تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
13

پوتین می خواهد باز هم رئیس جمهور شود؟

  • کد خبر : 91175
  • 20 اسفند 1398 - 20:48
پوتین می خواهد باز هم رئیس جمهور شود؟

جمهوریت: پوتین با طرح لغو محدودیت دوران ریاست‌جمهوری مخالفت کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنان خطاب خود به دومای روسیه گفت با طرح پیشنهادی برای لغو محدودیت تعداد دوران‌های ریاست‌جمهوری مخالف است. رئیس جمهور روسیه با این حال گفت که به اعتقاد وی متمم قانون […]

جمهوریت: پوتین با طرح لغو محدودیت دوران ریاست‌جمهوری مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنان خطاب خود به دومای روسیه گفت با طرح پیشنهادی برای لغو محدودیت تعداد دوران‌های ریاست‌جمهوری مخالف است.

رئیس جمهور روسیه با این حال

گفت که به اعتقاد وی متمم قانون اساسی که به وی اجازه می‌دهد بار دیگر رئیس‌جمهور شود در صورت عدم مخالفت دادگاه قانون اساسی رای می آورد.

او تاکید کرد: در اصل این گزینه ممکن است، اما به یک شرط. آن هم اینکه دادگاه قانون اساسی حکم رسمی بدهد که این اصلاحیه با اصول اصلی قانون اساسی مغایرت ندارد

وی همچنین با انتخابات زودهنگام پارلمانی مخالفت کرد و گفت نیازی به این کار نیست

او گفت: البته این تصمیم برعهده شماست اما اگر در پارلمان بر سر این امر توافق وجود ندارد( همانطور که رئیس مجلس سفلی به من گفت ظاهرا اجماعی وجود ندارد) لزومی نمی‌بینم که انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار شود.

پوتین پیشنهاد برخی تغییرات در قانون اساسی روسیه را داده و قرار است روس‌ها ماه آینده برای رای درباره این اصلاحیه‌های پیشنهادی به پای صندوق‌های رای بروند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=91175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰