تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
10

رابطه اتاق خواب و آلودگی هوا

  • کد خبر : 104171
  • 15 دی 1399 - 23:56
رابطه اتاق خواب و آلودگی هوا
از اظهارات کلانتری این جور برمی آید که؛ ظاهرا این مردم نیستند که باید مطالبات خود را در دولت جستجو کنند، بلکه بعکس، دولت برای رفع مشکلات خود می باید که چشم به مردم داشته و به انواع انحاء، دست در جیب یا سفره یا حریم خانه مردم کرده و مشکلات خود را از طریق جزئی ترین حریم خصوصی مردم! حل و فصل نماید. به آقای کلانتری توصیه می کنیم که بجای رفع مشکلات آلودگی هوا که ناشی از عملکرد غلط سالهای سال در این کشور بوده، به نظرات متخصصین و کارشناسان حوزه محیط زیست التفات کنند و آنرا به تحریم ها و یا نحوه ی لباس پوشیدن مردم ربط ندهد..

 

جمهوریت – ناصر تبریزی- عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در مصاحبه ای با روز نامه همدلی در راستای حل مشکلات آلودگی هوا راه کار های جالبی ارایه نموده اند. کلانتری در این راستا  به مردم توصیه کرده است: “در رختخواب لخت شوند و در اتاق نشیمن لباس بپوشند!” جالب اینجاست که این اظهار نظر در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی بوده است. کم کم مردم ایران به اینگونه راه حل های مشفقانه و عالمانه خو می گیرند در جایی اشاره می شود خوب حالا که گوشت، مرغ، تخم مرغ، برنج و روغن و شیر و لبنیات از سبد غذایی مردم حذف شده، خوب است «اشکنه »بخورند! روند جالبی برای حل مشکلاتمان ساری و جاری شده است و به نظر می آید که چقدر مشکلات ملت ایران ساده و بدیهی قابل حل بوده و. ما از آن غافل بوده ایم. فارغ از این ابداعات و نو آوری ها باید افاضات ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست را از منظر دیگری مورد بررسی قرار داد.

کلانتری در بخش دیگری از صحبت های خود به همدلی گفته : «مردم واقعا باید همکاری کنند. دمای ۲۴ درجه برای زندگی کردن مردم در خانه کافی است، ولی مردم در خانه می خواهند لخت شوند و دما را افزایش می‌دهند که این در مصرف انرژی موثر است…». راستش را بخواهید برای نگارنده مشکلی بوجود آمده ، واقعا ما در منزل خود و در مقابل چشمان فرزندان و کودکان خود لخت و عور می گردیم  که حال باید برای رفع این مشکل لباس بپوشیم.جواب این پرسش را ایشان باید در عادات پوشش خود در منزل  توضیح دهند.اطلاعات حقیر از عادت ها و سنت های مردم این مرز و بوم خلاف این واقعیت را گواهی می دهد. رئیس سازمان محیط زیست در بخش دیگری برای رفع توقع بیجای مردم از مسئولان! می فرماید: «اگر برق نباشد همه از دولت طلبکار هستند. بنزین نباشد از دولت طلبکار هستند. مازوت بسوزانند و کامیونها قدیمی است، دوباره همه از دولت طلبکار هستند……» از اظهارات کلانتری این جور برمی آید که؛ ظاهرا این مردم نیستند که باید مطالبات خود را در دولت جستجو کنند، بلکه بعکس، دولت برای رفع مشکلات خود می باید که چشم به مردم داشته و به انواع انحاء، دست در جیب یا سفره یا حریم خانه مردم کرده و مشکلات خود را از طریق جزئی ترین حریم خصوصی مردم! حل و فصل نماید. به آقای کلانتری توصیه می کنیم که بجای رفع مشکلات آلودگی هوا که ناشی از عملکرد غلط سالهای سال در این کشور بوده، به نظرات متخصصین و کارشناسان حوزه محیط زیست التفات کنند و آنرا به تحریم ها و یا نحوه ی لباس پوشیدن مردم ربط نداده و کمی منصفانه تر به نقش مصوب های  زیر مجموعه خود، که تاثیر بسیار زیادی در آلودگی های این روزهای کشور را دارد، بیندیشند و بار مسئولیت خود را بدوش لباس های مردم در اتاق خواب یا نشیمن خانواده ها نیندازند!

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=104171

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰