تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
12

طالبان خانه به خانه به دنبال دختران جوان

  • کد خبر : 125874
  • 18 شهریور 1400 - 1:18
طالبان خانه به خانه به دنبال دختران جوان
پدر یک خانواده غیرپشتون از قندوز شخصا به من اعلام کرد از ۵ فرزند دخترم، نیروهای طالبان ۴ نفر را برای جهاد نکاح با خود برده و دختر چهارم من را با این عنوان که هدیه امارت اسلامی به شماست، نبردند! بسیاری از دختران شیعه هزاره را هم برای جهاد نکاح در منطقه مالستان با خود برده‌اند.

جمهوریت : حسین جعفریان «مستندساز و نویسنده ایرانی حوزه افغانستان» که ساکن مشهد است سه‌شنبه‌شب در یک لایو اینستاگرام اعلام کرد در ارتباطاتی که عصر امروز به سختی با برخی از ساکنان پنجشیر داشته‌ام آنان گفته‌اند هزاران غیرنظامی به دلیل چند هفته محاصره کامل، از ترس کشتار و اسارت با کودکان و سالمندان به کوه‌ها پناه برده‌اند و روزهاست که غذایی برای خوردن ندارند و در آستانه یک فاجعه بزرگ انسانی و مرگ هزاران انسان بی‌گناه بر اثر شقاوت‌پیشگی تروریست‌های طالبان، القاعده، داعش و نیروهای پاکستانی قرار داریم. وی خطاب به مسوولان جمهوری اسلامی ایران گفت کسی از شما انتظار دخالت نظامی ندارد، فقط از مجامع جهانی بخواهید جلوی این نسل‌کشی یک قوم مظلوم توسط یک گروه تروریستی وحشی و بی‌رحم را بگیرند.

«حسین جعفریان» که دو دوره رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور افغانستان بود در ادامه لایو اینستاگرام خود با بیان اینکه ادعای کمک به مظلومان ما هم به گند کشیده شده و آبرویی برای ما در نزد مردم مظلوم افغانستان خصوصا فارس‌زبان و شیعه‌های هزاره که حدود ۵۰ درصد جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند باقی نمانده گفت: تروریست‌های پنجابی طالبان خانه به خانه به دنبال دختران جوان اقوام تاجیک «فارس»، ازبک «ترک» و هزاره «شیعه‌های فارس» هستند! پدر یک خانواده غیرپشتون از قندوز شخصا به من اعلام کرد از ۵ فرزند دخترم، نیروهای طالبان ۴ نفر را برای جهاد نکاح با خود برده و دخترم چهارم من را با این عنوان که هدیه امارت اسلامی به شماست، نبردند! بسیاری از دختران شیعه هزاره را هم برای جهاد نکاح در منطقه مالستان با خود برده‌اند.

اظهارات جعفریان در زمینه جهاد نکاح طالبان از این منطر قابل تامل است که او چند هفته پیش گفته بود: «الان شاهد شایعاتی درباره جست‌وجوی خانه به خانه طالبان برای یافتن زنان بین ۱۲ تا ۴۵ سال و مسائلی چون جهاد نکاح و این‌گونه مباحث هستیم. اما اگر این مسائل واقعیت داشت در حال حاضر که طالبان، مناطق پرجمعیتی چون قندهار و هرات را تصرف کرده است باید مصادیقی از این مساله را مشاهده می‌کردیم که این‌طور نبوده است. البته همان‌طور که گفتم نمی‌توان به صورت سیاه یا سفید به مساله نگاه کرد و این‌طور هم نیست که بگوییم چنین مسائلی کاملا بی‌پایه و اساس است.»

جعفریان همچنین گفت: دیدید کابینه فراگیر «همه‌شمول!» که طالبان وعده‌اش را داده بود چه شد؟ یک کابینه «طالبان‌شمول» و ملاشمول! که حتی شیعه را هم به آن راه ندادند دو نفر تاجیک و ازبک هم که نامشان در بین وزیرانشان دیده می‌شود، از اعضای گروه طالبان هستند! یعنی بک کابینه ۱۰۰ درصد طالبانی و ۶۰ درصد غیرپشتون هم بروند پی‌کارشان!حالا منتظر باشید تا وعده‌هایی هم که به شما داده‌اند را عمل کنند. وی اصافه کرد: اینها از قبر شهیداحمدشاه مسعود هم نگذاشتند، اینها حتی حفظ ظاهر هم نکردند و ماهیت پلید خود را نشان دادند و شیشه منقش به آیات قران روی مرقد را هم خرد کردند تا نشان بدهند اینها «شوونیست» (نژادپرست) هستند نه صرفا یک فرقه مذهبی افراطی! بلکه ترکیبی است توام از شوونیسم و ارتجاع مذهبی افراطی.

در این لایو، روح الله رضوی فعال مدنی ایرانی که برای کمک به مهاجران افغان به مرز و نقطه مرزی زهک سیستان در نزدیک زابل رفته گفت: وضعیت فاجعه‌باری است همه مهاجران فارس‌زبان هستند و شیعه و بسیاری از آنان از اقشار متوسط هستند، اما به دلیل تصمیم مسوولان جمهوری اسلامی ایران، توسط ماموران مرزی همه آنها عودت داده می‌شوند در حالیکه بسیاری از آنان سالمند و کودک هستند و سر مرز حتی آب خوردن و یک تکه نان برای دادن به آنها نیز وجود ندارد و از تشنگی و گرسنگی له‌له می‌زنند و مطمئنا در راه بازگشت بسیاری از آنان در بیابان‌ها از گرسنگی و تشنگی می‌میرند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=125874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰