تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
7

چطور یک هاست خوب برای سایتمان بخریم

  • کد خبر : 94436
  • 07 خرداد 1399 - 18:18
چطور یک هاست خوب برای سایتمان بخریم

به گزارش جمهوریت ؛ احتمالا تا حالا سایتی نداشتید و امروز به فکر ایجاد وبسایت جدید برای خود افتادید و درباره میزبانی و نحوه خرید هاستینگ اطلاعات زیادی ندارید؟ شاید اصطلاحات زیادی مانند هاست لینوکس، هاست ویندوز، هاست وردپرس و واژه های دیگری از این دست را شنیده باشید، در حالی که تفاوت آنها را […]

به گزارش جمهوریت ؛ احتمالا تا حالا سایتی نداشتید و امروز به فکر ایجاد وبسایت جدید برای خود افتادید و درباره میزبانی و نحوه خرید هاستینگ اطلاعات زیادی ندارید؟ شاید اصطلاحات زیادی مانند هاست لینوکس، هاست ویندوز، هاست وردپرس و واژه های دیگری از این دست را شنیده باشید، در حالی که تفاوت آنها را نمی دانید و دقیقا نمی دانید که چه چیزی نیاز شما را رفع می کند. به همین خاطر این مقاله را مطالعه می کنید. بیایید خیلی سریع و بدون معطلی شروع کنیم:

هاست (Web Hosting) چیست؟

اگر بخواهید یک سایت برای خود راه اندازی کنید به فضایی برای ذخیره سازی داده های سایت خود نیاز دارید. این یک فضای ذخیره سازی آنلاین، یک سرویس به اشتراک گذاری و همچنین فضایی روی یک سرور است. در حقیقت هاست مانند یک زمین است که شما خانه خود را روی آن بنا می کنید. در طرف دیگر آدرس خانه شما همان دامین یا دامنه می شود. درست از طریق هاستینگ دسترسی به داده های روی سایت شما امکان پذیر است، پس انتخاب درست آن بسیار مهم است.

چگونه هاست بخریم؟

خرید هاست یکی از اولین اقداماتی است که باید (تاکید می کنم باید) انجام دهید. بدون داشتن یک هاست داده های شما برای کاربر قابل دیدن نیست. بنابراین داشتن یک هاست ضروری است. اما اینکه چطور باید یک هاست بخریم و هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنیم مسائلی است که باید همچنان با ما بمانید تا پاسخ آن را بدانید.

 

هنگام خرید یک هاست باید به چه چیزی توجه کنیم؟

  • قیمت:

اولین فاکتور قیمت است. در حال حاضر پلن های مختلف هاست وجود دارد که از طرف شرکت های مختلف هاستینگ ارائه می شود و روی سایت هرکدام موجود است. بعضی اوقات، ارائه دهندگان در طول سال اقدام به برگزاری جشنواره ها و تخفیفاتی می کنند که باید از این فرصت ها استفاده کنید. هاستی که خریداری می کنید باید به مدت یک سال اجاره شود، زیرا هزینه آن معمولاً در مقایسه با بسته ۳ یا ۶ ماهه بسیار ارزان تر است.

 

  • دامنه:

برای نام دامنه هایی با پسوندهایی مانندcom ،net ، org هزینه اندکی باید پرداخت کنید. اما یک راه بهتر هم وجود دارد. سعی کنید اول هاست خود را خریداری کرده و بعد از آن دامنه بخرید. چون ممکن است شرکتی که هاست را از آن خریداری می کنید دامنه را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد. به این صورت می توان در بخشی از هزینه ها صرفه جویی کرد.

 

  • انتخاب نوع سرویس

در نظر داشته باشید که سرویس های مختلف به شما ارائه می شود. هرکدام از شرکت ها سرویس های مختلف مانند هاست لینوکس، هاست ویندوز، هاست وردپرس و … را ارائه می دهند. انتخاب نوع سرویس هاست شما بستگی به زبان برنامه نویسی دارد. شما باید بدانید که قرار است از چه زبانی استفاده کنید و در مقابل هاست مربوطه را انتخاب کنید.

 

  • پهنای باند

پس از انتخاب نوع سرویس باید به پلن های ارائه شده از سوی هاستینگ مورد نظر هم دقت کنید. میزان ترافیک شما و حجم فایل هایی که روی سایت دارید بسیار مهم است. پهنای باند تاثیر بسیار زیادی روی سرعت بارگذاری و در نتیجه میزان بازدیدهای کاربران از سایت شما دارد.

 

  • پشتیبان گیری

شرکت های هاستینگ معمولا به صورت منظم از داده های روی سایت شما بک آپ تهیه می کنند و در صورت لزوم در اختیار شما قرار می دهند. نگرانی از بابت بازگردانی اطلاعات وجود ندارد و شما می توانید به این هاستینگ ها اعتماد کنید.

 

  • تنوع سرویس

هاستینگی که قصد دارید از آنجا هاست مورد نظر خود را تهیه کنید باید پلن ها و سرویس های متنوع و بروزی را ارائه دهد. تنوع سرویس باعث می شود شما با گزینه های بیشتری برای انتخاب روبرو باشید و بتوانید سرویسی که انتخاب می کنید سازگاری بیشتری با سایت شما داشته باشد.

 

معرفی انواع پلن های هاست ایران سرور

تا اینجای کار با هاست آشنا شدیم و در ادامه از مزایای سایت گفتیم و تاکید داشتیم خرید هاست را از یک شرکت معتبر داشته باشید. وبسایت ایران سرور یکی از گروه های ارائه دهنده خدمات هاستینگ در ایران است. در ادامه می خواهیم پلن های این وبسایت را بررسی کنیم و ببینیم در حال حاضر چه پلن هایی را ارائه می دهند.

  • هاست ویندوز

هاست ویندوز ایران سرور بهترین انتخاب برای کسانی است که قصد دارند سایت خود را با ASP.net طراحی کنند. این هاست از کنترل پنل Plesk بهره می برد و به محض سفارش تحویل شما خواهد شد. پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای سال، AntiDDos سخت افزاری و استفاده از دیتاسنترهای داخلی و خارجی(ایران، آلمان و فرانسه) از دیگر مزایای این هاست است.

  • هاست لینوکس

این سرویس مناسب برای طراحان و وبمسترانی است که قصد طراحی سایت با PHP و استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، دروپال و … را دارند. هاست لینوکس ایران سرور با بهره گیری از سیستم عامل پایدار و قیمت مقرون به صرفه یکی از محبوب ترین هاست ها محسوب می شود. این هاست از کنترل پنل Direct Admin استفاده می کند و پشتیبانی ۲۴ ساعته را به دنبال خود دارد.

  • هاست وردپرس

با گستردگی هرچه بیشتر سیستم های مدیریت محتوا هاست هایی ویژه همین سیستم ها طراحی شد که کار با آن آسان و ویژگی های منحصربفردی را به شما ارائه می دهد. هاست وردپرس ایران سرور از CPU های نسل هشتم استفاده می کند و هاردهای NVMe به عنوان تامین کنند فضای مورد استفاده هستند. علاوه بر این ها هاست های وردپرس ایران سرور با بکارگیری لایت اسپید اوریجینال و نصب رایگان وردپرس کار را برای شما بسیار آسان می کند.

  • هاست ابری (ایران، خارج)

هاست ابری ایران سرور به دو دسته تقسیم بندی می شود: هاست ابری ایران و هاست ابری خارج.

هاست ابری ایران روی کلودهای ایران قرار دارد و این مزیت باعث می شود تا سایت شما دچار تحریم ها نشود، ضمن اینکه تجربه یک سرعت فوق العاده را داشته باشید. این سرویس ایران سرور هم از هاردهای پرسرعت NVMe و رم های DDR4 در کنار CPU های ۷۲ هسته ای استفاده می کند. این هاست بهترین انتخاب برای سایت های پربازدید داخلی است. همچنین استفاده از وب سرور LiteSpeed، ساب دامنه و پارک دامنه نامحدود و Anti DDos سخت افزاری هم از دیگر مزایای این سرویس است.

هاست ابری خارج یک سرویس مناسب برای سایت ها و فروشگاه های پربازدید است. هاست های ابری خارج هم مانند هاست داخل از سرویس های پرسرعت و سخت افزار روز استفاده می کند. آپتایم بالا، تاثیر چشمگیر در سئو، سرعت خیره کننده و استفاده از فناوری روز هاست کلود خارج ایران سرور را به یک سرویس محبوب برای طراحان تبدیل کرده است.

  • هاست دنلود

وقتی صحبت از دانلود می شود، ناخودآگاه به فکر سایت های دانلود می افتیم. سایت هایی که روی خود داده هایی برای دانلود مخاطب دارند. این داده ها ممکن است به صورت ویدئو، صوت، تصاویر و … باشند. هاست دانلود ایران سرور هم برای همین منظور طراحی شده است، به طوری که می توان از تمام پهنای باند بدون کم شدن سرعت استفاده کند. ترافیک نامحدود ماهیانه یکی از ویژگی های این سرویس به شمار می رود.

  • میزبانی ایمیل

هاست ایمیل ایران سرور همانطور که از نام آن پیداست گزینه ای برای اشخاص و سازمان هایی است که از طریق ایمیل بتوانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و خود را از شر ایمیل اسپم ها خلاص کنند. در این سرویس از میل سرویس های Roundcube و Mailenable استفاده می شود. ضمن اینکه هر زمانی سایت شما در دسترس نباشد سرویس ایمیل شما بازهم در دسترس است.

  • اخذ نمایندگی هاست (ویندوز و لینوکس)

شما از طریق اخذ نمایندگی می توانید با داشتن دسترسی Reseller پنل های مدنظر خود را به مشتریان خود به فروش برسانید. این نمایندگی ها با دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز ارائه می شوند و از مزایای زیادی برخوردار است. این هاست ها روی دیتاسنترهای داخلی و خارجی ارائه می شود و با توجه به نوع سیستم عامل کنترل پنل مورد استفاده تفاوت دارد.

نحوه خرید هاست ایران سرور

شما حالا با تعریف کلی هاست آشنا شدید و پس از آن ویژگی های مختلف هاست را شناختید. با سرویس های هاست ایران سرور آشنا شدید، اما سوال اساسی اینجاست که چطور می توانیم هاست بخریم؟ برای خرید هاست از ایران سرور شما می توانید به سایت این گروه به نشانی iranserver  شده و پس از آن وارد پنل کاربری خود شوید.

بعد از اینکار پلن های هاست را مشاهده خواهید کرد و شما می توانید هاست مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از این کار پیشنهاد دامنه به شما می شود که در صورت داشتن دامنه می توانید از این مرحله عبور کنید. پس از انجام کامل در خواست شما برای ایران سرور ارسال شده و تنها پس از چند دقیقه می توانید ایمیل خود را چک کرده و هاست خود را تحویل بگیرید.

شما به همین راحتی می توانید سرویس هاست خود را سفارش داده و آن را به صورت آنی تحویل بگیرید.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=94436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰