تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
20

آتش به جانم افکند…ای ناقه پای بردار

  • کد خبر : 121342
  • 13 مرداد 1400 - 21:04
آتش به جانم افکند…ای ناقه پای بردار
سوختن سه عاشق دیگر در دامن زاگرس........راستی این چه مسلخ گاهی است و برای چه شاهد و ناظر این اتفاقات دردناک و ناتمام هستیم .  سوختن عاشقان طبیعت چه دلایلی دارد و آنان طی این سالها قربانی چه عواملی هستند؟....قربانی ندانم کاری ؟؟دستمزد ؟؟.....وجه کرایه هواپیما؟؟....

جمهوریت : ناصر تبریزی – امروز، باز داغ تازه ای بر پیشانی و قلب مان نشسته است ! سه نفر از عشایر رنجور و دردمندمان در آتش سوزی های زاگرس قربانی شدند ..

به این گفته به اصطلاح مسئولین برای فجایع انسانی در برابر آتش سوزی های گسترده  زاگرس دقت کنید:

فرماندار شهرستان فیروزآباد، فرماندار شهرستان فیروزآباد اعلام کرده؛ «متاسفانه سه نفر از عشایر منطقه نیز که برای کمک به مهار آتش در منطقه حضور یافته بودند به دلیل قرار گرفتن  در جریان باد و در محلی که امکان فرار برای آنها فراهم نبوده بر اثر آتش سوزی جان خود را از دست دادند و یک مصدوم نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.»(ایرنا)

حال می خواهم خبر دیگری را که حیرت تمامی دوستداران طبیعت و دلسوختگان محیط زیست ایران را به دنبال داشته، یاد آوری کنم.

یک فروند هواپیمای ایلوشین ۷۶ و دو فروند بالگرد ام آی ۱۷۱ نیروی هوافضای سپاه از ۸ مرداد در عملیات اطفاء حریق در کشور ترکیه حضور دارند.(ایرنا) باز هم برای یادآوری ، خبر تکمیلی دیگری در گذشته های نه چندان دور ، باز خوانی می کنم…..«این هواپیماها و بالگردهای آبپاش در اختیار نیروهای مسلح است، چند سال پیش که یکی از جنگل‌های کشور دچار حریق شد، فقط یکبار هواپیما برای خاموش کردن آتش سوزی‌ها به منطقه رفت و دولت چون پول بنزین و دستمزد خلبان را پرداخت نکرد، هرچه مسئولان از آنها خواستند که این هواپیماها یا بالگرد برای مهار آتش بفرستند، گفتند که تا زمان واریز پول، این کار را انجام نمی‌‌دهند».(به نقل از استاد کهرم)…..

راستی ما را چه شده که این چنین مورد بی مهری و تحقیر قرار گرفته ایم. چرا این روز ها که وسعت این بلای خانمان سوز، دامن بخش اعظمی از زاگرس را فرا گرفته هیچ نشانی از هواپیمای آتش نشان وجود ندارد.چطور می شود که یک مسئول برای نجات ذخایر چند میلیون ساله، به جهت پرداخت نشدن هزینه ها، از حضور در میدان امتناع کند. باورش بسیار سخت و دردناک است . اما ظاهرا اعتبار ترکها از هموطنانمان بالاتر است که با چنان فوریتی برای ماموریت  نامحدود،  عازم مناطق  آتش گرفته در ترکیه می شوند اما در اینجا عشایر برای نجات چراگاه هایشان و دوستدران طبیعت برای نجات محیط زیست با دست خالی به جنگ آتش می روند و همچنان قربانی می شوند.راستی این چه مسلخ گاهی است و برای چه شاهد و ناظر این اتفاقات دردناک و ناتمام هستیم .  سوختن عاشقان طبیعت چه دلایلی دارد و آنان طی این سالها قربانی چه عواملی هستند؟….قربانی ندانم کاری ؟؟دستمزد ؟؟…..وجه کرایه هواپیما؟؟….

این آتشی که بر جان سرزمین کهن، ایران افتاده در کنار خود، فرزندان میهنم را هم با خود خاکستر می کند….

ای ناقه پای بردار….

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=121342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰