تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
14

همه مجریان پرحاشیه صداو سیما

  • کد خبر : 98381
  • 09 مرداد 1399 - 11:58
همه مجریان پرحاشیه صداو سیما

به گزارش جمهوریت ، عبدالرضا امیراحمدی بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر روی آنتن زنده صداوسیما پوکر پرسپولیس در لیگ را زیر سوال برد و آن را هدیه‌ای از طرف مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، دانست. این رفتار او که وزیر ورزش را بابامسعود خطاب کرده بود، با واکنش تند هواداران، مدیران و […]

به گزارش جمهوریت ، عبدالرضا امیراحمدی بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر روی آنتن زنده صداوسیما پوکر پرسپولیس در لیگ را زیر سوال برد و آن را هدیه‌ای از طرف مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، دانست. این رفتار او که وزیر ورزش را بابامسعود خطاب کرده بود، با واکنش تند هواداران، مدیران و بازیکنان پرسپولیس روبه‌رو شد.

«باتوجه به تکرار یک اشتباه در دو روز متوالی، مجری برنامه صبح به خیر ایران تغییر کرد. رعایت اخلاق حرفه‌ای و احترام به مردم، سرلوحه شبکه یک سیما است.» این توییت محسن سوهانی، مشاور مدیر شبکه یک سیماست، توییتی که نشان می‌دهد عبدالرضا امیراحمدی مجری «صبح بخیر ایران» دیگر قرار نیست در این برنامه حضور داشته باشد.

امیراحمدی بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر روی آنتن زنده صداوسیما، پوکر پرسپولیس در لیگ را زیر سوال برد و آن را هدیه‌ای از طرف مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، دانست. این رفتار او که وزیر ورزش را بابامسعود خطاب کرده بود با واکنش تند هواداران، مدیران و بازیکنان پرسپولیس روبه‌رو شد. علیرضا اشرف، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس با انتشار متنی در اینستاگرام، به صحبت‌های مطرح‌شده توسط امیراحمدی واکنش نشان داد و نوشت: «بخاطر توهین‌های مکرر چند مجری، تا زمانی که عذرخواهی رسمی از سوی صداوسیما نشود، باشگاه پرسپولس هیچگونه همکاری با صداوسیما نخواهد داشت، چه در مسابقات و تمرین‌ها و چه در برنامه‌های تلویزیونی.»

البته امیراحمدی با فشار مدیران رسانه ملی مجبور شد در همان برنامه صبح بخیر ایران از باشگاه پرسپولیس و هواداران این تیم عذرخواهی کند، اما این عذرخواهی هم دردی را دوا نکرد و امیراحمدی، در این برنامه هم با طعنه و کنایه نشان داد که تحت فشار مجبور شده تا این حرف‌ها را به زبان بیاورد.

او که به همراه مهدی توتونچی، این برنامه را اجرا می‌کرد حرف‌هایش را این‌گونه آغاز کرد: «به یک نکته مهم رسیدم آقای توتونچی…» امیراحمدی ادامه داد: «به خاطر اینکه ما در این برنامه در مورد کاسبان کرونا صحبت کردیم، در مورد گرانی صحبت کردیم. همین دیروز صبح سکه شد ۱۱ میلیون و پانصدهزارتومان؛ هیچ اتفاق و واکنشی نبود. دلار بازگشت به کانال ۲۴ هزار تومان ولی هیچ عکس‌العملی اتفاق نیفتاد. ما این همه از مشکلات اقتصادی گفتیم ولی صدایی از کسی بیرون نیامد ولی یک ذره که به شوخی در مورد فوتبال صحبت کردیم، یک‌دفعه دیدیم که فوتبال از نان شب واجب‌تر است و باید حواس‌مان به فوتبال باشد. یکی از مسئولان محترم ورزش چند وقت پیش گفته بود، اینکه چه تیمی ببرد یا ببازد، برای ما زیاد مهم نیست. برای ما این مهم است که عده‌ای به ورزشگاه بروند و انرژی و خشم‌شان تخلیه شود. خوشحالیم دیروز بالاخره ما یک چیزی گفتیم و بخشی از این خشم انباشته الحمدالله تخلیه شد و مقصرش هم من بودم. مقصر تمام این اتفاقات سیاسی، اقتصادی و همه کمبودها من هستم. از همه عذرخواهی می‌کنم. ببخشید که به هر حال خامی کرده‌ایم و چیزی گفته‌ایم که موجبات تکدر را فراهم کرد. دوستان هم اصرار داشتند، همین‌جایی که این شوخی مطرح شده است، عذرخواهی هم در همین‌جا صورت بپذیرد که بحمدالله انجام شد. خدا همه رفتگان را بیامرزد؛ به خصوص مرحوم گالیله را…»

این صحبت‌ها نشان داد این مجری تلویزیونی هیچ علاقه‌ای به عذرخواهی نداشته و به تمام حرف‌هایی که در مورد قهرمانی پرسپولیس و دخالت وزیر ورزش در لیگ برتر زده است اعتقاد دارد. از طرفی هم باشگاه پرسپولیس اعلام کرد هیچکدام از اعضای این تیم در برنامه‌های صداوسیما حضور پیدا نمی‌کنند. این اتفاقی بود که رخ داد و سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس، دعوت برنامه فوتبال برتر را رد کرد تا محمدحسین میثاقی هم از رفتار امیراحمدی و برخی از مجریان صداوسیما انتقاد کند.

 

علی ضیا و داستان ممنوع‌التصویری

 

اما این اولین باری نیست که یک مجری تلویزیون به دلیل طرفداری از یکی از تیم‌های پایتخت، حاشیه و جنجال به وجود آورده است. شاید مهم‌ترین اتفاقی که در سال‌های اخیر در این رابطه رخ داده است، ماجرای کری‌خوانی علی ضیا، مجری برنامه فرمول یک، با پرویز مظلومی، مربی وقت باشگاه استقلال باشد، اتفاقی که باعث شد تا این مجری تلویزیونی مدتی ممنوع‌التصویر شود و در نهایت هم با وساطت برخی از پیشکسوتان فوتبال ماجرا ختم به خیر شد.

بعد از دربی هشتادویکم استقلال و پرسپولیس، علی ضیا که با دوستانش در کافه این مسابقه پرهیجان را که به تساوی در آخرین دقایق انجامید تماشا می‌کرد شادی پرشوری از خود بروز داده و همراه با سایر تماشاگران در مورد کلاه‌گیس مظلومی شعار داده بود.

البته این مجری تلویزیون خیلی سریع از پرویز مظلومی و هواداران باشگاه استقلال عذرخواهی کرد و نوشت: «سلام، امیدوارم همه دوستان حالتون خوب باشه. تا حالا توی هیچ موضوعی و به هیچ کسی و هیچ وقت من بی‌ادبی نکردم. اتفاقی که توی بازی افتاد از هیجان زیاد بود و البته که کار اشتباهی هم بود. با آقای مظلومی حرف می‌زنم و امروز می‌بینمشون و تمام تلاشم رو می‌کنم از دلشون در بیارم. از همه طرفدارهای تیم استقلال هم خیلی معذرت می‌خوام که ناراحت‌شون کردم و بهشون میگم واقعن تا چند روز پیش اصلن همچین شعاری رو نشنیده بودم و بلدم نبودم و من هم شروع نکردم و از بددلی هم نگفتم. فقط می‌خوام منو ببخشید. چون برام خیلی مهم هستید و محترم. ممنونم از مهربونی و بزرگواریتون.»

علی ضیا بعد از چند روز به همراه حبیب کاشانی در اردوی استقلال حاضر شد و به صورت رسمی از پرویز مظلومی عذرخواهی کرد. مربی وقت استقلال هم بعد از این دیدار اعلام کرد علی ضیا را بخشیده است.

 

کلهر و شوخی با علی دایی

 

به غیر از علی ضیا مجریان دیگری هم بودند که به دلیل کری‌خوانی روی آنتن صداوسیما حاشیه آفریدند. حسین کلهر، مجری برنامه سلام صبح بخیر، یکی از همان مجریان است. کلهر نه یک بار بلکه ۲ بار حاشیه فوتبالی ایجاد کرده و باعث شده تا صدای خیلی از دوستداران فوتبال، چه قرمز چه آبی، در بیاید. اجازه بدهید ابتدا با شوخی این مجری تلویزیون با لوگوی استقلال شروع کنیم. لوگوی باشگاه استقلال، به دلیل بدهی این باشگاه با حکم دادگاه توقیف شد. حسین کلهر هم از این موضوع استفاده کرد و روی آنتن زنده صداوسیما درباره این اتفاق گفت: «برای لوگوی جدید باشگاه دایره‌ها را کم کنید.»

این صحبت‌های کوتاه مشکلاتی طولانی را برای کلهر ایجاد کرد. مدیران باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای به صحبت‌های کلهر واکنش نشان دادند.

در بیانیه این باشگاه آمده بود: «باشگاه استقلال مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به رفتار توهین‌آمیز مجری برنامه صبحگاهی شبکه سه اعلام می‌نماید. در شرایطی که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با پول مردم اداره می‌شود و باید به مردم و علایق‌شان احترام بگذارد، متاسفانه یکی از مجریان این سازمان در یک برنامه تلویزیونی به طور آشکار و مستقیم به باشگاه استقلال و نشان رسمی آن اهانت کرده است. با توجه به سابقه این رفتارهای سخیف توسط مجریان مختلف تلویزیونی، باشگاه استقلال تا زمان عذرخواهی رسمی سازمان صداوسیما همکاری خود را با این سازمان «قطع» خواهد کرد. بدون تردید مجموعه هواداران، پیشکسوتان و حامیان رسانه‌ای این باشگاه به دلیل احترام به نام و نشان استقلال بزرگ، باشگاه را در این راه همراهی خواهند کرد.»

هر چند کلهر از هواداران استقلال عذرخواهی کرد و ماجرا ختم به خیر شد. اما علی دایی، اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس، هم از طعنه‌های کلهر در امان نمانده است. بعد از نزدیک شدن رونالدو پرتغالی به رکورد علی دایی، این مجری تلویزیونی در این باره گفت: «علی دایی با پرداخت ۵ میلیون، شناسنامه‌اش را کوچک‌تر کند و از تیم نوجوانان دوباره شروع کند و گل‌های ملی‌اش را به عددی برساند که رونالدو دیگر تهدیدی برای شکستن رکوردش نباشد!»

 

آریا عظیمی‌نژاد و هواداران استقلال

آریا عظیمی‌نژاد مجری صداوسیما نیست، اما داور برنامه پربیننده عصر جدید است. عظیمی‌نژاد در یکی از قسمت‌های این برنامه با احسان علیخانی یک بحث فوتبالی داشت که باعث ناراحتی هواداران استقلال شد. علیخانی که علاقه زیادی هم به فوتبال و باشگاه پرسپولیس دارد دانش فوتبالی عظیمی‌نژاد را زیر سوال برد. داور عصر جدید هم برای اینکه برابر علیخانی کم نیاورد، طعنه‌ای به آندره‌آ استراماچونی زد و با گفتن جمله «یه موجود ماقبل تاریخ کی بود؛ استرا. استراماچونی» موجب ناراحتی هواداران استقلال شد. او هم مانند دیگر افرادی که در صداوسیما برنامه اجرا می‌کنند مجبور شد خیلی سریع از هواداران استقلال عذرخواهی کند.

 

کری‌خوانی روی آنتن زنده؛ آری یا خیر؟

ماجرای پرسپولیس، امیراحمدی و صداوسیما به زودی تمام می‌شود و دوباره بازیکنان و مدیران این باشگاه در قاب تلویزیون ظاهر می‌شوند. بی‌شک مشکلاتی از این دست بازهم در صداوسیما رخ می‌دهد. در این بین سوالی مطرح می‌شود که بهتر است خیلی زود به آن پاسخ داده شود، چرا که پاسخ به این سوال از بروز حواشی جدید جلوگیری می‌کند. آیا مجریان تلویزیون می‌توانند و اجازه دارند در برنامه‌های صداوسیما، از تیم‌های خودشان حمایت و برای تیم مقابل کری بخوانند یا خیر؟

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=98381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰