تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
16
محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با جمهوریت:

محرمانه بودن اموال مسئولان خروجی مجلس یازدهم نیست/ تعبیه سامانه برای ثبت اموال مسئولان برای ملاحظات امنیتی است

  • کد خبر : 131676
  • 24 مهر 1400 - 14:13
محرمانه بودن اموال مسئولان خروجی مجلس یازدهم نیست/ تعبیه سامانه برای ثبت اموال مسئولان برای ملاحظات امنیتی است
کمیسیون قضایی مجلس یازدهم هیچ مصوبه ای مبنی بر محرمانه خواندن اموال مسئولان یا ارجاع به قانون قبلی در این زمینه نداشته است.

جمهوریت – محمدتقی نقدعلی، از طراحان اصلی طرح «ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی» در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره موضوع و خبر « تصویب محرمانه بودن اموال مسئولان در مجلس یازدهم» گفت: علی رغم تاکید قانون اساسی بر لزوم ثبت اموال مسئولان تا سال ۹۱ چنین موضوعی اجرایی نشده بود و به همین دلیل مجلس هشتم در قالب مصوبه « رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران» به این موضوع ورود کرد.

وی ادامه داد : مصوبه بعد از کش و قوس هایی با شورای نگهبان در نهایت در مجمع تشخیص تایید شد اما تا سال ۹۸ آیین نامه ای برای آن نوشته نشد که در اردیبهشت ۹۸ آیت الله رییسی دستور تدوین آیین نامه را در این خصوص دادند.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم همچنین افزود : در مجلس یازدهم برداشت ما این بود که باید با یک دید کلان تر تمامی اموال و مسائل دیگر مسئولان را بررسی کرد و به همین جهت طرح «ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی» تدوین  شد که در کمیسیون قضایی در حال بررسی است.

کمیسیون قضایی هیچ مصوبه ای مبنی بر اعمال محرمانه بودن یا تایید محرمانه بودن نداشته است

نقدعلی در ارتباط با وضعیت بررسی این طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: کمیسیون قضایی هیچ مصوبه ای مبنی بر اعمال محرمانه بودن یا تایید محرمانه بودن نداشته و از اساس هنوز به پایان مباحث نرسیده که بخواهد مصوبه ای داشته باشد.

وی افزود: مساله ثبت اموال در این طرح بر این اساس قید شد که موضوع ممنوع الخروج کردن مسئولین بود بدون دلیل منطقی معنایی نمی داد باید محمل قانونی برای این موضوع تعریف می شد و ما نیز در این راستا به این سمت رفتیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم با تاکید بر این که زمینه اجرای این قانون الزام به ثبت اموال و نظارت بر دارایی ها در یک سامانه است ، گفت: منطق کمیسیون در ارتباط با تعبیه یک سامانه ممانعت از این مساله بود که اطلاعات هک شود وگرنه قصدی برای مخفی کردن آن از مردم نیست.

وی افزود: در سامانه ثبت اموال ترتیبات امنیتی برای ممانعت از هک شدن و تعرض به این سامانه اتخاذ شده است تا به راحتی نتوان به آن نفوذ کرد.

طرح مساله محرمانه کردن اموال شیطنت رسانه ای صرف بود

نقدعلی خاطر نشان کرد: ملاحظات درباره اطلاع رسانی پیرامون اموال ثبت شده مسئولان در طرح « ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی» هنوز در کمیسیون طرح نشده و از اساس مجلس یازدهم نه مصوبه ای در این خصوص داشته و نه درباره مسائل و قوانین قبلی تاکید و ارجاعی را مورد تصویب قرار داده است.

نماینده مجلس یازدهم همچنین طرح مساله محرمانه کردن اموال مسئولان را شیطنت رسانه ای صرف خواند و گفت: باعث تاسف است که برخی رسانه ها یا درک درستی از خواندن مصوبات و روند تصویب آن ندارند یا بر اساس نیات دیگری به سیاه نمایی دست می زنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=131676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰