تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
11
عضو کمیسیون آموزش مجلس دهم در گفت و گو با جمهوریت:

تخلف دولت روحانی در پرونده بورسیه ها باعث تضییع حقوق افراد زیادی شد/وزارت علوم وقت روحانی را گمراه کرد/ ابهام درباره مدرک تحصیلی روحانی کماکان باقی است

  • کد خبر : 131743
  • 24 مهر 1400 - 16:01
تخلف دولت روحانی در پرونده بورسیه ها باعث تضییع حقوق افراد زیادی شد/وزارت علوم وقت روحانی را گمراه کرد/ ابهام درباره مدرک تحصیلی روحانی کماکان باقی است
تخلف وسیعی در بورسیه‌های دولت احمدی نژاد رخ نداده بود اما آقای روحانی با سیاسی کاری در این خصوص تمام موضوع را زیر سوال برد.

جمهوریت – سید جواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره ارسال پرونده تخلفات دولت دوازدهم در موضوع بورسیه ها از جانب مجلس یازدهم به قوه قضاییه گفت: آقای روحانی چندین بار علیه موضوع “بورسیه ها در دولت آقای احمدی نژاد” موضع گیری های تندی کردند و به همراه وزیر وقت علوم تندترین اتهامات را علیه این موضوع طرح کردند و مدعی شدند که بالغ بر ۳ هزار نفر خارج از ضابطه در دوره دولت احمدی نژاد بورس تحصیلی شدند .

وی افزود: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم مساله را بررسی کرده و می دانستیم که در برخی از این بورسیه تخلفاتی رخ داده اما کلیت کار تخلفی نداشت و مشخص شد که این ها نخبگانی بودند که با ضابطه بورس دریافت کرده بودند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم تاکید کرد: دولت آقای روحانی و وزیر وقت علوم باید تعداد محدودی تخلف را متوقف می کرد اما تمام موضوع را زیر سوال بردند و بعد هم برای افراد جایابی نکردند و حقوق افراد زیادی تضییع شد.

وی ادامه داد: این افراد به ما مراجعه می کردند می دیدیم بورسیه آن ها به مشکل خورده و جایابی نیز نشده اند، در مورد یکی از این افراد که در خاطر من هست دانشجوی نخبه ای که در کشور بلژیک دکتری می خواند و ثبت دو اختراع جهانی داشت به مشکل خورده بود و در شرایطی مورد اذیت قرار گرفت که کشور بلژیک حاضر بود هزینه تحصیل وی را تقبل کند تا درسش را ادامه داده و از او استفاده کند.

نماینده ادوار مجلس همچنین گفت: این تخلف ابتدا از وزارت علوم نشات گرفته شد و به خاطر گزارش های غلطی  بود که وزارت علوم وقت به روحانی داد و جوسازی کرد که ایشان تا این اندازه درگیر مساله شد.

وی افزود: تعداد تخلف بسیار اندک بود و باید بورس این عده قلیل باطل می شد.

ابطحی همچنین خاطر نشان کرد: امیدواریم این پرونده همانند تمام پرونده هایی که از اصل ۹۰ به قوه قضاییه می رود بدون ترتیب اثر باقی نماند چرا که متاسفانه بسیاری از پرونده های تحقیق و تفحص مجلس علی رغم صرف وقت و هزینه بسیار بدون ترتیب اثر در قوه قضاییه می ماند.

در پیشگاه قانون بنی صدر و احمدی نژاد و روحانی یکی هستند

نماینده ادوار مجلس درباره موضوع شکایت های مجلس یازدهم از حسن روحانی به قوه قضاییه گفت: تخلف ،تخلف است و دادگاه باید آقای روحانی را به عنوان یک شهروند عادی دیده و اتهام وی را بررسی کند تا اگر تخلف کرده مجازات شود و در غیر این صورت هم می تواند ادعای اعاده حیثیت کند.

یکی از علل پیشرفت برخی کشورها مثل فرانسه بحث قوه قضاییه است که در این کشور بدون حساسیت های بی جا رییس جمهور را محاکمه می کنند.

وی افزود:قانون آقای روحانی و غیرروحانی نمی شناسد و در پیشگاه قانون بنی صدر و احمدی نژاد و روحانی یکی هستند.

سروصدای روحانی در موضوع تخلف بورسیه ها حکایت دیگ به دیگ می گوید روت سیاه بود

ابطحی با بیان این که آقای روحانی خود تخلفات تحصیلی زیادی داشت گفت: خود ایشان در موضوعات تحصیلی متخلف بودند و بعد هم سر و صدا کردند و گفتند آی دزد را بگیرید.

وی با بیان این که خود ایشان و نزدیکانشان از رانت های زیادی استفاده می کردند، افزود: سروصدای روحانی در موضوع تخلف بورسیه ها حکایت دیگ به دیگ می گوید روت سیاه بود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس به مدرک تحصیلی حسن روحانی گفت: پرونده تحصیلی خود آقای روحانی محل اشکال است و ابهام آن هم باقی است و شکایتی هم در ارتباط با پایان نامه ایشان مطرح شد که متاسفانه در کمیسیون آموزش با توجه به جوی که در مجلس دهم در کمیسیون بود ، این شکایت رد شد.

وی  ادامه داد: دلایل محکمی درباره ابهام و تخلف در مدرک تحصیلی آقای روحانی بود و حتی آقای رسایی که این مساله را طرح کرد مورد شکایت از جانب آقای روحانی قرار گرفت اما دادگاه شکایت اقای روحانی را رد کرد که این به این معنا بود که دادگاه قبول کرد که آقای رسایی دروغ نمی گوید.

عضو کمیسیون آموزش در مجلس دهم خاطرنشان کرد: کشور باید بر مبنای عدالت حرکت کند و کسی تافته جدا بافته نیست.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=131743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰