تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
13

سردرگمی داوطلبان ادامه دارد / کنکور بالاخره کی برگزار می شود؟

  • کد خبر : 99065
  • 22 مرداد 1399 - 8:17
سردرگمی داوطلبان ادامه دارد / کنکور بالاخره کی برگزار می شود؟

جمهوریت: در حالی که بر اساس اعلام خبرگزاری‌ها بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا آزمون سراسری سال ۹۹ در همان تاریخ قبلی و در روزهای ۲۹ تا ۳۱ مرداد برگزار خواهد شد ولی پست اینستاگرامی علی ربیعی، سخنگوی دولت باز هم بر این خبر سایه شک انداخت. در پایان جلسه ستاد کرونا، وزرای […]

جمهوریت: در حالی که بر اساس اعلام خبرگزاری‌ها بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا آزمون سراسری سال ۹۹ در همان تاریخ قبلی و در روزهای ۲۹ تا ۳۱ مرداد برگزار خواهد شد ولی پست اینستاگرامی علی ربیعی، سخنگوی دولت باز هم بر این خبر سایه شک انداخت.

در پایان جلسه ستاد کرونا، وزرای بهداشت و علوم در خصوص کنکور سراسری بیانیه مشترکی صادر کردند در این بیانیه آمده است:

پیرو اعلام نیاز به زمان بیشتر جهت برگزاری آزمون سراسری توسط مجریان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نیت یافتن فضای مناسب برای برگزاری منطبق با پروتکل های سختگیرانه، مشروط به تایید تغییر تاریخ در ستاد ملی مدیریت کرونا، از آنجا که این تغییر بدلایل متعدد مورد تایید ستاد قرار نگرفت.

مقرر شد با همکاری استانداران محترم، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، نظامی و انتظامی، کمبود فضاها و تجهیزات مورد نیاز جهت اعمال و اجرای پروتکل ها مهیا و آزمون سراسری در تاریخ مصوب قبلی ستاد ملی مدیریت کرونا (در روزهای ۲۹-۳۰ و ۳۱ مرداد و یکم شهریورماه) برگزار شود.

دقایقی بعد علی ربیعی در پستی اینستاگرامی چنین نوشت:

«امسال کنکور هم متاثر از شرایط کرونایی قرار گرفته است. عده‌ای از داوطلبان و خانواده‌های آنها نگران عقب افتادن کنکور و آثار خستگی و روانی آن هستند و عده‌ای نیز نگران خطرات ناشی از عدم رعایت مسائل بهداشتی می‌باشند.

رییس‌جمهور با درک نگرانی همه این افراد بر بهترین و عملی‌ترین تصمیم با بررسی همه جوانب آموزشی، اجتماعی، شروع سال تحصیلی با محوریت مسئله سلامت تاکید داشتند.

امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری موظف شدند با حضور کارشناسان و در نظر گرفتن همه دیدگاههای صاحب‌نظران در جامعه و کارشناسان سایر قوا، تمامی موارد و جوانب را با اولویت سلامت بررسی و تصمیم مناسب را اتخاذ کرده و به رییس‌ جمهور اعلام نمایند.»

در شرایطی استرس کنکور سراسری اغلب داوطلبان را گرفتار می‌کند این تغییر تصمیمات ساعتی و روزانه بلای جان شرکت کنندگان شده است!

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=99065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰