تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
14

شرط کاهش سودهای بانکی

  • کد خبر : 118174
  • 20 تیر 1400 - 14:33
شرط کاهش سودهای بانکی
مدیر عامل بانک توسعه صادرات : سپرده‌های بانک در سال گذشته به ۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده است

جمهوریت : مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بهره بین بانکی در روزهای اخیر، بیان کرد: کاهش این نرخ در صورتی منجر به کاهش سود بانکی می‌شود که کاهش نرخ در بازار بین بانکی پایدار باشد.

علی صالح آبادی در نشست خبری مجازی به مناسبت سالگرد تاسیس بانک توسعه صادرات ایران اظهار کرد: کشور قابلیت این را دارد ظرفیت‌های صادراتی خود را تقویت کند و گسترش دهد که در این راستا، نقش بانک توسعه صادرات بسیار حیاتی است و توانسته موفقیت‌های بسیاری در تقویت ظرفیت‌های صادراتی فعلی و گسترش ظرفیت‌های جدید کسب کند.

وی افزود: در سال گذشته تسهیلات اعطایی بانک نسبت به سال ۱۳۹۸ معادل ۵۲ درصد رشد داشته و از ۸۵۰۰ میلیارد به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین، مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات از ۳۶ هزار میلیارد به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده که رشد ۶۴ درصدی داشته است. دارایی‌های بانک نیز از رقم ۵۱ هزار میلیارد تومان به ۹۱ هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید که رشد ۸۰ درصدی داشته است‌.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه سپرده‌های بانک در سال گذشته به ۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده است، ادامه داد: در سال گذشته سیاست اعطای تسهیلات به شرکت‌های کوچک و متوسط صادراتی را مد نظر قرار دادیم که در آن زمان تسهیلات اعطایی بانک به آن‌ها به ۱۶۸۵ میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=118174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰