تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
15

مجلس به دنبال حذف ⁧‫سربازی اجباری

  • کد خبر : 107824
  • 17 فروردین 1400 - 16:11
مجلس به دنبال حذف ⁧‫سربازی اجباری
سربازی اجباری پدیده‌ای صرفا نظامی نیست که فقط متخصصین نظامی حق اظهارنظر داشته باشند.

جمهوریت : نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس حذف ⁧‫سربازی اجباری‬⁩ را امکان‌پذیر دانست و با بیان اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان برای جبران خلاء واقعی حذف سربازی مورد نیاز است، گفت که مجلس به دنبال تحقق این موضوع است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن شجاعی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «امکان حذف ⁧‫سربازی اجباری‬⁩ وجود دارد و ⁧‫ مجلس انقلابی‬⁩ براساس اصول ۷۱، ۷۶، ۸۴، ۸۶ و… قانون اساسی به دنبال تحقق آن است.

پیوند زدن امنیت کشور به سربازی اجباری و حتی اغراق در آن به نحوی که یک روز کاستن از سربازی ضربه به امنیت باشد، نادرست، غیرواقعی‌ و خلاف مصالح نظام است. اگر چنین است، غیبت صدها هزار مشمول باید امنیت کشور را به کلی از بین برده باشد.

‏سربازی اجباری پدیده‌ای صرفا نظامی نیست که فقط متخصصین نظامی حق اظهارنظر داشته باشند.

آنچه منطقا نیروهای مسلح می‌توانند بیان و مطالبه کنند این است که با حذف سربازی اجباری به چه میزان بودجه برای جبران خلاء واقعی حذف سربازی مورد نیاز است تا دولت و مجلس آن را تامین کنند. براساس برخی برآوردها ۲۵ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است که عدد بزرگی نیست.

البته اجبار در آموزش نظامی و در شرایط جنگی منطقی است. در شرایط عادی سربازی اختیاری می‌تواند نیازهای امنیتی کشور را تامین کند.»

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=107824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰