تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
9

افتتاح کتابخانه اختصاصی برای کودکان کار

  • کد خبر : 100833
  • 06 مهر 1399 - 9:54
افتتاح کتابخانه اختصاصی برای کودکان کار

جمهوریت : آیین افتتاح «کتابخانه محمد جعفر گرامی» در مرکز حمایتی آموزشی – کودکان کار نوید مهر با بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب در زمینه کودک و نوجوان، داستان، تاریخ و ادبیات برگزار شد. شهردار منطقه ۱۷ در این مراسم گفت: آشنا کردن کودکان با کتاب و علاقه‌مند شدن آنان به مطالعه اهمیت بسیاری در […]

جمهوریت : آیین افتتاح «کتابخانه محمد جعفر گرامی» در مرکز حمایتی آموزشی – کودکان کار نوید مهر با بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب در زمینه کودک و نوجوان، داستان، تاریخ و ادبیات برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۷ در این مراسم گفت: آشنا کردن کودکان با کتاب و علاقه‌مند شدن آنان به مطالعه اهمیت بسیاری در زندگی این افراد در سنین بزرگسالی دارد.
وی تصریح کرد: توجه به اینکه کودکان امروز درگیر هیجانات ناشی از موبایل و بازی های رایانه ای هستند، کتاب خواندن موجب برطرف شدن استرس آنها می شود و فرهنگ سازی در خصوص مطالعه با اختصاص مکان های فرهنگی توسط گروه های خیریه و داوطلبان متخصص گام موثری در شکوفایی کودکان و در نتیجه توسعه کشورمان است.
محمود کلهری با قدردانی از اقدام خانواده مرحوم گرامی در فراهم نمودن بستری برای مطالعه و اندیشه کودکان کار افزود: روند یادگیری، نهادینه سازی فرهنگ و اندیشه سازی کودکان و نوجوانان از راه مطالعه و کتاب خوانی میسر می شود و کتابخانه ها و دستگاه های متولی فرهنگ نقش بسزایی را در تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه ایفا می کنند.
بنابر این گزارش، کودکان کار حاضر در مرکز حمایتی کودکان کار نوید مهر با پهن کردن سفره کتاب به طور نمادین بر اهمیت گره خوردن همزمان غذای جسم و غذای روح تاکید کرده و یادآور شدند که کتاب نیز باید درسبد خانواده هر ایرانی لحاظ شود.
در این مراسم کلهری شهردار، حقیقی معاون اجتماعی و آقای مهربان رییس اداره آسیب های منطقه ۱۷، شهرزاد محجوب با بیش از ۳۰ سال سابقه کتابداری در دانشگاه تهران و فرزانه اخوت با تجربه تجهیز ۶۰ کتابخانه در سراسر کشور حضور داشتند.
در ادامه افتتاحیه به کودکان کار این مرکز آموزش کتابداری داده شد تا بخشی از اداره این کتابخانه به ایشان واگذار شود.
یادآور می شود زنده یاد محمد جعفر گرامی، دانش آموخته اقتصاد دانشگاه تهران، درزمینه آموزش های کامپیوتری به نابینایان تلاش موثری انجام داده است و با وجود از دست دادن بینایی خود در سن ۳۴ سالگی تا آخر عمر خود همواره در کارهای خیر و عام المنفعه مشارکت داشت.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=100833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰