تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
9

مبلغ: حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به رویکرد حاکمیت بستگی دارد

  • کد خبر : 98386
  • 09 مرداد 1399 - 12:10
مبلغ: حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به رویکرد حاکمیت بستگی دارد

به گزارش جمهوریت ، مرتضی‌ مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، اظهار داشت: برای بحث درباره رابطه اصلاحات و انتخابات ۱۴۰۰ باید از ۲ منظر به بررسی پرداخت. اول اینکه شرایط کشور در آستانه انتخابات چطور است و اینکه اصلاح‌طلبان به عنوان گروهی تاثیرگذار چه برنامه‌هایی در سر دارند. درباره […]

به گزارش جمهوریت ، مرتضی‌ مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، اظهار داشت: برای بحث درباره رابطه اصلاحات و انتخابات ۱۴۰۰ باید از ۲ منظر به بررسی پرداخت. اول اینکه شرایط کشور در آستانه انتخابات چطور است و اینکه اصلاح‌طلبان به عنوان گروهی تاثیرگذار چه برنامه‌هایی در سر دارند. درباره شرایط کشور باید گفت، در سپهر سیاسی نسبت به اسفندماه سال گذشته اتفاق جدیدی رخ نداده است. در واقع انتخابات مجلس یازدهم در فضایی سرد و غیررقابتی برگزار شد و رد صلاحیت‌ها به گونه‌ای بود که اصلاح‌طلبان نتوانستند لیست انتخاباتی بدهند. همچنین مشکلات عدیده اقتصادی جامعه را به نوعی منفعل کرده است که در نتیجه‌ی چنین وضعیتی، توجه عموم به انتخابات کم می‌شود.

عضو حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در ادامه سخنانش گفت: حالا هم در حالی به استقبال انتخابات ۱۴۰۰ می‌رویم که همچنان با آن شرایط نامطلوب مواجه هستیم؛ یعنی نه تنها در رویکردها تغییری رخ نداده است که راهبردهایی که منجر به این شرایط شده‌اند نیز همچنان پابرجا هستند تا همچنان جامعه نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشد. این در حالی است که باید در بعضی از سیاست‌ها تغییری به وجود بیاید تا مردم به این باور برسند که رأی‌شان تاثیرگذار خواهد بود.

او تصریح کرد: درباره رویکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان باید گفت، طبیعی است که این طیف «انتخابات» را یک اصل و حق مسلم مردم می‌دانند و به همین دلیل برای حضور در انتخابات حتماً فعال خواهند شد و طرح‌ها و برنامه‌های سازنده خودشان را برای عبور از شرایط بغرنج فعلی به مردم توضیح خواهند بود. اما باید در نظر داشت که حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به رویکرد حاکمیت بستگی دارد؛ یعنی اگر انتخابات رقابتی باشد و نامزدهای اصلاح‌طلب اجازه ماندن در رقابت را پیدا کنند، می‌توانند حضوری جدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب توضیح داد: جریان اصلاحات الاماشاءالله رجل سیاسی‌ دارد و این گروه متشکل از نیروهای توانمند،‌ کارآمد و امتحان‌پس‌داده است. اما متاسفانه در سال‌های ۹۲ و ۹۶ با نگاه انقباضی و آسیب‌ساز فضا از رقابتی بودن خارج شد و اصلاح‌طلبان چاره را در حمایت از فردی غیراصلاح‌طلب جستند.

مرتضی‌ مبلغ در پایان صحبت‌هایش گفت:‌ کشور برای برون‌رفت از بحران‌ها به اصلاحات و اصلاح‌طلبی احتیاج دارد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=98386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰