تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
8

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بخش فلزات + جزئیات

  • کد خبر : 96310
  • 06 تیر 1399 - 1:26
تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بخش فلزات + جزئیات

به گزارش جمهوریت ایالات متحده تحریم بخش فلزات ایران را با تحریم هشت شرکت که در زمینه تولید و صادرات فولاد، آهن و آلومینیوم فعالیت می کنند، تشدید و یک شرکت ثبت شده در چین را به اتهام همکاری با صنایع فلزی ایران تحریم کرده است. آمریکا هدف از این تحریم ها را قطع درآمدهای  […]

به گزارش جمهوریت ایالات متحده تحریم بخش فلزات ایران را با تحریم هشت شرکت که در زمینه تولید و صادرات فولاد، آهن و آلومینیوم فعالیت می کنند، تشدید و یک شرکت ثبت شده در چین را به اتهام همکاری با صنایع فلزی ایران تحریم کرده است. آمریکا هدف از این تحریم ها را قطع درآمدهای  ایران از محل صادرات محصولات شرکت فولاد مبارکه و سه شرکت دیگر تولیدکننده فولاد، آهن و آلومینیوم عنوان شده است.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت تجارت فولاد تارا، مستقر در آلمان که متعلق به شرکت فولاد مبارکه است و سه نمایندگی فروش محصولات فولاد مبارکه در امارات متحده عربی از جمله تحریم شدگان هستند.آمریکا ادعا کرده است که شرکت تجارت فولاد تارا در سال ۲۰۱۸ شصت میلیون دلار درآمد داشته و ارزش دارایی های آن یکصد میلیون دلار است.علاوه بر این شرکت فولاد متیل در ایران نیز که از شرکت‌های زیر مجموعه فولاد مبارکه است، در فهرست تحریم‌های جدید قرار دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، همچنین از تحریم شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، شرکت آلومینیوم جنوب و شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان خبر داده است.بر اساس این تحریم ها کلیه دارایی‌ها و اموال شرکت‌های تحریم شده در آمریکا توقیف می شوند و شهروندان آمریکایی مجاز به معامله با آنها نیستند.

به گزارش جمهوریت ، شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا، یک درصد از تولید ناخالص داخلی ایران را تشکیل می‌دهد و  پیش از این نیز در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته بود.

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=96310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰