تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
2

روحانی: رسما اعلام می‌کنم تحریم‌ها شکسته شده

  • کد خبر : 109857
  • 15 اردیبهشت 1400 - 11:56
روحانی: رسما اعلام می‌کنم تحریم‌ها شکسته شده
من به عنوان رئیس دولت اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده و اگر همه با هم و متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می شود

رئیس‌جمهور گفت: سال ۹۹ یکی از سخت‌ترین سال‌های تاریخ ایران بود زیرا اتکای ما به نفت و میعانات در بودجه ۲ درصد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: لحنی که امروز در جامعه ما و روزنامه‌ها و فضای مجازی می‌بینیم مطابق سیره امیرالمومنین(ع) در وصیت نامه ایشان نیست.

روحانی گفت: سال ۹۹ یکی از سخت ترین سال های تاریخ ایران بود زیرا اتکای ما به نفت و میعانات در بودجه ۲ درصد و به فرآورده ها ۶ درصد بوده است. آنهایی که دولت را نقد می‌کنند به این نکات توجه کنند که اتکای دولت به نفت و میعانات فقط ۲ درصد بوده است.

اهم اظهارات حسن روحانی را در ادامه بخوانید؛

* شاید در برخی موارد از بودجه عمرانی برای بودجه جاری برداشت شده است اما در سال ۹۹ بودجه عمرانی را بیش از مصوب آن عمل کردیم. در سخت‌ترین سال، بودجه عمرانی ما ۸۸ هزار میلیارد تومان بود اما آن چیزی که ما عمل کردیم ۹۲.۱ هزار میلیارد تومان بود.

* در سال ۹۹ بیشترین کمک را به بازنشستگان و کارکنان کردیم، آنهایی که در سال ۹۸ حقوقشان زیر ۴ میلیون بوده، ۵۳ درصد آنهایی که حقوقشان زیر ۶ میلیون بوده ۴۵ درصد و آنهایی که ۶ بین تا ۱۰ میلیون حقوق می‌گرفتند، ۳۴ درصد به حقوقشان اضافه شده است.

*{ با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه در مورد سال ۱۳۹۹}: سال ۱۳۹۹ سال بسیار سختی بوده است. آن‌هایی که دولت را مورد نقد قرار می‌دهند به این نکات هم توجه کنند که اتکای دولت به نفت در بودجه فقط ۲ درصد بوده است. در سخت‌ترین سال دولت، ۸۸ هزار میلیارد بودجه عمرانی بوده است اما آنچه که عمل کردیم بیش از ۹۲ میلیارد ما در عمران، عمل کردیم.

* برای همه مردم تلاش کردیم، نزدیک ۳۰ هزار میلیارد برای کرونا پرداخت شده است. اقدامات دولت در سال ۹۹ در تاریخ کشورمان بی نظیر است. قولی که به مردم عزیز دادیم این است که در ماه‌های پایانی دولت، همچنان اهدافمان را دنبال می‌کنیم. هدف ما این است کرونا را مهار، تحریم‌ها را برداریم، معیشت مردم بهتر شود و طرح‌هایی که باقی مانده را تمام کنیم.

* معنی این که قیمت دلار دارد کاهش پیدا می‌کند این است که ارزش پول ما بیشتر و تورم کاهش می‌یابد. مردم دارند ثمره ایستادگی و مقاومت را در وین می‌بینند. اگر گزارش درست باشد و دغل‌کاری نداشته باشد این است که پیروزی دولت در ماه‌های پایانی است. به مردم اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده است.

* به راحتی ‌می‌توانیم در ماه‌های آینده میلیون‌ها واکسن به مردم تزریق کنیم. تا پایان تیرماه همه آن‌هایی که در گروه‌های پر خطر هستند واکسن زده می‌شوند.

*{ در مورد روز قدس}: روز قدس یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و از وصایای حضرت امام خمینی (ره) است. جانی‌تر از صهیونیست‌ها در تاریخ دهه‌های گذشته پیدا نمی‌کنیم.

*من به عنوان رئیس دولت اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده و اگر همه با هم و متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می شود

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=109857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰