تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
12

انتخاب نخستین شهردار تراجنسیتی در دنیا

  • کد خبر : 94271
  • 06 خرداد 1399 - 3:54
انتخاب نخستین شهردار تراجنسیتی در دنیا

به گزارش جمهوریت ؛ نخستین شهردار تراجنسیتی در فرانسه انتخاب شد. ماری کو که توسط بخش تیلوا لمارشن در شمال شرق فرانسه انتخاب شده به خبرگزاری فرانسه گفته است که مردم نه به خاطر تراجنسیتی بودن یا نبودن بلکه به خاطر برنامه هایم به من رای داده اند. او گفته است وقتی شرایط نرمال باشد […]

به گزارش جمهوریت ؛ نخستین شهردار تراجنسیتی در فرانسه انتخاب شد. ماری کو که توسط بخش تیلوا لمارشن در شمال شرق فرانسه انتخاب شده به خبرگزاری فرانسه گفته است که مردم نه به خاطر تراجنسیتی بودن یا نبودن بلکه به خاطر برنامه هایم به من رای داده اند. او گفته است وقتی شرایط نرمال باشد کنار گذاشته نمی شوی.

احکام مربوط به تغییر جنسیت در ایران
ترنس یا تراجنسی به افرادی گفته می‌شود که جسم آنها با روان آنها از نظر جنسیت تفاوت دارد. مبتلایان به بیماری دو جنسیتی با تمام وارونگی ها خود را متعلق به جنس مخالف می دانند و به تغییر جنسیت خود تمایل افراطی دارند. به اعتقاد فقیهان شیعه، تغییر جنسیت، تغییر در خلقت خدا نیست. در ادامه نظر مراجع در خصوص ترنس ها یا دوجنسیتی ها گردآوری شده است.

تغییر جنسیت دارای اقسام گوناگون است و دقیقاً باید محل نزاع و گفت و گو روشن باشد. همه صاحب نظران با تغییر جنسیت دو جنسی ها یا خنثی ها (Hermaphrodite) موافق اند. اما تغییر جنسیت در بیماران تراجنسیتی (ترانس سکشوال Transsexual) مورد اختلاف شدید صاحب نظران است.حقوق دانان سنی و کلیسای مسیحی با این نوع تغییر جنسیت مخالف اند، اما امام خمینی (قدس سره) در کتاب “تحریرالوسیله” معتقد است که تغییر جنسیت حرام نیست. علاوه بر این، بیش از ده تن از فقیهان معاصر شیعه؛ معتقدند تغییر جنسیت جایز است. به اعتقاد این عده از فقیهان شیعه، تغییر جنسیت، تغییر در خلقت خدا نیست. به عبارت دیگر، هیچ دلیلی بر حرمت این عمل جراحی وجود ندارد.

آیه فوق به بحث مورد نظر ما؛ یعنی تبدیل مذکر به مؤنث یا برعکس مربوط نمی شود و استشهاد به این آیه برای اثبات حرمت تغییر جنسیت، ناصواب است. علاوه بر این، اگر بنا باشد صرفاً ظاهر آیه شریفه، مبنا و ملاک باشد و تغییر در مخلوقات حرام باشد، لازم می آید که تمام تغییرات و تبدلات که ابنای بشر در اشیای جهان به وجود می آوردند، حرام و مصداق کار شیطانی باشد! بر اساس روایاتی که از امام باقر و امام صادق (ع) به ما رسیده است، منظور از “خلق الله”، “دین الله” است. به عبارت دیگر، هرگاه “دین خدا” تغییر کند و در آن تحریف و تبدیل پدید آید، تغییر در خلق خدا به وجود آمده است.( متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید)

علاوه بر این حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «عمل جراحی تغییر جنسیت » به شرح زیر پاسخ گفتند:

سوال:آیا معالجه آنان از طریق انجام عمل جراحی جایز است؟

جواب: عمل جرّاحی مذکور برای کشف و آشکار کردن واقعیت جنسی آنان اشکال ندارد، به شرطی که این کار مستلزم فعل حرام و ترتّب مفسده ای نباشد.

***بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=94271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰