تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
15

واردات تلفن همراه ۱۹ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 9843
  • 18 آذر 1397 - 13:06
واردات تلفن همراه ۱۹ درصد افزایش یافت

به گزارش جمهوریت؛  طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه با هدف شناسنامه دار شدن یکی از پر مصرف ترین کالاهای وارداتی کشور و مبارزه سیستمی با قاچاق تلفن همراه، از ۱۴ آذرماه سال گذشته پیاده سازی و اجرا شد تا صرفه اقتصادی قاچاق گوشی از بین رفته و حقوق مصرف کنندگان آن رعایت شود. بررسی […]

به گزارش جمهوریت؛  طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه با هدف شناسنامه دار شدن یکی از پر مصرف ترین کالاهای وارداتی کشور و مبارزه سیستمی با قاچاق تلفن همراه، از ۱۴ آذرماه سال گذشته پیاده سازی و اجرا شد تا صرفه اقتصادی قاچاق گوشی از بین رفته و حقوق مصرف کنندگان آن رعایت شود.

بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می دهد، در هشت ماه سال جاری ۲۸۰ میلیون و ۴۰۱ هزار دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده است که ۰.۹۵ درصد از ارزش کل واردات در این مدت را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۵ میلیون و ۷۷۸ هزار دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده بود که ۰.۶۹ درصد از ارزش کل صادرات را شامل می شد.

به این ترتیب آمار نشان می‌دهد که واردات گوشی تلفن همراه در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۸.۹۳ درصد افزایش یافته است.

بنابراین گزارش، نوسانات نرخ ارز در بازار و افزایش چندبرابری قیمت گوشی موبایل در ماههای اخیر، باعث کندی واردات این کالا در کشور شده است.

منبع: مهر

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=9843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰