تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
14

روایت میرسلیم از مبارزات موتلفه در انقلاب / وضعیت جامعه نامطلوب است

  • کد خبر : 95842
  • 29 خرداد 1399 - 20:25
روایت میرسلیم از مبارزات موتلفه در انقلاب / وضعیت جامعه نامطلوب است

به گزارش جمهوریت سید مصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، در مراسم سالگرد شهدای مؤتلفه گفت: در اقدام شهدای مؤتلفه به چهار شاخص دست یافتم. شاخص اول اراده تغییر است. زمانی می‌رسد که مؤمن در شرایطی قرار می‌گیرد که هیچ سازگاری با اعتقاداتش ندارد و خفقان […]

به گزارش جمهوریت سید مصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، در مراسم سالگرد شهدای مؤتلفه گفت: در اقدام شهدای مؤتلفه به چهار شاخص دست یافتم. شاخص اول اراده تغییر است. زمانی می‌رسد که مؤمن در شرایطی قرار می‌گیرد که هیچ سازگاری با اعتقاداتش ندارد و خفقان است و مشکلات متعددی وجود دارد یا در جوّی قرار می‌گیرد که اجازه اقدام اصلاحی و بهبوددهنده ندارد. آنچه در شهدای مؤتلفه تشخیص دادم این بود که آن‌ها به‌طور جدی برای تغییر فضای حاکم بر جامعه تصمیم گرفتند و اراده کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای تغییر نیاز به سازماندهی در عمل است. این سازماندهی امکانات می‌خواهد و شهدای مؤتلفه برای این امر امکانات و ابزار بسیار محدودی در اختیار داشتند که قابل مقایسه با شرایطی کنونی نیست.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی سه شاخص دیگر را این‌گونه برشمرد: با وجودی که امکانات در انحصار عده دیگری بود شهدای مؤتلفه ملتزم شدند کار را با کسب اطلاعات، تقسیم و تحلیل وظایف و دقت در اجرا سازماندهی کنند.

وی تصریح کرد: شهدای مؤتلفه با پیش‌بینی عواقب امر مستحکم و در حالی که خداوند تمام وجودشان را در بر گرفته بود بدون هیچ‌گونه ابهام و تزلزلی وارد صحنه عمل شدند.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به استحکام اعتقادی شهدای مؤتلفه و امید آن‌ها به خدا در مراحل دستگیری و محاکمه در بیدادگاه شاهنشاهی و نهایتاً شهادت آن‌ها اشاره کرد و گفت: با وجود تمامی سختی‌هایی که متحمل شدند ابداً کوچک‌ترین شکی در این شهدا به وجود نیامد، چون این اقدام اصولی شروع شد و برای خدا بود.

وی با نظر به شرایط کنونی جامعه ما اظهار کرد: امروز آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر کشور حاکم نیست. ما از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌بریم.

میرسلیم با بیان اینکه جامعه فعلی ما نیاز به اراده تغییر دارد، گفت: در این شرایط نباید بی‌تفاوت بود، چون وضعیت کنونی جامعه مطلوب ما نیست. باید برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وارد صحنه شویم و کارهایی انجام دهیم و تغییری اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: نمی‌توانیم بدون اراده تغییر برای خودمان سرنوشتی را ترسیم کنیم. ما نیاز به سازماندهی و اقدام داریم و حزب برای همین امر ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: حزب مؤتلفه اسلامی برای سازماندهی مناسب به‌منظور انجام فعالیت‌هایی که منجر به تغییر اصلاحی می‌شود ایجاد شده است.ما موظفیم در این راستا تقسیم وظیفه کنیم و شانه زیر بار مسئولیت بدهیم و کوتاه نیاییم. حزب مؤتلفه اسلامی باید مدام در حال تمرین کردن برای انجام اقداماتی باشد که می‌بایست انجام بگیرد.

میرسلیم با تأکید بر دقت در اجرا مطرح کرد: کار لرزان، مردد و متزلزل با اسیر در دنیا و مقام و پست‌های متعدد شدن پیش نمی‌رود.

وی تأکید کرد: خدا توفیق تغییر را می‌رساند، اما این ما هستیم که باید تغییر را در خودمان به وجود بیاوریم و در این زمینه تمرین کنیم و دقت در عمل، صبر و استقامت در راه حق، امید به خدا و توکل بر خدا داشته باشیم و مستحکم جلو برویم.

میرسلیم در پایان گفت: باید یقین داشته باشیم به پیروزی می‌رسیم، اما نباید تاریخش را تعیین کنیم. ما باید به فکر انجام تکلیف و وظیفه باشیم. خدا خودش می‌داند چه زمانی حق را پیروز کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=95842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰