تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
14

آیت الله خامنه ای: زوال رژیم صهیونیستی آغاز شده

  • کد خبر : 110052
  • 17 اردیبهشت 1400 - 15:05
آیت الله خامنه ای: زوال رژیم صهیونیستی آغاز شده
اروپایی‌ها بنابر ادعای خود به یهودیان ظلم کرده‌اند پس باید با آواره کردن ملتی و کشتار فجیع در آن کشور انتقام یهود را بگیرند. این منطقی است که کشورهای غربی با منطق خود به آن تکیه کرده و بدین گونه همه ادعاهای دروغین خود درباره حقوق بشر و دموکراسی را تخطئه کرده‌اند.

جمهوریت : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نطق تلویزیونی خود به‌مناسبت روز جهانی قدس تصریح کردند: ماجرای فلسطین همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی است.

سخنرانی رهبر معظّم انقلاب در یوم‌الله جهانی قدس برگزار شد.

محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

* ماجرای فلسطین همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی است.

* سیاست‌های نظام سرمایه‌داری ظالم و سفاک، دست یک ملت را از خانه خود، از میهن و خاک آبا و اجدادی خود کوتاه کرده و در آن رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را نشانده است.

* سست‌تر و بی‌پایه‌تر از منطق پوشالی تأسیس رژیم صهیونیستی چیست؟

* اروپایی‌ها بنابر ادعای خود به یهودیان ظلم کرده‌اند پس باید با آواره کردن ملتی و کشتار فجیع در آن کشور انتقام یهود را بگیرند. این منطقی است که کشورهای غربی با منطق خود به آن تکیه کرده و بدین گونه همه ادعاهای دروغین خود درباره حقوق بشر و دموکراسی را تخطئه کرده‌اند.

* صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را به پایگاه تروریست تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور که پایگاه تروریستی علیه مسلت‌های مسلمان است.

* مبارزه با این رژیم سفاک مبارزه با ظلم و تروریسم و این وظیفه‌ای همگانی است.

اگرچه دولت غاصب در سال ۱۹۴۸ تأسیس شد ولی مقدمات دست‌اندازی به این نکته حساس از منطقه اسلامی سال‌های پیش از آن آغاز شده بود. این سال‌ها مقارن است با دخالت غرب در کشورهای اسلامی برای حاکم کردن سکولاریسم و ناسیونالیسم کور و حاکم کردن رژیم‌های دست‌نشانده

* مطالعه آن سال‌ها این حقیقت تلخ را آشکار می‌کند که ضعف و تفرقه امت اسلامی باعث غصب فلسطین شد.

* این عبرت‌آموز است که در آن مقطع هر دو اردوگاه سرمایه‌داری و کمونیسم با قارون‌های صهونیست به هم‌افزایی رسیدند. انگلیس اصل توطئه را طراحی کرد و سرمایه‌داران صهونیست اجرای آن را با پول و سلاح به‌عهده گرفتند و شوروی اولین دولتی بود که تأسیس دولت نامشروع صهیونیست را رسمیت بخشید و انبوه یهودیان را به آنجا اعزام کرد.

* رژیم غاصب محصول آن وضعیت در جهان اسلام از سویی و این تجاوز اروپایی از سویی دیگر بود.

* امروز دیگر وضع جهان مانند آن روز نیست. ما باید این حقیقت را همواره در نظر داشته باشیم. امروز موازنه قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است.

* حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعف‌های عمیق مدیریتی و اخلاقی غربی‌ها را در برابر جهانیان عریان کرده است.

* قضایای انتخابات در آمریکا و آزمون به‌شدت رسوای مدیران پرمدعا و متکبر آن، و نیز مواجهه یکساله ناموفق با کرونای همه‌‌گیر در آمریکا و اروپا و حواشی شرم‌آور آن و آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده سیر نزولی‌ اردوگاه غرب است.

* در سوی دیگر،‌ رشد نیروهای مقاومت در حساس‌‌ترین نقاط اسلامی، رشد توانایی‌های دفاعی و هجومی آنان، رشد خودآگاهی و امید در ملت‌های مسلمان،‌ رشد گرایش در شعارهای قرآنی،‌ رشد علمی و خوداتکایی نشانه‌های مبارکی است که آینده بهتر را نوید می‌دهد.

* در این آینده مبارک باید هم‌افزایی کشورهای مسلمان یک هدف عمده و اساسی باشد و این چندان دور از نظر نیست.

* محور این هم‌افزایی، قضیه فلسطین یه معنی «همه‌ کشور» و سرنوشت قدس شریف است. این همان حقیقتی است که دل نورانی امام خمینی عزیز رحمه الله علیه را به اعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هدایت کرد.

* هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، کابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است. طرح ناکام معامله قرن و سپس تلاش برای عادی‌سازی روابط توسط چند دولت ضعیف، تلاش‌هایی برای رهایی از آن کابوس است. من قاطعانه می‌گویم این حرکت‌ها به جایی نخواهد رسید.

* حرکت نزولی و رو به زوال رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت. دو عامل مهم تعیین کننده آینده است. اول و مهم‌تر، تداوم مقاومت در داخل سرزمین‌های فلسطین و تداوم خط شهادت و دوم حمایت همه ملت‌ها از فلسطین است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=110052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰