تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

آمار کشته شدگان آبان به زودی اعلام می‌شود

  • کد خبر : 90804
  • 30 بهمن 1398 - 19:08
آمار کشته شدگان آبان به زودی اعلام می‌شود

جمهوریت: سخنگوی دولت گفت: آمار کشته شده‌های حوادث آبان توسط دستگاه ذیربط به زودی اعلام می‌شود. علی ربیعی در نشست خبری امروز (چهارشنبه) خود در پاسخ به سوالی درباره‌ی تعداد کشته شده‌های حوادث آبان اظهار کرد:‌ پزشکی قانونی مرجع علت مرگ و صدور جواز دفن است و باید این آمار را شفاف اعلام کند که […]

جمهوریت: سخنگوی دولت گفت: آمار کشته شده‌های حوادث آبان توسط دستگاه ذیربط به زودی اعلام می‌شود.

علی ربیعی در نشست خبری امروز (چهارشنبه) خود در پاسخ به سوالی درباره‌ی تعداد کشته شده‌های حوادث آبان اظهار کرد:‌ پزشکی قانونی مرجع علت مرگ و صدور جواز دفن است و باید این آمار را شفاف اعلام کند که پزشکی قانونی این آمار را اعلام کرده است، ولی اعلام پزشکی قانونی کفایت نمی‌کرد و بررسی‌های میدانی و گزارش‌ دستگاه‌های انتظامی و امنیتی هم انجام شد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم در چند روز آینده آمار دقیق حوادث آبان از سوی مراجع ذی ربط اعلام می‌شود.

سخنگوی دولت همچنین در این نشست خبری از مردم خواست که با وجود گلایه‌های خود در انتخابات روز جمعه شرکت کنند.

ربیعی در پاسخ به سوالی در مورد FATF اظهار کرد: این بحث امروز در جلسه هیات دولت مطرح شد. دولت تمام تلاش خود را در این زمینه همچنان انجام می‌دهد بنا بر گزارش امروز وزیر اقتصاد در جلسه FATF اکثر کشورها از جمله اروپا، چین، روسیه، ترکیه، آفریقای جنوبی و سایر دوستان ایران از ما حمایت کردند و فقط آمریکا، عربستان و اسرائیل مخالف ایران بودند. همان کشورهایی که حامیان مالی تروریست هستند ولی بیشترین تلاش را کردند که ایران به لیست سیاه وارد شود.

وی ادامه داد: تلاش‌های ما ادامه دارد تا ایران به بهترین تصمیم برسد. تلاش ما این است که وارد لیست سیاه نشویم، اما اگر وارد شدیم امکان خروج وجود دارد در مجموع تحلیل این است که همه فشارها روی مبادلات مالی ایران متمرکز شده و حتی با رفتن ایران به لیست سیاه اتفاق خاصی نمی‌افتد، اما اگر از تحریم خارج شویم از لیست سیاه هم باید خارج شویم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره آخرین مواضع ایران نسبت به بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی، اظهار کرد: جای سوال دارد چرا حاضر نیستند نرم افزار جعبه سیاه را برای ایران ارسال کنند. با این حال ما اقدامات خود را همراه با کشور اوکراین ادامه می‌دهیم دولت این تصمیم را گرفته که اگر امکان بازخوانی جعبه سیاه در کشور فراهم نشود بازخوانی در خارج از ایران اما با حضور ما انجام شود. طبق مقررات هواپیمایی جعبه سیاه باید در ایران بازخوانی شود اما اگر امکانش نباشد اشکالی هم ندارد که خارج از کشور بازخوانی انجام شود ما در این زمینه پیشنهاد همکاری با سایر کشورها را هم داشته‌ایم. تمایل ما این است که نرم افزار وارد کشور شود اما اگر این اتفاق هم نیفتاد مانعی برای خواندن جعبه سیاه در کشوری دیگر اما با حضور ایران نداریم.

ربیعی در پاسخ به پرسش سهمیه بندی بنزین نوروز گفت: اگر خواسته باشیم ۴۰ لیتر به سهیمه فعلی اضافه کنیم حدود ۳ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که برای تامین آن شاید مجبور باشیم از بسته معیشتی ۶۰ میلیون نفر کم کنیم. به همین خاطر تصمیم دشواری است و ما به تصمیم روشنی برای محل تامین بنزین نوروزی نداریم. معتقدیم کاهش کمک معیشتی نیز به مصلحت نیست.

وی در پاسخ به آخرین وضعیت بیماری کرونا در ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه چند وقت پیش نامه‌ای در این زمینه دیدم که معلوم بود جعلی است. در ابتدا ما باید جامعه را در برابر کسانی که دنبال آزار روانی مردم هستند، مقاوم کنیم. در هر جلسه دولت این موضوع بررسی می‌شود و تصمیم بر این است که حتی اگر یک مورد بیماری کرونا در کشور اتفاق افتاد، وزارت بهداشت شفاف آن را اعلام کند. تا به امروز تمام موارد مشکوک بررسی شده و بیماری کرونا دیده نشده است. اما آنفولانزای نوع بی در برخی استان‌ها شیوع یافته است و قرار است کنترل‌های لازم در این زمینه انجام شود. رسانه‌ها باید درباره نحوه پیشگیری از آنفولانزا به مردم اطلاع رسانی کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه جواب ایران به دخالت مقامات آمریکا در انتخابات ایران چیست؟ گفت: ادعای برایان هوک جدید نیست. بر اساس دیدگاه‌های او قرار بود ما چهلمین سال پیروزی انقلاب را نبینیم. نتایج انتخابات ما از کنگره آمریکا بیشتر خواهد بود. سال ۹۶ انتخابات ایران را نمایش خواندند و بنابراین این اظهارات برای ما تازگی ندارد. امیدواریم با حضور مردم در انتخابات، باطل بودن دیدگاه‌های مقامات آمریکا مشخص شود.

وی ادامه داد: آمریکا کارنامه سیاهی در تغییر رژیم‌ها و دخالت در کشورهای دیگر دارد. مخالفت آمریکا با دولت‌هایی است که با انتخابات روی کار آمده اند و از دولت‌های غیرانتخابی حمایت می کند. جوزف نای که فرد برجسته‌ای در روابط بین‌الملل آمریکاست تصریح دارد که اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی، غیرقانونی و خلاف دستور فورد رئیس جمهور دوره‌های گذشته آمریکا بوده است. او گفته است که اخلاق جایگاهی در سایت کنونی آمریکا ندارد. چنین دولت رسوا و بی‌آبرویی در امریکا شایستگی اظهارنظر درباره ایران را ندارد که در چهل و یک سال گذشته همواره انتخابات را برگزار کرده است.

به گزارش ایسنا، ربیعی در ابتدای نشست خبری خود با اشاره به اینکه در دولت از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن قدردانی شد، تصریح کرد: در هیات دولت درباره انتخابات نیز بحث و گفت وگو شد. دولت از همه مردم می‌خواهد با وجود گلایه‌ها و ناراحتی‌ها نسبت به نبود شرایط مطلوب در انتخابات، در انتخابات شرکت کنند. شرایط کشور ما با وجود دولت تندرو در آمریکا حساس تر از هر زمان دیگری است. شرکت در انتخابات به معنای تایید عملکرد کسی نیست. رهبری فرمودند که اگر من را هم قبول ندارد، در انتخابات شرکت کند، ما هم معتقدیم زمان آن نیست که بر اساس نقد یا قبول نداشتن ارکان دولت و حاکیمت، تصمیم برای عدم مشارکت اتخاذ شود. شرکت در انتخابات به معنای تایید صد در صدی روند برگزاری انتخابات هم نیست. ممکن است برخی انتخاب مطلوب نداشته باشند، اما این انتخابات از عدم مشارکت بسیار بهتر و با سرنوشت کشور و منافع ملی سازگارتر است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت معتقد است که کسی نباید با صندوق رای قهر کند، تصریح کرد: انتخابات مجلس بر زندگی روزمره و نسل‌های آینده تاثیرگذار است؛ بنابراین مردم نباید نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند.اصل حفظ صندوق رای اهمیت دارد و شرکت در انتخابات، رای به بقای پویای صندوق رای است. هر انتخابات برنده و بازنده دارد اما پیروز نهایی، صندوق رای است. دولت از همه مردم درخواست دارد در انتخابات شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=90804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰