تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
14

خودرو ارزان می‌شود

  • کد خبر : 110056
  • 17 اردیبهشت 1400 - 15:12
خودرو ارزان می‌شود
مردم تمایل چندانی برای خرید خودرو نداشتند و خودروسازان ناچار شدند که برای فروش محصولات خود مشوق‌هایی برای خریداران در نظر گیرند.

جمهوریت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در هفته‌های گذشته قیمت خودرو در بازار کاهشی شده بود در واقع همه نشانه‌ها (سیگنال‌ها) مبنی بر این بود که قیمت‌ها باید کاهشی شود این در حالی است که نه تنها خودرو ارزان نشد بلکه با تصمیم شورای رقابت، گران نیز شد.

آقای علیرضا سلیمی با انتقاد از تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو افزود: مبنا و منطق افزایش قیمت خودرو در شرایطی که نرخ ارز روزبه روز کاهش می‌یابد، مشخص نبوده و استدلال آقایان برای این تصمیم شفاف نیست.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر این سوال ایجاد شده که چرا در گذشته که قیمت خودرو لحظه‌ای افزایش می‌یافت، خودروسازان علت را تاثیرگذاری ارز بر قیمت تمام شده مطرح می‌کردند، اما در شرایط کنونی که با اُفت نرخ ارز، قیمت مواد اولیه مانند فولاد نیز کاهشی می‌شود، بهای چهارچرخ‌ها در کارخانه افزایش می‌یابد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با جدیت این موضوع را بررسی می‌کند، گفت: در هفته‌های گذشته قیمت خودرو در بازار کاهشی شده بود در واقع همه سیگنال‌ها مبنی بر این بود که قیمت‌ها باید کاهشی شود این در حالی است که نه تنها خودرو ارزان نشد بلکه گران نیز شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به شرایط بازار خودرو در سال‌های گذشته، یادآور شد: خودروسازان باید تجربه سال‌های گذشته را پیش روی خود قرار دهند چراکه در آن روز‌ها مردم تمایل چندانی برای خرید خودرو نداشتند و آن‌ها ناچار شدند که برای فروش محصولات خود مشوق‌هایی برای خریداران در نظر گیرند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=110056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰