تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
7

آرایش اصولگرایان در ستادهای پارلمان

  • کد خبر : 98146
  • 03 مرداد 1399 - 0:30
آرایش اصولگرایان در ستادهای پارلمان

به گزارش جمهوریت ، روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی درباره انتخاب رییس مرکز پژوهش های مجلس و رییس دیوان محاسبات نوشته است . در بخشی از این گزارش امده است: سرانجام تکلیف دو کرسی مهم بازوی «نظارتی» و «پژوهشی» مجلس، روز گذشته روشن شد؛ یکی در صحن علنی و با رای نمایندگان و دیگری، با […]

به گزارش جمهوریت ، روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی درباره انتخاب رییس مرکز پژوهش های مجلس و رییس دیوان محاسبات نوشته است . در بخشی از این گزارش امده است:

سرانجام تکلیف دو کرسی مهم بازوی «نظارتی» و «پژوهشی» مجلس، روز گذشته روشن شد؛ یکی در صحن علنی و با رای نمایندگان و دیگری، با رای اعضای هیات رئیسه پارلمان. با وجود انتقادهای بسیار، ۱۵۸ نماینده، در جلسه علنی دیروز با رای موافق خود، مهرداد بذرپاش را برای ریاست دیوان محاسبات به بازوی نظارتی اصلی مجلس شورای اسلامی، به ساختمان این دیوان در خیابان برزیل تهران رهسپار کردند.

پس از جلسه علنی نیز اعضای هیات رئیسه مجلس در جلسه‌ای، علیرضا زاکانی را به ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس برگزیدند و به این ترتیب، زاکانی نماینده تهران از امروز کار خود را در ساختمان این مرکز در خیابان پاسداران آغاز می‌کند. این دو انتخاب مجلس یازدهم که پیش‌تر نیز در گمانه‌زنی‌ها پیش‌بینی می‌شد، به نوعی آرایش سیاسی این دوره از پارلمان را تکمیل کرده است؛ آرایشی که با وجود یکدست بودن جریانی این مجلس، همچنان منتقدانی از درون جریان اصولگرا دارد.

بذرپاش کیست؟

مهرداد بذرپاش متولد ۲۰ مرداد ۱۳۵۹ است. او فرزند شهید منصور بذرپاش است و مدرک کارشناسی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف گرفته و پس از آن در رشته مدیریت اجرایی گرایش برنامه‌ریزی استراتژیک در دانشگاه علامه طباطبایی کارشناسی ارشد گرفت. از همان دانشگاه هم دکترای مدیریت تکنولوژی دریافت کرده و عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیماست.

بذرپاش با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد شناخته شد؛ با پیروزی اصولگرایان در انتخابات ۹ اسفند ۱۳۸۱ شورای شهر تهران و انتخاب محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان شهردار تهران، بذرپاش ۲۲ ساله که در آن زمان ریاست بسیج دانشجویی دانشگاه شریف را بر عهده داشت از سوی احمدی‌نژاد به‌عنوان مشاور شهردار تهران انتخاب شد. او در سال ۱۳۸۵ و در سودای رسیدن به شهرداری تهران کاندیدای نمایندگی شورای شهر تهران شد . بذرپاش در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ابتدا به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور منصوب شد و پس از آن، در فروردین ۱۳۸۶ با حکم احمد قلعه‌بانی مدیرعامل وقت سایپا، به‌عنوان مدیرعامل شرکت پارس خودرو به این شرکت رفت. چند ماه بعد، در بهمن ۱۳۸۶ در حالی که تنها ۲۸ سال سن داشت به‌عنوان مدیرعامل سایپا جای احمد قلعه‌بانی را گرفت و تا سال ۱۳۸۸ در این سمت باقی ماند. با روی کار آمدن دولت دوم احمدی‌نژاد، از سوی رئیس‌جمهور به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان انتخاب شد. با زمزمه‌های تلاش احمدی‌نژاد برای انحلال سازمان ملی جوانان و همچنین اختلاف نظر بذرپاش با رئیس دولت بر سر اسفندیار رحیم مشایی در جلسه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ دولت، وی از سوی احمدی‌نژاد از این سمت برکنار شد و جای خود را به فرحناز ترکستانی داد و پس از آن عزمش را برای نمایندگی مجلس جزم کرد. بذرپاش در انتخابات ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ مجلس نهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات کاندیدا شد و با کسب ۳۵۱ هزار و ۵۲۵ رأی به‌عنوان نفر بیستم تهران به دور دوم راه یافت و در مرحله دوم توانست به‌عنوان نماینده مجلس نهم به بهارستان برود. او مدیرمسوولی روزنامه اصولگرای وطن امروز را بر عهده دارد که با تیترها و گزارش‌های جنجالی خود خبرساز می‌شود. این روزنامه به خصوص با روی کار آمدن دولت روحانی مواضع تندی علیه رئیس‌جمهور، وزرا و البته اصلاح‌طلبان اتخاذ کرده است. همچنین عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، ریاست هیات مدیره بنیاد اجتماعی برکت احسان و ریاست فرهنگسرای خاوران از دیگر مسوولیت‌هایی است که بذرپاش در این مدت بر عهده داشته است. همچنین با رای دیروز نمایندگان نیز ریاست دیوان محاسبات به کارنامه او افزوده می‌شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=98146

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰