تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
15

تسلیت ظریف برای درگذشت علی‌اکبر محتشمی‌پور

  • کد خبر : 113605
  • 17 خرداد 1400 - 10:11
تسلیت ظریف برای درگذشت علی‌اکبر محتشمی‌پور
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور، سفیر اسبق ایران در سوریه و وزیر کشور در دولت میرحسین موسوی بر اثر ابتلا به کرونا صبح امروز در ۷۵ سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیا درگذشت.

جمهوریت : وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم سید علی اکبر محتشمی‌پور را تسلیت گفت.


در متن پیام تسلیت «محمدجواد ظریف» آمده است: خبر رحلت حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی‌پور مبارز و مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر انقلاب اسلامی و از یاوران و همراهان با وفای حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) و از دولتمردان و سفرای برجسته نظام جمهوری اسلامی و همکار و دوست عزیزمان در دستگاه دیپلماسی مقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و در ایام سالگرد ارتحال مرشد و مرادش رهبر کبیر انقلاب اسلامی موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.

وی با اشاره به نقش محتشمی‌پور در مبارزه با رژیم شاهنشاهی و رژیم اشغالگر قدس: مرحوم محتشمی‌پور از چهره‌های برجسته و مبارز خستگی‌ناپذیر در جریان نهضت و انقلاب اسلامی بود که افتخار شاگردی و همراهی با حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشت و رنج زندان و تبعید از سوی رژیم ستمشاهی از ایران عزیز را به جان خرید و همچنین نقش برجسته‌ای در شکل‌گیری شجره طیبه مقاومت اسلامی در لبنان و حمایت از آرمان مقدس فلسطین و قدس شریف داشت. حضور فعال و بی‌بدیل ایشان در عرصه دیپلماسی کشور به خصوص در جبهه مقاومت و مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی ماندگار است که در این راه تا مرز شهادت از سوی تروریست‌های صهیونیست پیش رفت و به مقام جانبازی نائل آمد.

رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: اینجانب ضایعه فقدان آن‌ مجاهد نستوه و فرزانه را به خاندان محترم محتشمی‌پور، دوستان و یاران ایشان در ایران اسلامی و جبهه مقاومت تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند رحیم برای ایشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای روح آن مجاهد فی سبیل‌الله غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با جدش حضرت سید الشهدا (ع) مسئلت می‌نمایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور، سفیر اسبق ایران در سوریه و وزیر کشور در دولت میرحسین موسوی بر اثر ابتلا به کرونا صبح امروز در ۷۵ سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیا درگذشت.

وی نمایندگی مردم تهران در دوره سوم و ششم مجلس، مشاور اجتماعی سید محمد خاتمی از سال ۱۳۷۸ – ۱۳۷۶ را نیز برعهده داشته است.

محتشمی‌پور همچنین عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس و حمایت از حقوق مردم فلسطین (ایران) و مدیرمسئولی روزنامه بیان را در کارنامه داشت.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=113605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰