تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
9

مسبب اصلی ترافیک را بشناسید!

  • کد خبر : 924
  • 15 تیر 1397 - 12:10
مسبب اصلی ترافیک را بشناسید!

تحقیقات در زمینه ترافیک، در واقع همان رفتار شناسی انسان ها است. درواقع خودرو های انسان ها و واکنش های طبیعی آن ها به شرایط باعث ایجاد ترافیک می‌شود. ترافیک یکی از مهم ترین دلایل عصبانی شدن مردم و خراب شدن روز آنها است. دانشگاه واندربیلت و شرکت فورد راه حل مشکل ترافیک را، سیستم […]

تحقیقات در زمینه ترافیک، در واقع همان رفتار شناسی انسان ها است. درواقع خودرو های انسان ها و واکنش های طبیعی آن ها به شرایط باعث ایجاد ترافیک می‌شود. ترافیک یکی از مهم ترین دلایل عصبانی شدن مردم و خراب شدن روز آنها است.
دانشگاه واندربیلت و شرکت فورد راه حل مشکل ترافیک را، سیستم کروز کنترل انطباقی می‌دانند.
دلیل اصلی ایجاد ترافیک چیست؟
ترافیک شدید زمانی رخ می‌دهد که یک راننده در ابتدای صف ترمز می‌کند. چراغ های ترمز پشت خودرو به دیگر رانندگان نیز اخطار می‌دهد که سرعت خود را کم کنند. در صورتی که دوباره سرعت گرفتن ممکن است آسان به نظر برسد، برخورد نور چراغ ترمز با چشم اثرات خاص خود را بر مغز دارد و مدت زمان ترمز، دوباره سرعت گرفتن و حرکت دوباره طولانی تر می‌کند.

سیستم کروز کنترل انطباقی چگونه این مشکل را حل می‌کند؟

این سیستم فاصله ای که توسط عکس العمل های طبیعی انسان بین اعمال می‌افتد را از بین می‌برد. این سیستم از رادار های مخصوصی برای حفظ فاصله مطمئن به هنگام ترمز کردن استفاده می‌کند. در این حالت خودرو پشت سر نیز همین کار را انجام می‌دهد، چرا که تمامی این اتفاقات به صورت اتوماتیک و بدون دخالت انسان صورت می‌گیرد.

اما باید دانست که علم ترافیک تنها درباره ترافیک های شدید نیست، بلکه درباره جلوگیری از آن است. شاید تصور کنید که راه حل جلوگیری از ترافیک، خط کشی های بیشتر در خیابان ها و اتوبان ها و یا حتی بیشتر شدن تعداد خیابان ها باشد. لازم به ذکر است که این راه حل به لطف پدیده “تقاضای پنهان” مناسب نخواهد بود. تقاضای پنهان پدیده ای است که در آن هرچه تعداد خیابان ها و اتوبان ها بیشتر شود، تعداد خودرو ها نیز نسبت به آن برای پر کردن خیابان های جدید افزایش می‌یابد.

برای از بین بردن مشکل ترافیک در بزرگراه ها، باید تعداد خودرو های ورودی به آن توسط چراغ های راهنمایی کنترل شود. این کار باعث کاهش ترافیک تا حد بسیار چشمگیری می‌شود.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰