تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
12

سه خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت/ از نحوه نقدکردن سهام تا مهلت آزادسازی

  • کد خبر : 94975
  • 16 خرداد 1399 - 22:24
سه خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت/ از نحوه نقدکردن سهام تا مهلت آزادسازی

به گزارش جمهوریت دولت از سال ۸۵ بخشی از سهام ۴۹ شرکت بزرگ سوده ده خود را با نام سهام عدالت به مردم واگذار کرد. پس از ابلاغیه رهبر انقلاب، دو اقدام پیش روی سهامداران قرار گرفت تا سهام خود را آزاد کنند یا نکنند. یکی از مزیت های مهم آزاد سازی سهام عدالت به […]

به گزارش جمهوریت دولت از سال ۸۵ بخشی از سهام ۴۹ شرکت بزرگ سوده ده خود را با نام سهام عدالت به مردم واگذار کرد. پس از ابلاغیه رهبر انقلاب، دو اقدام پیش روی سهامداران قرار گرفت تا سهام خود را آزاد کنند یا نکنند.

یکی از مزیت های مهم آزاد سازی سهام عدالت به روش غیر مستقیم دریافت سود سالیانه از طریق یک حساب بانکی است.این موضوع عمدتا مورد توجه افرادی که روش ازادسازی مستقیم را انتخاب کرده اند قرار نگرفته است.بر این اساس سهامدارانی که روش ازادسازی مستقیم را انتخاب می کنند برای دریافت سود مجامع ۳۶ شرکت سهام عدالت بایستی به بانکهایی مختلفی که از سوی این شرکتها اعلام می شود مراجعه کنند. این درحالی است که افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب می کنند تنها از طریق یک حساب سود تمام ۳۶ شرکت سهام عدالت را دریافت می‌کنند.

+بیشتر بخوانید:

 

ادامه فرصت مشمولان سهام عدالت برای انتخاب مدیریت مستقیم این سهام

سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت از ادامه فرصت مشمولان سهام عدالت برای انتخاب مدیریت مستقیم این سهام خبر داد. حسین فهیمی افزود: فرآیند انتخاب مدیریت مستقیم سهام عدالت برای مشمولان فعلا تا جمعه ادامه دارد و پس از آن اعلام خواهد شد بنابراین مشمولان فرصت دارند تا جمعه با مراجعه به درگاه اینترنتی www.samanese.ir روش مدیریت مستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کنند. در غیر این صورت روش غیرمستقیم برای آن‌ها انتخاب خواهد شد.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند.

سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت در ادامه درمورد اختلال در درگاه اینترنتی sahamedalat.ir نیزگفت: این درگاه برای دیدن ارزش واقعی سهام مشمولانی است که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند. این سامانه درحال توسعه است و اختلال آن برطرف شده است.

پیش ازاین فرصت مشمولان سهام عدالت برای انتخاب روش مدیریت مستقیم تا ۱۵ خردادماه تمدید شده بود.

سهام عدالت متوفیان چه سرنوشتی پیدا می‌کند

کارشناسان در حال انجام تست‌های نهایی روی میز خدمت یکی از سامانه های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هستند تا تمامی فرایندهای انتقال سهام عدالت متوفیان به صورت غیر حضوری انجام شود.

طبق آخرین آمار ۴۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۴۱ نفر مشمول سهام عدالت هستند که از این تعداد ۴۶ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۴۹ نفر در قید حیات هستند. به عبارت دیگر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشول فوت کرده اند و وراث مشمولانی که در قید حیات نیستند در صورتی می‌توانند از این طرح استفاده کنند که فرایند انتقال را انجام داده باشند. درواقع سهام عدالت مانند سایر دارایی‌ها بر اساس ورقه انحصار وراثت به نام وراث خواهد شد.

البته چندی پیش اعلام شد که انتقال سهام عدالت افراد متوفی به وراث متوقف شده است. توضیحی که در مورد این توقف داده شد این بود که از زمانی که بحث آزادسازی سهام عدالت مطرح شد لازم بود در یک مدت زمان معین تعداد مشمولان به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام شود و شرکت مذکور براساس تعداد اعلام شده باقی اقدامات را در دستور کار قرار دهد.

بر این اساس طبق آخرین اخبار، وراث متوفیان سهام عدالت باید منتظر اطلاعیه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص انتقال سهام عدالت اموات باشند، زیرا سامانه سمات در تلاش است که در گام دوم فرایند آزادسازی سهام عدالت، وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان را از طریق الکترونیکی فراهم کند. درهمین رابطه، کارشناسان شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال انجام تست های نهایی روی میز خدمت یکی از سامانه های این شرکت هستند تا تمامی فرایندهای انتقال سهام عدالت متوفیان غیر حضوری انجام شود.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=94975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰