تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
10

دلیل افزایش قیمت طلا چیست؟

  • کد خبر : 92228
  • 05 اردیبهشت 1399 - 19:32
دلیل افزایش قیمت طلا چیست؟

جمهوریت: طلا کماکان کالایی بی جایگزین در بازار است و به عنوان یک سرمایه تلقی می شود و متقاضیان زیادی دارد. محمدولی، فعال بازار طلا درباره افزایش قیمت طلا در جهان اظهار داشت: در تمام جهان دولت‌ها و مردم هنوز نتوانسته‌اند کالایی را جایگزین طلا کنند و به همین دلیل طلا کماکان به‌عنوان یک سرمایه […]

جمهوریت: طلا کماکان کالایی بی جایگزین در بازار است و به عنوان یک سرمایه تلقی می شود و متقاضیان زیادی دارد.

محمدولی، فعال بازار طلا درباره افزایش قیمت طلا در جهان اظهار داشت: در تمام جهان دولت‌ها و مردم هنوز نتوانسته‌اند کالایی را جایگزین طلا کنند و به همین دلیل طلا کماکان به‌عنوان یک سرمایه تلقی می شود. آمار شورای جهانی طلا نشان می دهد که این کالای ارزشمند در ۲ سال گذشته متقاضیان بسیار زیادی در میان دولت‌ها و سرمایه‌داران بزرگ داشته است. در جهان تنش‌ها و جنگ‌های سیاسی و اقتصادی باعث شده است که عرضه طلا کم و در برابر آن تقاضا افزایش پیدا کند و حتی اونس طلا شاید در بازارهای جهانی گاها با کاهش روبه‌رو شود، اما سیر قیمت آن در آینده نیز به این دلیل کاملا صعودی خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، او افزود: طلا یک ماده معدنی است و در گذشته طلا به شکل اصطلاحاً سطحی استخراج می‌شد اما اکنون در عمق ۱۰ هزار متری طلا استخراج می‌شود و همین امر هزینه‌های استخراج را روز به روز بالاتر می‌بردو این خود یک عامل دیگر برای گرانی طلا است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=92228

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰