تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
14

بلاتکلیفی معتادان متجاهر ترنس و زیر ۱۸ساله‌ها

  • کد خبر : 118112
  • 20 تیر 1400 - 12:54
بلاتکلیفی معتادان متجاهر ترنس و زیر ۱۸ساله‌ها
ستاد مبارزه با مواد مخدر از طریق وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در حال پیگیری و به دنبال تعیین تکلیف معتادان منع پذیرشی مانند معتادان متجاهر ترنس، معتادان زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال است.

جمهوریت : دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از جمع آوری و پذیرش ۶۷۹۳ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ از ابتدای سال تاکنون، خبر داد.

مصطفی هادی زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ هزار و ۶۲۹ نفر در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۱۱ هزار و ۹۴ نفر توسط پلیس جمع آوری شده که از این تعداد ۶۷۹۳ نفر در مراکز پذیرش شدند.

وی افزود: بالغ بر ۳۰ درصد از این ۵۰۰۰ نفر، کارتن خوابهایی هستند که معتاد نیستند که مکررا گفته شده دستگاههای متولی باید این افراد را ساماندهی کنند. سایر افراد نیز افرادی هستند که منع پذیرشی هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر از طریق وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در حال پیگیری و به دنبال تعیین تکلیف معتادان منع پذیرشی مانند معتادان متجاهر ترنس، معتادان زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال است.

هادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به مراکز جمع آوری زنان معتاد متجاهر اشاره و اظهار کرد: درحال حاضر ظرفیت مراکز ماده ۱۶ برای زنان در استان تهران، ۳۰۰ نفر است.

وی در این رابطه از راه‌اندازی مرکزی با ظرفیت ۲۰۰ نفر برای نگهداری زنان معتاد متجاهر خبر داد و گفت: مرکزی با ظرفیت ۲۰۰ نفر برای زنان معتاد متجاهر در حال راه‌اندازی است که محل آن توسط شهرداری به سپاه تحویل داده شده و سپاه اکنون در حال مناسب‌سازی فضا برای زنان است. البته به نظر باز هم نیاز به ظرفیت بیشتری برای نگهداری زنان معتاد متجاهر وجود دارد که پیگیر این موضوع هستیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=118112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰