تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
14

کارمندان از ۱۰ خرداد سرکار خواهند رفت/بازگشایی موزه‌ها و اماکن تاریخی و آژانس‌های مسافرتی

  • کد خبر : 94074
  • 03 خرداد 1399 - 11:01
کارمندان از ۱۰ خرداد سرکار خواهند رفت/بازگشایی موزه‌ها و اماکن تاریخی و آژانس‌های مسافرتی

جمهوریت ؛ حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا ضمن اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: امروز سوم خرداد هم است و روز بسیار مهمی در تاریخ ملی و دفاع مقدس کشور ما است. شاید شادمانی سوم خرداد از یاد رفتنی نباشد. همیشه به یاد مردم ما باقی […]

جمهوریت ؛ حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا ضمن اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: امروز سوم خرداد هم است و روز بسیار مهمی در تاریخ ملی و دفاع مقدس کشور ما است. شاید شادمانی سوم خرداد از یاد رفتنی نباشد. همیشه به یاد مردم ما باقی بماند.

وی با اشاره به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ ادامه داد: سوم خرداد سال ۶۱ که رزمندگان عزیز ما از ارتش، سپاه، بسیج و سایر نیروها و عشایر و نیروی انتظامی همه در کنار هم آن غرور بزرگ و آن پیروزی عظیم را برای تاریخ ما رقم زدند. مردم یادشان است که ساعت ۲ بعدازظهر سوم خرداد وقتی صدا و سیما پیروزی را اعلام کرد چه ولوله‌ای در سراسر کشور شد. سوم خرداد پایان یک توطئه عظیم استکبار جهانی و بین المللی و منطقه‌ای بود.

اهم اظهارات روحانی را در زیر بخوانید:

* ملت ما در این روز نشان داد حتی اگر مدرنترین سلاح‌ها در اختیار دشمنان باشد، پشت به پشت هم دهند اراده ملت ما بر همه آنها قالب و پیروز خواهد بود و این روز در تاریخ ماند.

* روزها و شادمانی‌های دیگری هم داشتیم اما به گمان من هیچ غمی در دوران دفاع مقدس به اندازه غم سقوط خرمشهر نبود. در اوایل آبان سال ۵۹ و هیچ شادمانی هم در دفاع مقدس بالاتر از سوم خرداد ۶۱ یعنی بازپس گیری خرمشهر و آزاد شدن این شهر نبود. به همه رزمندگان و شهدا و دلاوران درود می‌فرستیم و همه رزمندگانی که آن روز در آن دفاع مقدس شرکت داشتند و امروز هم به خدمات خود ادامه می‌دهند برای آنها توفیق بیشتر آرزو می‌کنیم.

*{ با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان}: ماه عبادت و خدمت به مردم و البته امسال ماه نشان دادن انضباط مردم و همکاری مردم با مسوولان بهداشت و درمان در سراسر کشور بود. دعای ما در این ساعات و این روز این است که خدای من در این ماه رمضان اعمال کوچک ما مورد قبول درگاه و رضایت تو بود از تو می‌خواهیم که آن خشنودی و رضایت تو نسبت به ما افزون گردد. اگر اعمال ما کافی نبود و مورد رضایت تو نبود هم اکنون از ما راضی و خشنود باش.

* امیدواریم خداوند این دعای مردم را مورد قبول درگاه خود قرار دهد. پایان بسیار خوبی برای عبادت مردم رقم بزند و فردای یکشنبه ان شاء الله روز عید واقعی برای همه مسلمانان و برای همه مخلصین باشد.

* در زمینه بیماری ویروس کرونا می توانیم بگوییم از سه مرحله عبور کرده ایم. مرحله اول، اعلام این بیماری و بسیج همه امکانات برای مقابله با این ویروس بود و مرحله دوم محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی بود که مردم بخوبی استقبال کردند و مرحله سوم نیز فاصله گذاری هوشمند بود که بازگشایی‌های تدریجی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود.

* مرحله مهار کرونا شروع شده و تقریباً ده استان را می‌توان بگوئیم شرایط خوبی دارند و  در مرحله مهار هستند. ما در مرحله مهار بخش تشخیص را ادامه می‌دهیم، و جداسازی مبتلایان در این مرحله به شدت ادامه دارد. برای ما مهم است که دقیق‌تر مبتلایان را شناسایی و آنها را جدا کنیم و به قرنطینه خانگی خود و یا در شرایطی به بیمارستان منتقل شوند.

* امنیت جمعی ما هنوز کم است. آنتی بادی‌ها و پادتن ها به رقمی نرسیده که اطمینان بخش باشد، باید آموزش ها و دقت‌ها رابالا ببریم. در این جلسه مصوب شد نظارت ها را افزایش دهیم، ۱۸۵ هزار نفر برای نظارت آماده هستند. کادر درمان ما هم باید با همان آمادگی روزهای اول باشد چون شاهد یک پیک خواهیم بود.

*{ با اشاره به اینکه عده‌ای دنبال هراس افکنی هستند}: برخی می‌خواهند به مردم القا کنند که وضعیت غیر قابل بازگشت است. هراس افکنی اصلاً جا ندارد و ما باید به کار و فعالیت خود ادامه دهیم. ما در زمینه بازگشایی یک قدم داریم جلو می‌رویم، هراس نباید داشته باشیم و در عین حال باید دستورالعمل‌ها بهداشتی را رعایت کنیم.

* ما دربرابر یک موجود نوپدید و عالم گیر روبرو شدیم، میزان مرگ و میر نسبت به ابتلا روند نزولی دارد. دوران مدت بستری هم روند نزولی را آغاز کرده‌ است. فعالیت وزارت بهداشت برای شناسایی مبتلایان افزایش یافته که همه اینها بسیار خوشایند است اما مرگ و میرها نسبت به افرادی اتفاق افتاده که بیماری زمینه‌ای داشته‌اند، که یک هشدار است و بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت اعلام شده است.

* ۸۸درصد افرادی که بخاطر این ویروس در کشور فوت کرده‌اند دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

* در جلسه پیش هم در موضوع بازگشایی اماکن مقدس بحث باز شدن صبح و تعطیلی و سپس بازگشایی در عصر بود اما دوستان متولی گفتند کار سخت است. بنابر این قرار شد یک ساعت بعد از طلوع آفتاب بازگشایی و یک ساعت قبل از غروب آفتاب بسته شود و خدام نسبت به این امر هماهنگی خواهند کرد و از فردا صحن‌ها هم همزمان گشایش می‌یابد.

* از دهم خردادماه همه کارمندان اداری به محل خدمت خود حضور خواهند یافت و آن درصدی که قبلا گفته بود کمتر بیایند به خاطر مشکلاتی که در بعضی از جاها به خاطر خدمات بود بنابراین این محدودیت برداشته می‌شود و همه کارمندان از این تاریخ با رعایت همه دستورالعمل‌ها به سرکار خواهند آمد و در ابلاغی که می شود نکات ریز این مساله به کارمندان گوشزد می‌شود.

* ساعت کار اداره ۷.۳۰ تا ۱۴.۳۰ خواهد بود بنابراین فعلا تا اطلاع ثانوی این ساعت کار اداری است.  بنابراین از دهم خرداد برنامه ما این گونه است که سازمان اداری استخدامی ما در همین هفته این دستورالعمل را ابلاغ می‌کند و نکات ریز بهداشتی هم در ضمن آن اعلام خواهد شد.

*موزه‌ها و اماکن تاریخی از فردا بازگشایی خواهد شد. فعالیت آژانس های مسافرتی در هفته آینده شروع خواهد شد.

*در مورد بازگشایی کل مساجد کشور و فعالیت پاساژها ظرف هفته جاری بررسی انجام خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=94074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰