تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
12

دولت بعدی از جنس مجلس یازدهم است

  • کد خبر : 91722
  • 19 فروردین 1399 - 15:32
دولت بعدی از جنس مجلس یازدهم است

جمهوریت ؛ مختصات سیاسی مجلس یازدهم بسیاری را به یاد مجلس هفتم انداخته است . آن زمان که مجلس ششمی ها به اکسیر تایید صلاحیت شورای نگهبان دست نیافتند و مجلس هفتم اصولگرا در زمانه ای که هنوز دولت اصلاحات دو سال از دولت دوم خود را داشت، بر سر کار آمد . حالا هم […]

جمهوریت ؛ مختصات سیاسی مجلس یازدهم بسیاری را به یاد مجلس هفتم انداخته است . آن زمان که مجلس ششمی ها به اکسیر تایید صلاحیت شورای نگهبان دست نیافتند و مجلس هفتم اصولگرا در زمانه ای که هنوز دولت اصلاحات دو سال از دولت دوم خود را داشت، بر سر کار آمد . حالا هم اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم همان تجربه را با تغیرات اندکی پشت سر گذاشته اند. اما آیا مجلس یازدهم تکرار مجلس هفتم خواهد بود؟ با این حساب باید منتظر یک احمدی نژاد دیگر در انتخابات ۱۴۰۰ باشیم؟

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در اینباره به جمهوریت می گوید که مجلس یازدهم زمینه ساز قدرت گرفتن افراد و جریان هایی است که پشتوانه جدی در افکار عمومی ندارند.

وی تاکید دارد: به دلیل تنگ شدن فضا برای نمایندگان واقعی مردم ظهور نخواهند کرد مگر این که تغییر جدی در کشور رخ دهد و ساختار کشور به گونه ای ناکارآمد شود که مجموعه تصمیم گیران بخواهند طرح نویی دراندازند و تغییر اساسی و زیربنایی ایجاد کنند .

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در اینباره تاکید کرد: تحلیل من این است که پیامد مجلس یازدهم ، دولتی از جنس همین مجلس خواهد بود که پشتوانه بالایی افکارعمومی را ندارد.

تاجرنیا می گوید برای بهبود بسیاری از امور باید اجازه داد تا نمایندگان واقعی مردم  در عرصه حاضر شوند اما در شرایط فعلی میزان مشارکت و تعدد کاندیدا در تعارض با این نگاه است.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=91722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰