تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
13

پاسخ دفتر روحانی به رحمانی؛ مقابله با لایحه دولت در مجلس تخلف بود / از ایشان خواسته نشد استعفا دهند

  • کد خبر : 93259
  • 23 اردیبهشت 1399 - 7:21
پاسخ دفتر روحانی به رحمانی؛ مقابله با لایحه دولت در مجلس تخلف بود / از ایشان خواسته نشد استعفا دهند

به گزارش جمهوریت ،حسن روحانی در حکمی رضا رحمانی را از مسئولیت وزارت صمت برکنار کرد. وی در حکم خود مدرسی خیابانی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.نها ساعتی بعد از این خبر، نامه رضا رحمانی وزیر عزل شده صنعت خطاب به رئیس‌جمهور منتشر شد که در آن از تهدید محمود واعظی رییس […]

به گزارش جمهوریت ،حسن روحانی در حکمی رضا رحمانی را از مسئولیت وزارت صمت برکنار کرد. وی در حکم خود مدرسی خیابانی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.نها ساعتی بعد از این خبر، نامه رضا رحمانی وزیر عزل شده صنعت خطاب به رئیس‌جمهور منتشر شد که در آن از تهدید محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور برای استعفاء در پی رای نیاوردن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس سخن گفته بود.

بیشتر بخوانید:

روابط عمومی دفتر رییس‌جمهوری دوشنبه شب با صدور جوابیه ای در واکنش به نامه وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت خطاب به ملت شریف ایران نوشت: اولا به هیچ وجه از جناب آقای رحمانی خواسته نشده از لایحه دولت حمایت کنند، بلکه تاکید شده از فعالیت‌ها و رایزنی‌های فشرده سه نفر از نزدیکان‌شان- که در صورت لزوم نام آنها اعلام خواهد شد – در مجلس و رسانه‌ها علیه لایحه دولت، ممانعت بعمل آورند؛ همچنین از طرف رییس‌جمهوری به ایشان گوشزد شد که تداوم این روند تخلف است و قطعا با این تخلف برخورد خواهد شد.

این جوابیه می افزاید: ثانیا امروز نیز بر خلاف آنچه ادعا شده، از ایشان خواسته نشده استعفا دهند، بلکه تصمیم رییس‌جمهوری برای جایگزینی به ایشان اطلاع‌رسانی و از وی درباره نحوه اعلام این خبر استمزاج شد که درخواست ملاقات حضوری داشتند و نهایتا نامه مذکور را منتشر کردند.

در این جوابیه آمده است: در پایان لازم به ذکر است که دلایل تصمیم رییس‌جمهوری به تغییر در وزارت صنعت، معدن و تجارت نه فقط منحصر به تلاش وزیر سابق برای رد لایحه دولت در مجلس، که مربوط به موارد متعدد دیگری نیز بود که افکار عمومی، فعالان اقتصادی، صاحبان کسب و کار و تجارت به خوبی از آن آگاهند. ضمنا این تصمیم اگرچه به دلیل برآورده نشدن انتظارات رییس‌جمهوری اتخاذ شده اما نافی تلاشهای مجموعه همکاران وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت طی ماه‌های گذشته در مقابله با تحریم‌ها و همیاری در مبارزه با کرونا نیست و دولت قدردان این تلاش‌هاست.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=93259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰