تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
9

برنامه حزب اتحاد ملت برای انتخابات ۱۴۰

  • کد خبر : 97756
  • 27 تیر 1399 - 12:27
برنامه حزب اتحاد ملت برای انتخابات ۱۴۰

به گزارش جمهوریت ، حسین کاشفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درخصوص گمانه‌زنی‌هایی که اخیرا پیرامون کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ مطرح می‌شود، گفت: به نظر من قبل از اینکه بحث مصداق و نامزد مطرح شود، در ابتدا باید به اتفاقی که در انتخابات گذشته یعنی در اسفند […]

به گزارش جمهوریت ، حسین کاشفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درخصوص گمانه‌زنی‌هایی که اخیرا پیرامون کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ مطرح می‌شود، گفت: به نظر من قبل از اینکه بحث مصداق و نامزد مطرح شود، در ابتدا باید به اتفاقی که در انتخابات گذشته یعنی در اسفند ماه رخ داد توجه کنیم، مردم در این انتخابات به دلایل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور فعالی در انتخابات نداشتند یا به عبارت دیگر از انتخابات مجلس استقبال نکردند.

وی ادامه داد: این اتفاق نشان می‌دهد که مردم حرف‌ها و گلایه‌هایی دارند، به نظر من باید به صورت کارشناسی و منصفانه، میزگردهایی برگزار شده و صدای مردم شنیده شود. با توجه به اینکه ما همواره بحث انسجام و وحدت درونی را مطرح کرده‌ایم و این موضوع به درستی به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم کشور از پیروزی انقلاب تاکنون همواره مدنظر بوده و به صورت مستمر خواستار حضور مردم در صحنه بوده‌ایم، لذا اکنون نیاز است که دغدغه‌ها و مشکلات را بررسی کنیم و برطرف کردن آن‌ها را دنبال کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه با تاکید بر لزوم شفافیت و اعتمادسازی میان مردم، ابراز داشت: در شرایط کنونی به جای اینکه از شخصیت‌های مختلف نام ببریم و درگیر این باشیم که کدام فرد باشد و کدامیک نباشد، باید شفافیت با مردم و اعتمادسازی را دنبال کنیم، ضمن اینکه فرصت کافی برای بحث درمورد مصداق‌های کاندیداتوری وجود دارد و کاندیدای موردنظر در زمان مناسب خود اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: به نظر من دولت باید این فضا را فراهم کند تا با نهادهای مدنی و تشکل‌هایی که نماینده بخش‌های مختلف جامعه هستند وارد گفت‌وگو شویم، چرا که ما همواره حضور مردم را خواسته‌ایم و اصلا انقلاب کردیم تا مردم برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند، طبیعتاً این مساله از طریق منتخبان مردم و نمایندگان آن‌ها در اصناف، احزاب و تشکل‌های مختلف قابلیت اجرا دارد و آن‌ها باید درخصوص موضوعات روز کشور صحبت کنند و پیرامون برطرف شدن این مسائل و دغدغه‌هایی که برای مردم وجود دارد، چاره‌اندیشی کنند تا مجدداً شاهد ایجاد اعتماد در میان مردم باشیم.

کاشفی همچنین اظهار داشت: اگر نوع مدیریت مسئولان متناسب با خواست مردم باشد، حتما اعتماد خواهند کرد، برای مثال در موضوع شیوع ویروس کرونا مردم دیدند که رفتار و عملکرد مسئولان امر نسبت به برخوردی که مسئولان کشورهای دیگر داشتند، متفاوت و بهتر بود. به ویژه کادر سلامت ما بسیار خوب و صادقانه عمل کردند، در نتیجه مردم هم با تصمیمات و سیاست‌ها همراهی کردند.

وی درخصوص مطرح شدن کاندیداتوری افرادی همچون صفایی فراهانی که از سوابق اجرایی مناسبی برخوردارند، ابراز داشت: از سوی دیگر ما باید از تجربیات نیروهایی که داریم استفاده کنیم، افرادی هستند که توانایی و کارآمدی مورد نیاز برای رفع مشکلات و موضوعات مدیریتی را دارند، یکی از موارد مورد نیاز کشور که اکنون بسیار مطرح می‌شود، مساله کارآمدی است، خب این به سادگی به وجود نمی‌آید بلکه انسان‌های پاکدست، صاحب اندیشه و با برنامه می‌توانند با حضور در عرصه و مدیریت فعالانه در جهت رفع مشکلات اقدامات لازم را به وجود آورند. اینکه ما کشور و مردم را از استفاده از تجربیات یکدیگر محروم می‌کنیم، اتفاق خوبی نیست و باید در این خصوص هم تجدیدنظر شود و بررسی کنیم که آیا با این رفتارها توانستیم آنچه که می‌خواستیم و قبل از انقلاب به مردم گفتیم را اجرایی کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه بیان داشت: البته همه موارد باید با استفاده از ظرفیت‌های همین قانون فعلی انجام شود و با بهره‌گیری از تجربیات گذشته به بررسی مشکلات کنونی پرداخته و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم. افراد کارشناس، توانمند و با سابقه‌ای هستند که می‌توانند مناسب وضع کنونی کشور باشند و کار کنند، البته این در شرایطی است که مواردی که بالاتر گفته شد انجام شود و فضای همدلی، اتحادنظر و اعتمادسازی ایجاد شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در خصوص آخرین وضعیت این حزب، گفت: در حال حاضر جلسات شورای مرکزی، دفتر سیاسی، کمیته‌ها و کمیسیون‌های حزب اتحاد ملت نسبتاً به صورت منظم برگزار می‌شود، چرا که این ویروس به زودی و به سادگی از بین نخواهد رفت لذا معتقدیم باید با وضعیت جدید کنار بیاییم و خود را با شرایط کنونی تطبیق دهیم و جلسات را برگزار کنیم تا کارها هم عقب نیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که حزب اتحاد تاکنون وارد مصادیق شده و گزینه‌هایی برای انتخابات در این حزب مطرح شده‌اند یا نه، اظهار داشت: من به صورت شخصی از بردن نام گزینه‌ها معذور هستم چراکه وقتی وارد فعالیت حزبی و تشکیلاتی هستیم، باید به آن مجموعه پایبند باشیم، اما در خصوص حزب باید بگویم که ما هنوز وارد دستور کاری درخصوص مصادیق کاندیداها و انتخابات نشده‌ایم و بحث ها همانطور که در بیانیه‌های اخیر حزب هم اعلام شد، پیرامون وضعیت کنونی جامعه است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=97756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰