرصتی برای ورود تفکرات جدید انتخابات ریاست جمهوری و مجلس فرصتی برای ورود افکار جدید و راه‌های نو در چرخه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور است. بخصوص هنگامی که مردم افراد شایسته را برگزینند، راه‌های تازه و چاره‌اندیشی‌های جدید در روند حل مشکلات کشور و مردم پدیدار می شود.
۸ اساسی‌ترین مسئله کشور انتخابات از بُعد کلی، اساسی‌ترین مسئله کشور است. اقتصاد، فرهنگ، پیشرفت علمی و مسائلی از این قبیل بسیار مهم است اما اساس همه این مسائل انتخابات است چرا که اگر انتخابی عمومی، قوی و درست انجام شود، همه مشکلات به‌تدریج حل خواهد شد.
۹ پرهیز از حاشیه‌سازی وقتی انتخابات از ابعاد مختلف دارای این همه اهمیت و تأثیرگذاری است، نباید با حاشیه‌سازی، سخنان گوناگون و حرف‌های دلسردکننده آن را از رونق انداخت.
۱۰ تلاش دشمن برای ایجاد خدشه تلاش همیشگی دشمنان ایران برای خدشه‌دار جلوه دادن انتخابات مسئله‌ای طبیعی است. وقتی برخی رسانه‌های خائن خارجی، جمعیت عظیم میلیونی ملت را چند هزار نفره می‌خوانند اما تحرک چند صد نفر در خیابان‌ها را به اسم ملت ایران جا می‌زنند، طبعاً مردم به این رسانه‌ها اعتماد نمی‌کنند البته به شرطی‌که از داخل به این رسانه‌ها مایه تبلیغات سوء داده نشود.
۱۱ پرهیز از دادن خوراک تبلیغاتی به دشمنان گویندگانی که تریبون دارند یا به‌واسطه جایگاه خود می توانند در رسانه‌ها و فضای مجازی حرف بزنند، نباید جوری اظهار نظر کنند که دشمن با بزرگنمایی حرف آنها، برای دلسرد کردن مردم، خوراک گیرش بیاید.
۱۲ تاکید بر سلامت انتخابات انتخابات در ایران جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان است. (خطاب به افراد حاشیه‌ساز): وقتی شما به دروغ می گویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند.
۱۳ لزوم زیر سوال نبردن انتخابات از سخنان برخی که به‌وسیله انتخابات به جایی رسیده‌اند اما انتخابات را زیر سؤال می‌برند، تعجب می‌کنم. چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است؟
۱۴ رسیدگی به شکایات در انتخابات مجلس بارها بعضی افراد نامه دادند که تقلب شده یا اشکال دارد، بنده نیز هیأت‌هایی تعیین کردم که با دقت رسیدگی کردند و بعد معلوم شد این گزارش‌ها و نامه‌ها درست نبوده است.
۱۵ لزوم دلسرد نکردن مردم از دشمن نمی‌شود گلایه کرد اما فلان نویسنده، مرتبطین با فضای مجازی، نماینده مجلس و فلان مسئول مهم دولتی باید مراقب باشند و اینجور نشود که بگوییم مردم شرکت کنید اما در عین حال، به غلط، جوری حرف بزنیم که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند.
۱۶ دفاع از شورای نگهبان حمله به شورای نگهبان را از غلط‌ترین کارها است. شورای نگهبان مرکب از شش فقیه عادل و شش حقوق‌دان برجسته منتخب مجلس، در قانون اساسی شأنی دارد و مجموعه‌ای قابل اعتماد است. چگونه انسان می‌تواند به راحتی این مجموعه را به غرض‌ورزی درباره برخی افراد متهم کند؟
۱۷ قوی شدن ایران «مجلس قوی» از مؤلفه‌های قوی شدن ایران است و تشکیل مجلس قوی نیز به رأی بالای ملت وابسته است.
۱۸ ارتباط نداشتن گلایه‌های بحق مردم به انتخابات گله‌های غالباً بحق مردم درباره مسائل معیشتی مربوط به برخی قوانین و عملکرد بعضی مسئولان اجرایی است. گلایه‌های مردم به اصل انتخابات مربوط نمی‌شود، این گلایه از کسان دیگری است و ملت قدر مجلس قوی را که متعلق به همه کشور و عموم مردم است، می‌داند.
۱۹ دعوت همگانی از مردم ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید، بنابراین هرکس به ایران علاقه‌مند است و امنیت کشور، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.
۲۰ انگیزه‌های میهنی افراد مؤمن و انقلابی با انگیزه قوی در انتخابات شرکت خواهند کرد اما اگر کسی انگیزه دینی و انقلابی ندارد اما میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوقهای رأی بیاید.
۲۱ شاخص‌های انتخاب درست و خصوصیات فرد منتخب باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد. فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم با عزت، مقتدر و شجاع ایران نیست. باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی را در کشور برافراشته نگه دارند.
۲۲ لزوم شناخت مردم از کاندیداها مردم باید افرادی با چنین ویژگی‌هایی را بشناسند و به آنها رأی دهند اما اگر خودشان نمی‌توانند به شناخت برسند، از راهنمایی و مشورت افراد بصیر و مورد اعتماد استفاده کنند بنابراین هیچ کسی نباید بگوید چون افراد را نمی‌شناسم رأی نمی‌دهم. همه باید با اتکاء به خداوند وارد میدان شوند و رأی دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=90508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰