تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
13

ممنونیم خانم سحر قریشی

  • کد خبر : 92236
  • 05 اردیبهشت 1399 - 20:09
ممنونیم خانم سحر قریشی

جمهوریت: همه ماهایی که این یکی دو روزه شمشیر را برای قریشی از رو بستیم، با رُفتگرها چگونه برخورد می‌کنیم؟ واقعا اگر یک پاکبان حاضر نباشد با ما عکس بگیرد با او چگونه رفتار می‌کنیم؟ مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: «فقط مونده این به من بگه برو»! این جمله آشنای این روزهای فضای مجازی […]

جمهوریت: همه ماهایی که این یکی دو روزه شمشیر را برای قریشی از رو بستیم، با رُفتگرها چگونه برخورد می‌کنیم؟ واقعا اگر یک پاکبان حاضر نباشد با ما عکس بگیرد با او چگونه رفتار می‌کنیم؟

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: «فقط مونده این به من بگه برو»! این جمله آشنای این روزهای فضای مجازی است. کلماتی که سحر قریشی بعد از اینکه پاکبان نشسته روی صندلی پارک حاضر نشد با او عکس بگیرد و به او گفت «برو»!، به کار برد.

بعد از انتشار این کلیپ سیلی از انتقادها به سمت سحرقریشی روانه شد. انتقادهایی که اکثر آنها درست و به‌جا بود. من در این نوشتار اما بر خلاف دیگران می‌خواهم از سحر قریشی تشکر کنم.

چه خوب شد که سحر قریشی اینگونه برخورد کرد تا ما حداقل در مورد پاکبان‌ها یا همان ُرفتگرهای شهرداری حرف بزنیم و آنها را ببینم.

همه ماهایی که این یکی دو روزه شمشیر را برای قریشی از رو بستیم، با رُفتگرها چگونه برخورد می‌کنیم؟ واقعا اگر یک پاکبان حاضر نباشد با ما عکس بگیرد با او چگونه رفتار می‌کنیم؟

آنهایی که در روزهای کرونایی ماسک و دستکش‌شان را در خیابان رها می‌کنند، حق دارند به سحر قریشی اعتراض کنند؟ آنهایی که آشغال‌هایشان را در خیابان رها می‌کنند و وقتی به آنها اعتراض می‌کنی، می‌گویند، پاکبان پول می‌گیره که اینها را جمع کنه، حق دارند به سحر قریشی اعتراض کنند؟

در روزهای کرونایی کدام یک از ما وقتی پاکبان‌ها را در خیابان دیدیدم به آنها دست مریزاد گفتیم که وقتی ما در خانه بودیم، شهر را تمیز نگه داشتند تا بوی گند آشغال‌های دوران قرنطینه خفه‌مان نکند؟ تا توانستیم از پزشکان، پرستاران و دیگران نوشتیم، پست گذاشتیم اما پاکبان‌ها را ندیدیم که ندیدیم.

البته خیلی تقصیر ما نیست. از روز اول جامعه به ما یاد داد که پاکبان بودن یعنی موفق نبودن، یعنی درس نخواندن، یعنی انسانی در رده‌های پایین جامعه.

جامعه سال‌هاست به ما یاد داده است که بر اساس شغل، تحصیلات و ظاهر آدم‌ها به آنها احترام بگذاریم. هرچه دکترتر احترام بیشتر؛ به ما نگفتند به آدم‌های خوب احترام بگذاریم، دخترمان را به آدم‌های خوب بدهیم و با آدم‌های خوب رفاقت کنیم.

رفتار ما با پاکبان‌ها و امثال آنها بیانگر یک اصل مهم است و آنهم اهمیت پول و مدرک در جامعه است. خوب بودن و انسان بودن چندان اهمیتی ندارد. ته انسان بودن می‌شود همین: «فقط مونده این به من بگه برو»!

امروز که اعضای شورای شهر و شهرداری برای این پاکبان دوست داشتنی سینه چاک می‌کنند، در این دوران چه گامی برای افزایش حقوق و ارتقای سطح زندگی این بخش از جامعه برداشته‌اند. کدام‌شان صدای این قشر شده است. کدام‌شان تلاش کرد تا این افراد در این روزهای سخت از نظر بهداشتی مشکلی نداشته باشند و سلامت‌شان تضمین شود.

وقتی صدای‌مان را برای دیگران بلند می‌کنیم، قبل از آن یک یادآوری کوچک هم به خودمان کنیم. ما با پاکبان ها چگونه برخورد می‌کنیم. تا حالا شده است وقتی از کنار آنها رد می‌شویم یک خسته نباشید بگوییم؟

در پایان بازهم سحر قریشی ممنونم که باعث شد یادمان بیاید این شهر پاکبان هم دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=92236

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰