تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
14

۱۶ اصلاح‌طلب و ۶۰ مستقل فراکسیون تاثیرگذار مجلس یازدهم

  • کد خبر : 93082
  • 20 اردیبهشت 1399 - 12:44
۱۶ اصلاح‌طلب و ۶۰ مستقل فراکسیون تاثیرگذار مجلس یازدهم

جمهوریت: منتخب مردم قصر شیرین در مجلس یازدهم با بیان اینکه فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم در حال شکل‌گیری است، گفت: ۱۶ اصلاح طلب و ۶۰ مستقل راه یافته به مجلس می‌توانند فراکسیون قوی و تاثیرگذاری در مجلس تشکیل دهند. «شهریار حیدری» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به فعالیت طیف‌های مختلف […]



جمهوریت
: منتخب مردم قصر شیرین در مجلس یازدهم با بیان اینکه فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم در حال شکل‌گیری است، گفت: ۱۶ اصلاح طلب و ۶۰ مستقل راه یافته به مجلس می‌توانند فراکسیون قوی و تاثیرگذاری در مجلس تشکیل دهند.

«شهریار حیدری» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به فعالیت طیف‌های مختلف برای انتخاب ریاست مجلس یازدهم و جایگاه اصلاح‌طلبان و مستقلین در این دوره اظهار کرد: هر چند در مجلس یک نفر هم موثر است اما تعداد اصلاح طلبان منتخب در حدی نیست که فراکسیون جداگانه‌ای تشکیل دهند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان و مستقلین مجلس حدود ۶۰ نماینده هستند که می‌توانند در قالب فراکسیونی قوی عمل کنند و شاید هم به قویترین فراکسیون مجلس تبدیل شوند.

مدیرکل پیشین وزارت کشور همچنین گفت: به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده‌ام و برند حزب و ائتلافی پشتم نبوده، خود را از این حیث مستقل می‌دانم.

وی در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان و مستقلین چقدر می‌توانند در ایجاد تعادل و توازن در مجلس یازدهم تاثیرگذار باشند، اظهار کرد: با توجه به تلاش‌هایی که برای ریاست مجلس و نواب اول و دوم و روسای کمیسیون‌ها در جریان است، رای نمایندگان مستقل مجلس با حدود ۶۰ رای سرنوشت‌ساز و قابل توجه است و در این روند موثر خواهند بود.

حیدری افزود: فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم در حال شکل گیری است و اصلاح‌طلبان که ۱۶ نفرند می‌توانند به اتفاق مستقلین یک فراکسیون قوی تشکیل دهند چون فراکسیون ۱۶ نفره از اصلاح طلبان به تنهایی سهمی از نواب رییس هم به دست نمی‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فراکسیون مستقلین با همان کیفیت تشکیل شود در معادلات و تصمیم‌گیری‌ها تعیین کننده خواهد بود و قطعا همه ارکان مجلس مانند هیات رییسه و کمیسیون‌ها متاثر از نظر مستقلین خواهند بود.

منتخب مردم قصرشیرین در مجلس یازدهم در این باره که آیا تاکنون با شما هم درباره هیات رئیسه و روسای کمیسیونها رایزنی شده است، ‌گفت: بله کسانی که کاندیدای ریاست مجلس هستند با من به صورت فردی و دیگر نمایندگان به صورت استانی صحبت کردند ولی چون نهاد مستقلین و اصلاح‌طلبان شکل نگرفته است طبعا مذاکرات به صورت فراکسیونی نبوده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=93082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰