تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
12

توانیر: راهکار‌ کاهش خاموشی افزایش قیمت برق است

  • کد خبر : 117404
  • 14 تیر 1400 - 10:29
توانیر: راهکار‌ کاهش خاموشی افزایش قیمت برق است
البته این «مشكل» عمده كشورهای پرانرژی است كه چون برق را ارزان تولید می‌كنند خیلی هم پول بابتش نمی‌گیرند. البته از نظر تربیتی حرف كاملا درستی می‌زنند و مردم باید مشكل برق را با پایین‌آوردن تقاضا حل كنند كه این همه خاموشی نداشته باشیم.

جمهوریت : مدیرعامل توانیر راهکار‌های کاهش خاموشی را افزایش قیمت عنوان کرد!

متولی‌زاده گفت:

* در همه جای جهان مسئله عرضه و تقاضا به‌ویژه در برق را با افزایش قیمت حل کرده‌اند، اما در ایران به‌ دلیل سیاست‌هایی که از گذشته وجود دارد، ارزان‌ترین برق را داریم و در طول تاریخ صنعت برق ارزان‌ترین زمانی است که برق عرضه می‌شود.

* این امر باعث می‌شود که انگیزه لازم برای مصرف بهینه وجود نداشته باشد، حساسیت مردم کمتر شده و دستگاه‌های غیربهره‌ور مورد استفاده قرار گیرد و امکان سرمایه‌گذاری کافی وجود نداشته باشد.

* البته این «مشکل» عمده کشورهای پرانرژی است که چون برق را ارزان تولید می‌کنند خیلی هم پول بابتش نمی‌گیرند. البته از نظر تربیتی حرف کاملا درستی می‌زنند و مردم باید مشکل برق را با پایین‌آوردن تقاضا حل کنند که این همه خاموشی نداشته باشیم.

* (مدیرعامل توانیر مثال خود برای اثبات این مسئله را الگوی همیشگی ایران، کشور فرانسه انتخاب کرد و با ذکر دوباره قیمت پایین): «در کشوری همچون فرانسه ۳۶۵ روز را به سه رنگ تقسیم کرده است، بدین‌گونه که ۳۰۰ روز رنگ سفید، ۴۰ روز آبی و ۲۰ روز قرمز است و به مردم اطلاع می‌دهند که در روزهای سفید قیمت برق ۹ سنت یورو، در روزهای آبی ۱۱ سنت یورو و در روزهای قرمز ۶۰ سنت یورو است و مردم می‌دانند که در آن روزها باید مبلغ بیشتری را برای برق پرداخت کنند که همین مسئله موجب مدیریت مصرف می‌شود».

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=117404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰