تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
9

جزئیات فروش سهام عدالت/ زمان و شرایط واریز سریع پول

  • کد خبر : 94002
  • 02 خرداد 1399 - 12:32
جزئیات فروش سهام عدالت/ زمان و شرایط واریز سریع پول

جمهوریت؛با توجه به اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه کلیه دارندگان سهام عدالت می توانند با مراجعه به شعب بانک هایی که قبلا در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کردند با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از […]

جمهوریت؛با توجه به اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه کلیه دارندگان سهام عدالت می توانند با مراجعه به شعب بانک هایی که قبلا در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کردند با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود یعنی قسمتی از سهام خود تعهدنامه مربوطه اقدام نمایند.

بانک‌ها نیز از تاریخ ۱۰ خرداد ۹۹ می توانند از طریق کارگزاری‌های خود و یا کارگزای‌های طرف قرارداد به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام کرده و وجوه حاصل را در قالب توافق شده به حساب آنها واریز خواهند کرد.

پیش از این وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: در اجرای ابلاغیه ۹ اردیبهشت ۹۹ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر آزاد سازی سهام عدالت و با عنایت به مصوبه ۳۰ اردیبهشت شورای عالی بورس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه دارندگان سهام عدالت که قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، می توانند از روز سه شنبه مورخ ۹۹/۳/۶ به شعب بانک هایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده‌اند، مراجعه و با تکمیل فرم های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه، اقدام نمایند.

بر اساس مصوبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ شورای عالی بورس،کلیه دارندگان سهام عدالت می توانند با مراجعه به شعب بانک هایی که قبلا در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کردند با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود یعنی قسمتی از سهام خود تعهدنامه مربوطه اقدام نمایند.

پس از اتمام مهلت اعلام شده در سامانه سهام عدالت در ۸ خرداد ۹۹ از تاریخ ۱۰ خرداد ۹۹ بانک ها از طریق کارگزاری های خود یا کارگزاری های طرف قرار داد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آنها واریز خواهند کرد.

فروش یا نگهداری؟

حسین فهمی سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت از واریز سریع پول حاصل از فروش سهام عدالت خبرداد و گفت: بانک‌ها از ۱۰ خرداد که آزادسازی سهام عدالت انجام می‌شود و امکان فروش سهام عدالت برای آن‌ها مهیا خواهد شد، سهام سفارش شده را براساس وضعیت بازار به فروش می‌رسانند و مبلغ تعیین شده ظرف چند روز به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت با بیان اینکه فروش سهام عدالت از ۱۰ خرداد آغاز می‌شود در عین حال تاکید کرد: سهام عدالت ارزشمند است و برای فروش نیست.بهتر است آن را نگه داریم.

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت در مورد اینکه هنوز مشخص نیست هر یک از مشمولان سهام عدالت سهامدار کدام شرکت‌ها هستند، به فارس گفت: در سامانه سهام عدالت در سازمان خصوصی سازی میزان سهام هر کسی مشخص است و در آنجا به راحتی اعلام شده است هر فرد مثلا سهام یک میلیون تومانی یا ۵۳۲ هزار تومانی در اختیار دارد.

فهیمی در مورد اینکه ارزش یک میلیون تومان سهام عدالت الان به چقدر رسیده، گفت:‌بر اساس نرخ‌های بازار هر یک میلیون تومان سهام عدالت بیش از ۱۰ برابر شده است و بنابراین ارزش سهام ۵۳۲ هزار تومانی هم به همین نسبت افزایش یافته است.

وی در مورد اینکه آیا به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌کنید، آن را بفروشند یا نگه دارند، گفت:قطعا گزینه نگه داشتن سهام عدالت را توصیه می‌کنیم ، چون سهام با ارزشی است و این سهام برای فروش نیست، بهتر است آن را نگه دارند و از سود حاصله آن استفاده کنند.

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت در مورد اینکه تاکنون چه تعداد از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌ند، گفت: هنوز مهلت انتخاب روش مدیریت ادامه دارد، اما تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده و بقیه روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند و هنوز فرصت انتخاب وجود دارد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=94002

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰