تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

روحانی : در حال عبور از پیک کرونا هستیم

  • کد خبر : 98392
  • 09 مرداد 1399 - 12:48
روحانی : در حال عبور از پیک کرونا هستیم

به گزارش جمهوریت ، حسن روحانی صبح امروز (پنجشنبه) و در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: تقریبا در تمامی استان‌ها به جز ۲ استان روند صحیحی برای کنترل بیماری کرونا در جریان است و باید در این ۲ استان هم تلاش بیشتری […]

به گزارش جمهوریت ، حسن روحانی صبح امروز (پنجشنبه) و در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: تقریبا در تمامی استان‌ها به جز ۲ استان روند صحیحی برای کنترل بیماری کرونا در جریان است و باید در این ۲ استان هم تلاش بیشتری کنیم.

وی افزود: روند به سمت ملایمت و عبور از پیک کرونا در کشور است و این موضوع در سایه تلاش، ایثار و فدارکاری کادر درمانی عزیز ماست.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل ازمهر و ایرنا و فارس بخوانید؛

* مهم است در این شرایط سختی که دشمنان ما به وجود آوردند به خوبی داریم می‌بینیم که ملت عزیز و بزرگوار ایران در برابر هر دو پدیده تحریم و کرونا به خوبی ایستادگی و مقاومت کردند.

*ملت عزیز و بزرگوار ما در برابر هر دو پدیده یعنی تحریم و ویروس کرونا به خوبی مقاومت می کنند. در استان‌های خوزستان، مازندران و فارس الان شرایط نسبت به هفته‌های قبل مساعدتر است و مردم بیش از گذشته دارند پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

*همین گزارش سه استان امروز را اگر از وزارت بهداشت سوال کنید متوجه می‌شوید که ما در هر سه استان شرایط نسبت به هفته‌های قبل مناسب‌تر است و مردم بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، زیرا کار اصلی دست خود مردم است و کادر درمانی ما هم در طول این مدت مدید که الان وارد ماه ششم شدیم هم در حال ایثار و فداکاری هستند.

*{ پس از گزارش استاندار استان مازندران}: خوشحالیم از اینکه مازندران دارد از پیک کرونا عبور می کند و آمار و ارقام هم همین را به ما نشان می دهد. تقریباً در همه استان‌ها به جز دو استان، یک روند صحیحی برای کنترل این بیماری را شاهد هستیم. البته در این دو استان باید تلاش بیشتری کنیم و در بقیه استان‌ها الحمدالله با اینکه مشکل دارند به سمت ملایمت و عبور از پیک می‌رویم.

*  امروز همین افتتاح‌ها نشان داد که صنعت چقدر اهمیت دارد و بخش بزرگی از صادرات غیرنفتی، تولید و توسعه کشور بارش بر دوش صنعت است.

* بخش بزرگی از نیازها و صادرات غیرنفتی ما بارش بر دوش صنعت است و امروز صنعت و معدن در کنار هم نقش ارزشمندی را ایفا می‌کنند و در زنجیره فولاد ما امروز حرکت بسیار خوبی را مشاهده می‌کنیم.

* در زنجیره فولاد از سال ۹۲ تا امروز این تولیدات را دوبرابر کردیم و این در شرایطی رخ داده که تحریم‌ها هم پابرجاست و در همین سال ۹۹، ۲۶ میلیون تن به زنجیره‌ فولاد کشور افزوده می‌شود که تا الان که ماه پنجم سال است ۱۶ میلیون تن آن افتتاح شده است.

* آنچه که به تولید و اشتغال مردم مربوط می‌شود باید در همین شنبه‌ها که ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برقرار است و پنجشنبه‌ها که به افتتاح طرح‌ها در سراسر کشور اختصاص دارد را تاکید کرده‌ایم که مرتبط و به صورت یک سریال باید برگزار شود و هر هفته این شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها خاری در چشم دشمنان باشد. یک خار در روز شنبه در یک چشم و خار دیگر در روز پنجشنبه در چشم دیگر.

* ما شنبه‌ها به دشمنان نشان خواهیم داد که در برابر بیماری کرونا چگونه مقاومت خواهیم کرد و در پنجشنبه‌ها با کار افتتاح و تولید نشان‌شان می‌دهیم که برخلاف تحریم‌ها ما اقتصادمان را زمین نگذاشته‌ایم.

*راه‌حل ما این است که همه دست به دست هم دهیم،  فضای تعامل سازنده بین همه قوا و بخش خصوصی و دولتی برقرار شود و مشکلات مردم توسط دولت حل شود. من اعتراف می‌کنم که هنوز هم در بخش تولید مشکلاتی وجود دارد و باید آن را رفع کنیم.

* رابطه نزدیک بین بخش خصوصی و دولتی و رفع محدودیت‌ها مشکلات را کمتر می‌کند و دولت و سرمایه‌گذاران را به هم نزدیک می‌کند.

* روز عید قربان و امروز که عرفه است را به خوبی مورد توجه قرار دهیم و در عین حال همه پروتکل‌های بهداشتی را در آن رعایت کنیم، مخصوصا برادران اهل سنت ما که در روز عید قربان برنامه‌های بیشتری دارند به این موضوع توجه داشته باشند.

* بسیار مهم است که منطقه شمال ما دارد به مرکز چوب و MDF تبدیل می‌شود که هم برای نیازمندی‌های داخلی و هم برای صادرات است به علاوه اینکه شمال کشور به مراکز مهم صادرات دریایی تبدیل شده است که البته این ظرفیت قبلاً هم بود اما در این ایام تکمیل شده است.

*{ در پاسخ به اعتراض یکی از کارآفرینان در مورد طرح‌های چوبی و وعده‌هایی که سال ۹۶ به وی داده شده بود اما عملی نشده است}: من فکر می‌کردم این موضوعات حل شده است من حتما این موضوع را دنبال می‌کنم. هر دو نکته را هم چوب با پوست و هم مزرعه تولید چوب را که مطرح کردید هر دو را دنبال می‌کنم.

* درآمد زراعت چوب در شمال از برنج بیشتر است، امروز  ۵۶۰۸ میلیارد تومان طرح در سه استان افتتاح شد، این نشانگر این است که در مسیر درست حرکت هستیم.مازندران ،گیلان و گلستان مناطقی آماده برای کشاورزی، صنعتی و چوب است. درآمد زراعت چوب در شمال از برنج بیشتر است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=98392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰