تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
13

به قالیباف گفتم در برابر دو موضوع کوتاه نیا/ به عقب برگردم محتاطانه‌تر درباره انتخاب احمدی‌نژاد پیش‌بینی می‌کنم

  • کد خبر : 107671
  • 17 فروردین 1400 - 1:09
به قالیباف گفتم در برابر دو موضوع کوتاه نیا/ به عقب برگردم محتاطانه‌تر درباره انتخاب احمدی‌نژاد پیش‌بینی می‌کنم
محمد رضا باهنر سياستمدار كاركشته اصولگرا به هوش سیاسی ، موقعیت سنجی معروف است و لابی گر حرفه ای است. مصاحبه با او درباره قالیباف ، انتخابات ۱۴۰۰ و ببان خاطراتی از گذشته خواندنی است.

جمهوریت : محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با جمهوریت درباره نحوه عملکرد و ارزیابی خود از کارنامه‌اش در دوران حضور در مجلس  گفت: در تمام مدت حضور و فعالیت در مجلس، تلاش می‌کردم منافع ملی را در راس ذهن و تصمیم‌گیری‌هایم قرار داده و بقیه مسائل را ذیل آن تعریف کنم به همین دلیل بعضا این گونه از من یاد می شد که باهنر با افزایش حقوق معلمان و کارگران و استخدام شدن مثلا گروهی، مخالف است.

وی ادامه داد: علت این بود که من این تصمیمات را مقطعی نگاه نمی‌کردم و توجه داشتم که این تصمیم زیر شاخص منافع ملی چه نتیجه و ماحصلی دارد.

باهنر همچنین از ملاقات با محمدباقر قالیباف بعد از انتخاب وی به عنوان رییس مجلس خبر داد و گفت: یکی از نخستین ملاقات‌هایی که آقای قالیباف بعد از انتخاب شدن به عنوان رییس مجلس داشت با من بود، ایشان محبت داشتند و من را صدا کردند تا صحبت و مشورتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: به ایشان گفتم لطفا در برابر دو کار مقاومت کنید و اجازه ندهید این اتفاقات رخ دهد ؛ نخست این که هزینه‌های دولت را بالا نبرید چرا که بودجه دولت نامتعادل است و هر چه هزینه‌ها را بالاتر ببرید غیرمستقیم روی تورم و نقدینگی اثر گذاشته اید ، دوم این که بوروکراسی و کارمندان دولت را زیاد نکنید .

باهنر با بیان این که مقاومت در برابر این مسائل آسان نیست، افزود:  تجربه من در مجلس نشان داده است این مقاومت خیلی سخت است چرا که نمایندگان اصرار زیادی به این دست از مسائل دارند و من در مدت فعالیت در مجلس در ارتباط با این مسائل سعی کردم حکیمانه تصمیم بگیرم.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر ۲۰ سال به عقب برگردید چه تصمیمی را دیگر اتخاذ نمی کنید، با خنده پاسخ داد: نه این که تصمیمی را دیگر نگیرم اما با توجه به این که بنده برای نخستین بار پیش بینی کردم احمدی‌نژاد رییس‌جمهور می‌شود شاید با دقت بیشتری این پیش‌بینی را انجام دهم!

وی ادامه داد: یه زمانی در دولت آقای خاتمی با وزیر اطلاعات شوخی کردم . ماجرا از این قرار بود که با مخالفت وزارت اطلاعات با شهردار شدن آقای احمدی نژاد بنده از طرف آقای ناطق نوری مامور شدم که بروم با ایشان صحبت کنم و مشکل ایشان را جویا شوم و وزیر اطلاعات گفتند ایشان استاندار استان مرزی بودند یکسری معاملات شده که خلاف قانون بوده است ، من پاسخ دادم که مرحوم آقای هاشمی به همه استانداران استان‌های مرزی اجازه داده بود تا معاملاتی را انجام و یکسری از درآمدها را کسب و برای عمران و آبادانی هزینه کنند و این کار خلاف قانون نبوده است .

باهنر در اینباره تاکید کرد: اسم نمی برم اما قبل از آقای احمدی نژاد تهران شهرداری داشت که فوق دیپلم نساجی بود و خودش نیز می گفت که ثروتی حدود ۱۰ میلیارد تومان – در آن زمان – دارد. من به وزیر اطلاعات گفتم اگر قرار باشد چنین شخصی از فیلتر وزارت اطلاعات عبور کند و بعد آقای احمدی نژادی که دست پاک است و دکتری عمران دارد، از وزارت اطلاعات عبور نکند مشکل در وزارت است نه آدم‌ها و بالاخره در نهایت ایشان قانع شد و ما هم برای این که یک نیشگون سیاسی بگیریم به ایشان گفتیم که در جریان باشید به رییس جمهور هم بگویید این آقای احمدی نژاد برای دست گرمی شهردار تهران می‌شود و بعد، رییس جمهور می شود البته من تصور نمی کردم دو سال بعد ایشان رییس جمهور شود و یک بازه ۱۰ ساله برای این پیش بینی قائل بودم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان کرد: اولین کسی که در کشور ریاست جمهوری ایشان را مطرح کرد من بودم اما اگر به عقب برگردم ، قطعا با احتیاط بیشتری این پیش بینی را مطرح می کنم.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=107671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰