تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
14

تبدیل جنبش اصلاحات به یک بوروکراسی منجمد

  • کد خبر : 95275
  • 20 خرداد 1399 - 13:22
تبدیل جنبش اصلاحات به یک بوروکراسی منجمد

اصلاحات نیوز نوشت: سردبیر روزنامه سازندگی گفت: اساس اصلاح‌طلبی گفت‌وگو با حاکمیت و نمایندگی مطالبات جامعه است. ما در کارگزاران در هیچ مصاحبه و سخنرانی صحبت از رئیس جمهوری آقای علی لاریجانی نکرده‌ایم. محمد قوچانی گفت: ما بیش از آنکه به نقد اصلاح‌طلبی بپردازیم، تلاش می‌کنیم به احیای اصلاح‌طلبی بپردازیم. بهبودخواهی هیچ تضادی با اصلاح‌طلبی […]

اصلاحات نیوز نوشت: سردبیر روزنامه سازندگی گفت: اساس اصلاح‌طلبی گفت‌وگو با حاکمیت و نمایندگی مطالبات جامعه است. ما در کارگزاران در هیچ مصاحبه و سخنرانی صحبت از رئیس جمهوری آقای علی لاریجانی نکرده‌ایم.

محمد قوچانی گفت: ما بیش از آنکه به نقد اصلاح‌طلبی بپردازیم، تلاش می‌کنیم به احیای اصلاح‌طلبی بپردازیم. بهبودخواهی هیچ تضادی با اصلاح‌طلبی ندارد بلکه جزء مهم و هدف اصلاح‌طلبی است.

ما در کارگزاران در هیچ مصاحبه و سخنرانی صحبت از رئیس جمهوری آقای علی لاریجانی نکرده‌ایم. مخالفت با سرکوب قیمت دلار و پرداخت مابه‌التفاوت آن از جیب بیت‌المال نگاه لیبرالی نبود بلکه عدالت‌خواهانه بود.

نمایندگی کردن طبقه متوسط ناسزا نیست زیرا این طبقه طبقه‌ای مترقی و در اندیشه یک زندگی بهتر است.جریان اصلاحات همواره لولا و واسطه‌ای میان حکومت و جامعه و طبقات مرفه و فقیر بوده است.

قرار بر این بود که جنبش اصلاحات به تغییر نسل در قدرت کمک کند. اما حالا خودش دارد به یک بوروکراسی منجمد تبدیل می‌شود. چیزی که با عنوان اصلاح‌طلبی شناخته شده به معنای رایزنی، گفت‌وگو و مذاکره و تلاش برای به دست آوردن یک اجماع است.

بیشتر بخوانید:

قوچانی: دولت از رئیس‌جمهور عقب‌تر است


قوچانی: اصلاحات به خاطر «امید» و «قهر» باخت


تحلیل محمد قوچانی از چرخش راست به چپ «متری شیش‌ونیم»


خوئینی‌ها از هاشمی رفسنجانی انتقاد کرد تا روحانی را هدف بگیرد/ آیا کارگزاران حزب معامله‌گران است؟ گفتگوی تسنیم با قوچانی را ببینید



اصلاح‌طلبان دلتنگ قدرت باشند یا نباشند؟

اصلاحات نیاز به اصلاحات دارد

چگونه امپریالیسم مرز خود را با لیبرالیسم آشکار کرد؟

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=95275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰