تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

کنایه کیهان به شعار روحانی

  • کد خبر : 95560
  • 25 خرداد 1399 - 8:44
کنایه کیهان به شعار روحانی

جمهوریت: روزنامه کیهان با کنایه به شعار به عقب برنمی‌گردیم روحانی نوشت: نتیجه دولت تدبیر و امید که در ۲۴ خرداد ۹۲ با شعار «به عقب برنمی‌گردیم» روی کار آمد، ۷ سال عقبگرد بوده و تنها ۱ سال به پایان کار آن باقی مانده است. هفت سال از عمر دولتی که از آغاز، «دولت وعده‌ها» […]

جمهوریت: روزنامه کیهان با کنایه به شعار به عقب برنمی‌گردیم روحانی نوشت: نتیجه دولت تدبیر و امید که در ۲۴ خرداد ۹۲ با شعار «به عقب برنمی‌گردیم» روی کار آمد، ۷ سال عقبگرد بوده و تنها ۱ سال به پایان کار آن باقی مانده است.

هفت سال از عمر دولتی که از آغاز، «دولت وعده‌ها» نام گرفته، گذشته و اکنون‌که یک سال تا پایان کار آن مانده است، ماحصل آن چیزی جز مشکلات اقتصادی و تورم‌های کمرشکن و افزایش نارضایتی‌ها و، بروز و ظهور مشکلات و گره‌های کوری مانند «حقوق‌های نجومی»، «ارز ۴۲۰۰ تومانی»، «اختلاس صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان و بانک سرمایه»، «برخورد گازانبری با منتقدان»، «فساد در خودروسازی»، «عدم شفافیت»، «کاهش ارزش پول ملی»، «افزایش شاخص فلاکت»، «بدهی‌های هنگفت دولتی»، «افزایش چندصددرصدی حجم نقدینگی»، «واردات بی‌رویه و رکود در صادرات» و «تعطیلی کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی» و… نبوده است.

رهاورد دولت روحانی در این ۷ سال گذشته چه بوده است؟ بررسی برخی اقدامات دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد که نه تنها رونق اقتصادی ایجاد نشد بلکه در برخی موارد مانند کوپنی شدن کالاهای اساسی، مسکن مهر، سهمیه‌بندی بنزین و کارت سوخت و… به عقب برگشتیم.

مدعیان اصلاحات، وقتی دیدند نتیجه دولت آنها، چیزی جر قفل شدن اقتصاد کشور و تورم‌های روزافزون و چندصد درصدی در مسکن و خودرو و بالطبع بروز و ظهور اعتراضات اجتماعی چیز دیگری نبوده است، دست به شیطنت‌های سیاسی و روانی زده و بازی جدیدی را آغاز کرده‌اند! ادعای اینکه «مجبور بودیم» و «جز روحانی گزینه دیگری نبود»، «روحانی کاندیدای قرضی اصلاح‌طلبان بوده است»، «در ۱۴۰۰ با نامزد خودمان می‌آییم» و… را باید در این بستر جست‌وجو کرد.

از سوی دیگر دست به مغلطه زده و سعی می‌کنند بخشی از مشکلات کشور را توجیه کنند. آنها می‌گویند تا قبل از خروج ‌ترامپ از برجام، همه‌چیز گل ‌و بلبل بود و بعد از خروج ‌ترامپ از برجام که آن را یکی از بدشانسی‌های دولت روحانی تحلیل می‌کنند! مشکلات اقتصادی آغاز شد.

این در حالی است که خروج ‌ترامپ از برجام در اردیبهشت ۹۷ اتفاق افتاد و موج گرانی‌ها از یکی دو سال بعد از دولت روحانی به‌ویژه در دی‌ماه ۹۶ رخ داد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=95560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰