تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
5

ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری این هفته آغاز می‌شود

  • کد خبر : 110096
  • 18 اردیبهشت 1400 - 10:59
ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری این هفته آغاز می‌شود
بعد از ثبت نام، شورای نگهبان پنج روز فرصت دارد که بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهد. البته در موارد ضروری قانون گفته که پنج روز دیگر هم می‌تواند اضافه کند. در واقع بین ۵ تا ۱۰ روز رسیدگی شورای نگهبان است و بعد از آن تبلیغات آغاز می شود.

>جمهوریت : قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت آغاز و به مدت پنج روز ادامه دارد.

سیامک ره پیک در برنامه تلویزیونی گفت: ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت آغاز و به مدت پنج روز ادامه دارد.

وی افزود: بعد از ثبت نام، شورای نگهبان پنج روز فرصت دارد که بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهد. البته در موارد ضروری قانون گفته که پنج روز دیگر هم می‌تواند اضافه کند. در واقع بین ۵ تا ۱۰ روز رسیدگی شورای نگهبان است و بعد از آن تبلیغات آغاز می شود.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: بعد از اینکه صلاحیت‌ها رسیدگی و اعلام شد تا یک روز قبل از انتخابات تبلیغات ادامه دارد.

ره پیک در پاسخ به سوالی درباره حضور مردم در انتخابات با توجه به شیوع کرونا گفت: این بیماری روی همه چیز تاثیر گذاشته و طبیعتا ممکن است در امر انتخابات تاثیراتی داشته باشد. مجریان برگزاری انتخابات و ما که نظارت می کنیم همفکری هایی داشتیم. البته با توجه به پروتکل هایی که وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا داشتند پیش بینی هایی شد که این مساله تا حدی کنترل شود و اطمینان بخشی بیشتری ایجاد شود مانند اینکه شعب را اضافه کردند که احیانا دسترسی به شعب شود و تجمع کمتری شود. یا در خود شعبه پروتکل هارا پیش بینی کردند که مردم اطمینان بیشتری کنند که در هنگام رای دادن سلامتی شان تضمین شود.

وی افزود: امیدواریم که با توجه به شرایط کشور و احساس مسئولیتی که مردم دارند انتخابات این دوره هم با مشارکت بالا و قابل قبول برگزار شود.

ره پیک گفت: از ۲۵ مرحله برگزاری انتخابات، ۲۴ مرحله به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. برای مرحله آخر که صندوق الکترونیکی است جمع بندی نشده و به این دور نیز نمی‌رسد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=110096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰