تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
11

معتادها کرونا نمی گیرن؟

  • کد خبر : 95216
  • 19 خرداد 1399 - 11:13
معتادها کرونا نمی گیرن؟

یک متخصص بیماری های عفونی با اشاره به باور غلط برخی‌ها مبنی بر تاثیر مصرف تریاک در پیشگیری از کرونا، گفت: این یک اشتباه و باور خطرناک است و مردم باید بدانند افراد معتاد به تریاک هم مثل مابقی افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند. دکتر سیاوش وزیری در گفت و گو […]

یک متخصص بیماری های عفونی با اشاره به باور غلط برخی‌ها مبنی بر تاثیر مصرف تریاک در پیشگیری از کرونا، گفت: این یک اشتباه و باور خطرناک است و مردم باید بدانند افراد معتاد به تریاک هم مثل مابقی افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

دکتر سیاوش وزیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ترویج برخی باورهای غلط در بحث پیشگیری از ابتلا به کرونا، گفت: یکی از این باورهای غلط بحث مصرف تریاک جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی افزود: تریاک هیچ پیشگیری در بحث کرونا ایجاد نمی کند و افراد معتاد هم مثل سایر افراد جامعه چنانچه نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند و قطعا با توجه به ضعف بدنی و مشکلات جسمانی ناشی از اعتیاد، این بیماری برای آنها خطرناک‌تر هم خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: باور غلط دیگر در زمینه پیشگیری از کرونا را بحث مصرف الکل جهت ضدعفونی کردن بدن است که متاسفانه ترویج آن در اوایل شروع بیماری کرونا موجب کوری و فوت برخی از هموطنانمان شد که اقدام به مصرف الکل صنعتی کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

چگونه «معتادا نمی‌گیرن» شاخ اینستاگرام شد

کلیدواژه «معتادها نمی‌گیرند» در بحران ناقلین خاموش کرونا

وزیری تصریح کرد: مردم باید بدانند کرونا هیچ راه پیشگیری بجز رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی ندارد و مابقی مواردی که ذکر می‌شود هیچکدام پایه و اساس علمی ندارد.

این متخصص بیماریهای عفونی افزود: همچنین مردم باید بدانند کرونا درمان اختصاصی هم ندارد و داروهایی که در حال حاضر تجویز می شود تنها داروهای حمایتی هستند و برای کاهش شدت علائم بیماری تجویز می شوند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=95216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰