تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
15

بازی درخشان سوگل خلیق در نقش کاراکتر ترنس سریال همگناه/ فیلم

  • کد خبر : 99275
  • 26 مرداد 1399 - 10:52
بازی درخشان سوگل خلیق در نقش کاراکتر ترنس سریال همگناه/ فیلم

جمهوریت : سریال «همگناه» علاوه بر سطح بالای ساختاری و مضمونی و یک روایت سیال و جذاب، توانسته چند تابوشکنی جسورانه را تجربه کند. از سویی شکل دادن یک عشق نامتعارف، باور پذیر و تاثیرگذار بین زنی میانسال و پسری جوان، که بی شک به نقطه قوت اصلی سریال تبدیل شده و از سوی دیگر […]

جمهوریت : سریال «همگناه» علاوه بر سطح بالای ساختاری و مضمونی و یک روایت سیال و جذاب، توانسته چند تابوشکنی جسورانه را تجربه کند. از سویی شکل دادن یک عشق نامتعارف، باور پذیر و تاثیرگذار بین زنی میانسال و پسری جوان، که بی شک به نقطه قوت اصلی سریال تبدیل شده و از سوی دیگر پرداختن به موضوع ممنوعه ای چون مسئله تراجنسیت.

هر چند فیلم ها و سریال های ایرانی پیش از این هم این موضوع را از زوایای مختلف مطرح و مورد بررسی قرار داده بودند ولی به‌نظر می‌رسد کارکرد و تاثیر سریال «هم گناه» در آگاه‌سازی عمومی نسبت به معظلات ترنس ها فراتر از انتظار بوده است. به همین بهانه مهمترین آثاری که مسئله تراجنسی را مورد بحث قرار داده اند مرور خواهیم کرد.

سوگل خلیق در «هم گناه»

اینکه چقدر بازی درخشان سوگل خلیق در نقش سیما به عنوان یک کاراکتر ترنس، باعث نمایشی متفاوت و عمیق از این قشر آسیب پذیر جامعه شده است و تا چه اندازه بستر داستانی «هم گناه» چنین تعریفی را از عادی سازی یک شخصیت تراجنسی ارائه کرده، چندان مشخص نیست.

مرور آثاری با موضع تراجنسی

آنچه ما در نتیجه این نقش تاثیر گذار و قصه نامتعارف می‌بینیم، معرفی یک کاراکتر معصوم و گوشه گیر است که با آشنایی زدایی از تصور عمومی جامعه نسبت به ترنس ها، توانسته با اقشار مختلف جامعه ارتباطی همدلی برانگیز و تاثیرگذار برقرار کند. چیزی که احتمالا گام اصلی و ابتدایی در مسیر شناساندن فرهنگ برخورد و مواجهه با این پدیده خواهد بود.


منبع: فیلم نیوز

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=99275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰