تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
16

آمارهای تازه کرونا در ایران و جهان / ویروس همچنان می‌تازد

  • کد خبر : 94483
  • 09 خرداد 1399 - 13:23
آمارهای تازه کرونا در ایران و جهان / ویروس همچنان می‌تازد

به گزارش جمهوریت ، آمارهای تازه درباره ابتلا و شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان نشان می دهد هنوز باید این بیماری را جدی گرفت «ماریا وان کرخوف» از متخصصان سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه چندین کانون شیوع بیماری کووید ۱۹ در جهان وجود دارد که نگران کننده است، افزود: این سازمان افزایش […]

به گزارش جمهوریت ، آمارهای تازه درباره ابتلا و شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان نشان می دهد هنوز باید این بیماری را جدی گرفت

«ماریا وان کرخوف» از متخصصان سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه چندین کانون شیوع بیماری کووید ۱۹ در جهان وجود دارد که نگران کننده است، افزود: این سازمان افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان در روسیه، آفریقا، آمریکا، برخی کشورهای جنوب آسیا و چندین کشور در اروپا را تحت نظر دارد.به گفته وی، این مناطق عامل نگرانی هستند؛ زیرا زمانیکه ویروس امکان انتقال را داشته باشد می‌تواند به سرعت گسترش پیدا کند و بر زندگی جمعیت آسیب پذیر کشورها اثر منفی داشته باشد.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت ابراز امیدواری کرد که واکسن بیماری کووید ۱۹ تا پایان سال تولید شود. در حال حاضر محققان در سراسر جهان در حال انجام آزمایشاتی روی بیش از ۱۰۰ کاندیدای واکسن کروناویروس هستند.

هشدار درباره افزایش ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان

علاوه بر هشدار جهانی ، ایرج حریرچی ، معاون کل وزارت بهداشت گفته است که در حالی که روند موارد ابتلا به کرونا در سایر نقاط کشور رو به کاهش است در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان شاهد افزایش آمار روزانه ابتلا هستیم و به نظر می رسد این مناطق بعد از رسیدن سایر نقاط کشور به اوج همه گیری در حال ورود به این مرحله هستند.

وی با اشاره به این که علاوه بر کاهش کلی موارد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در کشور، درصد موارد بستری و مرگ نیز ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش داشته است و در سیستان و بلوچستان نیز قسمت اعظم موارد ابتلا را موارد سرپائی تشکیل می دهد، افزود: روند افزایش موارد در این استان از نیمه دوم اردیبهشت به بعد شروع شد ولی در چند هفته اخیر میزان ابتلا به شکل نگران کننده ای افزایش یافته است.

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه افزود: محدودیت‌هایی که در روزهای نخست به خوبی در استان اجرا می‌شد، به طور کلی کاهش یافته و به نظر می‌رسد که از اردیبهشت به بعد تاب آوری عمومی برای تحمل محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی توسط مردم استان کمتر شده است و به نوعی شاهد عادی سازی بودیم.

حریرچی با بیان این که با وجود روند فزاینده ابتلا در سیستان و بلوچستان، هنوز هم نسبت ابتلا به جمعیت در این استان از متوسط کشوری پائین‌تر است، گفت: این افزایش در برخی مناطق استان به دلیل بیماریابی بیشتر هم بوده است.

نیاز شدید اهواز به فضای فیزیکی برای انجام نمونه‌گیری کرونا

مهرداد شریفی دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه به شدت به فضای فیزیکی برای نمونه‌گیری نیاز داریم، گفت: گاهی مجبور می‌شویم مراکز نمونه‌گیری را به مراکز بهداشتی ببریم که این مساله، زنگ خطر بزرگی است؛ باید برای نمونه‌گیری، فضای مدارس را در اختیار ما قرار دهند.

وی در خصوص مراجعه مردم به مراکز بهداشت و ازدحام در مراکز نمونه‌گیری و عدم نمونه‌گیری از برخی مراجه‌کنندگان، افزود: در روزهای ابتدایی مشکلات زیادی داشتیم اما با تمهیدات اندیشیده شده، اکنون در اهواز مشکلی نداریم. در حال حاضر در اهواز چهار واحد نمونه‌گیری کرونا فعالیت می‌کنند و در روزهای آینده نیز سه مرکز نمونه‌گیری دیگر افزوده خواهد شد.

شریفی گفت: در بحث نمونه‌گیری نیز مشکل داشتیم اما با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اکنون به اندازه کافی تجهیزات مورد نیاز وجود دارد.

وی بیان کرد: در روزهای آینده مطلقا کمبود کیت آزمایشگاهی نخواهیم داشت. روز پنجشنبه ۶۰ تا ۷۰ هزار کیت خریداری شد و کیت به اندازه کافی در مراکز ما وجود دارد اما از آنجا که بار بیماری بالا است و حساسیت مردم دو چندان شده است، مراجعات افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در مرکز بهداشت وظیفه داریم از اعضای خانواده هر فرد مثبت کرونا، آزمایش بگیریم بنابراین از همه این افراد برای انجام آزمایش دعوت می‌کنیم.

وی در خصوص انجام نشدن آزمایش از خانواده برخی بیماران مبتلا به کرونا، عنوان کرد: در این زمینه کمبودهایی وجود داشت که برطرف شده است. در حال افزایش مراکز نمونه‌گیری نیز هستیم و اگر افرادی هستند که آزمایش از آنها اخذ نشده است می‌توانند با شخص من تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=94483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰