تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
10

آخرین آمار کرونا در جهان / انگلیس در یک قدمی فاجعه

  • کد خبر : 91902
  • 31 فروردین 1399 - 0:18
آخرین آمار کرونا در جهان / انگلیس در یک قدمی فاجعه

به گزارش جمهوریت ؛کشورهای انگلیس با ۵,۵۲۵ ، روسیه با ۴,۷۸۵ آمریکا با ۴,۶۵۲، ایتالیا با ۳,۴۹۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا بیشترین آمار را از ۲۴ ساعت گذشته تا کنون به خود اختصاص داده اند. آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، […]

به گزارش جمهوریت ؛کشورهای انگلیس با ۵,۵۲۵ ، روسیه با ۴,۷۸۵ آمریکا با ۴,۶۵۲، ایتالیا با ۳,۴۹۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا بیشترین آمار را از ۲۴ ساعت گذشته تا کنون به خود اختصاص داده اند. آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

آمریکا

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود درباره شیوع کرونا در ایالات متحده، اوباما را متهم به همکاری در اشاعه ویروس کرد و اعلام کرد که تلفات این کشور به ۶۵ هزار نفر می رسد.

به گزارش وب سایت شبکه خبری سی ان ان، دونالد ترامپ درباره گسترش کووید-۱۹ در آمریکا، با حمایت از اندک طرفدارانش که به خیابان‌ها آمدند و خواستار برطرف شدن قرنطینه بودند، افزود: آنها در نظر من افراد بسیار مسئولیت‌پذیری هستند. وی درباره پیام توئیتری که صبح امروز برای ترغیب این معترضان در میشیگان، ویرجینیا و مینه‌سوتا منتشر کرده بود، هم گفت: من احساس راحتی بسیاری دارم. در حالی که معترضان در چند ایالت با محدودیت‌های آمد و شد ناشی از شیوع ویروس کرونا مخالفند و می‌گویند باعث آسیب به آنها شده، مقام‌های بهداشتی تاکید دارند که لغو زودهنگام قرنطینه‌ها به بازگشت کرونا خواهد انجامید. در این میان دونالد ترامپ هم در توییتر خواستار “آزادی” چند ایالت از قید قرنطینه شده، ایالت‌هایی که فرمانداران آن دموکراتند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در یک رشته توییت نوشت: “مینه‌سوتا را آزاد کنید”، “میشیگان را آزاد کنید” و کمی بعد هم توییت کرد “ویرجینیا را آزاد کنید”.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست خبری خود در کاخ سفید همچنین گفت، ۸۰ میلیون آمریکایی بسته حمایتی کروناویروس دریافت کرده و دولت واشنگتن قرار است ۱۹ میلیارد دلار برای کمک به کشاورزان ایالات متحده در نظر بگیرد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک همچنین قرار است بسته کمک‌های مالی به کشاورزان شامل ۱۶ میلیارد دلار به صورت پرداخت مستقیم و سه میلیارد دلار با عنوان خرید و توزیع غذا در نظر گرفته شود. آمار مبتلایان در این کشور تا کنون  ۷۱۵,۱۰۵  تن است که با اضافه شدن  ۷۳۵  مورد فوت دیگر شمار کشته شدگان به عدد  ۳۷,۸۸۹  می رسد. گفته شده است که ۵۴۰ تن از کشته شدگان مربوط به نیویورک  و در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون بوده است.

در دیگر خبر  ۷۱۳ تن از کارکنان دو مجموعه ترامپ در فلوریدا به علت شیوه کرونا محل کار خود را ترک کردند. به گزارش سی ان ان، ۵۶۰ تن از کارکنان مربوط به ترامپ نشنال دورال و ۱۶۳ تن نیز مربوط به «مارالاگو» است.

بیشتر بخوانید:

انگلیس

اتحادیه «یونیسن» در انگلیس درباره احتمال امتناع کادر درمان این کشور از کار کردن در روزهای پایانی هفته (امروز و فردا) به دلیل کمبود تجهیزات حفاظت شخصی هشدار داده است.به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید نمی‌تواند تضمین کند که بیمارستانهای این کشور در روزهای آتی تجهیزات کافی داشته باشند.پیش از این روسای سرویس سلامت همگانی بریتانیا از دکترها و پرستارها خواستند بدون روپوش محافظتی کامل بیماران کرونایی را مداوا کنند. این در حالی است که سرویس بهداشت عمومی انگلیس طی دستورالعملی پوشش جراحی ضدآب را برای جلوگیری از نفوذ ترشحات بیماران به دهان یا بینی کادر درمانی ضروری اعلام کرده بود.

 میرر نیز گزارش داده است که ۱۵۰۰۰مسافر در روز وارد انگلیس می شوند بدون اینکه تست کرونایی از آنها گرفته شود. به گفته وزیر بهداشت انگلیس مسافران بیشتر از کشورهای آسیب دیده از کرونا مانند چین، آمریکا و ایتالیا وارد این کشور می شوند. آمار مبتلایان در این کشور تا کنون ۱۱۴,۲۱۷ تن است که با اضافه شدن ۸۸۸  مورد فوت دیگر شمار کشته شدگان به عدد ۱۵,۴۶۴ می رسد.

ایتالیا

به گزارش سی ان ان، در ایتالیا شرکت فراری تولید کننده اتومبیل های اسپورت اعلام کرده است که می خواهد دریچه های تنفسی و دیگر ملزومات آن را برای ماسک های تنفسی تولید کند.

این کشور همچنین شاهد کاهش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بوده است. در حالی که تا دو هفته پیش بیش از ۴۰۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند این رقم هم اکنون به ۲۸۱۲ رسیده است و کار کادر درمان را آسانتر کرده است. متخصصین می گویند این کاهش به دلیل مقررات قرنطینه ای بوده است که از ۱۰ مارچ وضع شده که باعث کاهش شیوع ویروس کرونا شده است. آمار مبتلایان در این کشور تا کنون ۱۷۵,۹۲۵  تن است که با اضافه شدن ۴۸۲  مورد فوت دیگر شمار کشته شدگان به عدد ۲۳,۲۲۷  می رسد.

اسپانیا

به گزارش سی ان ان، دولت اسپانیا گفت که پلیس این کشور بیش از ۸۰،۰۰۰ مورد برای محافظت از قربانیان خشونت جنسیی در ماه اول تعطیل ثبت کرده است. براساس آمار و ارقام منتشر شده توسط وزارت کشور ، پلیس ملی و گارد مدنی در طول ۸۳ روز اول تعطیل در سراسر کشور ، ۸۳،۳۴۱ مداخله نظارتی و حفاظتی به درخواست قربانیان خشونت جنسی انجام داده اند که این افزایش ۲۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ نشان می دهد. براساس آمارهای رسمی که روز شنبه توسط وزارت بهداشت صادر شد ، بیش از ۲۰,۰۴۳ نفر اکنون در اسپانیا بر اثر ابتلا به کرونا باخته اند. ۴۱ تن نیز طی روز گذشته تا کنون جان باخته اند. در کل اسپانیا ۱۹۱,۷۲۶ مبتلا دارد.

روسیه

به گزارش مسکو تایمز، با افزایش همه گیری ویروس کرونا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جشن ۷۵ سالگی پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم را به تعویق انداخت. بنابراین برگزاری رژه نظامی در “روز پیروزی” در تاریخ ۹ ماه مه (۲۰ اردیبهشت ماه) به زمان دیگری موکول می شود. آمار مبتلایان در این کشور تا کنون  ۳۶,۷۹۳ تن است که با اضافه شدن۴۰  مورد فوت دیگر شمار کشته شدگان به عدد ۳۱۳  می رسد.

ایران

در ایران نیز رئیس جمهور روز شنبه در جلسه با روسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ارزیابی های دستگاه های مرتبط از جمله وزارت بهداشت و درمان از اجرای یک هفته‌ای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان‌ها حکایت از همراهی و همکاری نسبتا رضایت‌بخش مردم دارد، گفت: همکاری مردم با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند موجب کاهش روند گسترش بیماری در برخی‌ استان‌ها و ایجاد روند ثابت در دیگر استان‌ها شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در زمینه رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور یا اتباع بیگانه که سفر آنها ضروری است پروتکل‌های دقیق تعریف شود، افزود: وزارت بهداشت و درمان با همکاری وزارت امور خارجه و راه و شهرسازی ماموریت دارند تا دستورالعمل‌های دقیق را در این راستا تدوین و پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به اطلاع‌رسانی آن اقدام کنند، تا بر اساس آن رفت و آمدهای ضروری که غالباً مرتبط با تبادلات تجاری با سایر کشورها و همسایگان یا بازگشت ایرانیان بوده و برای کسانی است که ناگزیر از سفر به ایران هستند انجام شود و بتواند شرایط را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای سفر به ایران مهیا کند.

منبع :خبرآنلاین

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=91902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰